„Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ laukia verdikto dėl gamybos ir reklamos

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) atstovai ketvirtadienį vykusiame posėdyje išklausė „Vilniaus degtinės“ atstovų argumentus dėl daug visuomenės dėmesio sulaukusio gėrimo „Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ gamybos ir reklamos, bet neatsakė į bendrovės klausimus, kodėl vieniems gamintojams galima daryti tam tikrus veiksmus, o kitiems – ne.

„Čia nėra klausimų ir atsakymų vakarėlis“, – pareiškė „Vilniaus degtinės“ atstovams NTAKD direktoriaus pavaduotoja, laikinai atliekanti vadovės funkcijas Gražina Belian, kai „Vilniaus degtinės“ teisininkas Kęstutis Dapkevičius paklausė, kodėl jie baudžiami už tai, ką kitos įmonės daro jau dvejus metus ir nesulaukia jokių reakcijų.

„Lietuvoje nėra jokių teisės aktų, reglamentuojančių nealkoholinių gėrimų gamybą ir reklamą, kuriais šiuo atveju galėtume vadovautis, tad tiesiog vadovavomės per dvejus metus susiklosčiusia praktika ir nelabai suprantame, kodėl vieniems galima reklamuoti gėrimus, kurių pavadinimai ir tara panašūs į alkoholinių, kitiems – ne. Kodėl vieniems ant etiketės galima nurodyti interneto svetainės adresą, o mums – ne“, – po posėdžio tvirtino K. Dapkevičius.

Teisininko teigimu, taip pat neaišku, kodėl kilus neaiškumams reikėjo iš pradžių uždrausti reklamą ir gėrimo gamybą ir tik paskui kelti bylą, jei paprastai veikla uždraudžiama įrodžius, kad ji yra netinkama.

„Mūsų nuomone, rinkoje būtinos aiškios alkoholio reguliavimo taisyklės, nes šiandien visiškai neaišku, nei ką baudžia, nei už ką baudžia, nei kaip atsirenka, ką bausti. Pripažįstam faktus, kad gaminom ir pardavėm didmeninėje prekyboje nealkoholinį gėrimą, kad užsakėm nealkoholinio gėrimo reklamą. Mes jau seniau deklaravome, kad eisime į nealkoholinių gėrimų rinką. Bet mes nesuprantam, kuo skiriamės nuo kitų gamintojų, kurie beveik dvejus metus vykdė identiškas reklamines kampanijas, rinkoje ir šiandien platina analogiškus produktus“, – sako „Vilniaus degtinės“ vadovas Rokas Mituzas.

„Vilniaus degtinė“ spalio pradžioje pradėjo prekiauti nealkoholiniu gėrimu „Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ ir jį reklamuoti, tačiau pačią pirmą dieną NTAKD uždraudė ne tik reklamą, bet ir gėrimo gamybą. Įmonei pateikti kaltinimai, esą taip norima reklamuoti alkoholinį gėrimą, taip pat įmonė apkaltinta ant etiketės nurodžiusi interneto adresą, kuriame pristatomi ir alkoholiniai gėrimai.

Galutinę išvadą šioje byloje NTAKD pateiks per dvi darbo dienas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nuomonė

Nuomonė portretas
Kas kaip nori, tas tą ir mato toje reklamoje.

1

1 portretas
Matot, nesvarbu santvarka, nemėgsta laikini ir ne atsakinėti į klausimus.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių