- Erika Alonderytė-Kazlauskė, Remigijus Bielinskas / BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pagal šią vasarą konsultantų pasiūlytą oro susisiekimo skatinimo modelį Lietuva galėtų finansiškai prisidėti prie maždaug dvylika naujų skrydžių krypčių atsiradimo. Konkretų jų skaičių turėtų lemti tai, ar išliks tam numatytos lėšos šalies biudžete, BNS sako susisiekimo viceministras.
„Biudžeto projekte suma yra numatyta, tačiau nenoriu jos atskleisti, kol ji nėra patvirtinta, bet pagal mūsų konsultantų parengtą analizę yra dvylika strateginių naujų skrydžių krypčių, kurios galėtų būti finansuojamos pagal šį modelį, viena jų – tiesioginis skrydis į Paryžių“, – BNS sakė Julius Skačkauskas.
Pasak laikinojo Lietuvos oro uostų vadovo Aurimo Stikliūno, pagal rizikos su oro bendrove pasidalijimo modelį valstybė prisidėtų finansiškai prie jai reikalingų skrydžių krypčių atsiradimo.
„Modelio esmė – dalintis krypties operavimo rizika tarp oro uosto ir oro bendrovės, Lietuvai tiesiogiai investuojant į šaliai strategiškai svarbią skrydžių kryptį, atsižvelgiant į skrydžių dažnumą, tvarkaraštį, pasiūlytų vietų skaičių ir kitus elementus“, – BNS komentavo A. Stikliūnas.
A. Stikliūno teigimu, vienas esminių kriterijų šiam modeliui – investicija turi atsipirkti tiek oro uostui, tiek ir oro bendrovei per maksimalų 10 metų terminą.
Praėjusiais metais Lietuva tiesioginiais skrydžiais buvo pasiekiama iš 94 krypčių.
Susiekimo viceministras J. Skačkauskas teigia, kad modelis galėtų būti taikomas ne tik paremti naujas, bet užtikrinti jau esančių skrydžių kryptis, maksimaliai jas pritaikant verslo ir visuomenės poreikiams – „skrydžio dažnių, patogesnio tvarkaraščio prasme“.
Jis neatmetė galimybės, kad pavyzdžiui, laikinai iki vasaros sezono nutrauktą tiesioginį skrydį į Briuselį, blogiausiu atveju bus galima paremti pagal šį modelį. Tiesa, viceministras ne kartą pabrėžė, kad yra „99 proc. tikimybė“, jog to daryti neprireiks, nes „ši kryptis yra sena, atsiperkanti, o sustabdyta tik dėl techninių aplinkybių“.
„Taip, mums tai strategiškai svarbi kryptis ir galiu tik dar kartą apgailestauti, kad „Brussels airlines“ iki vasaros nutraukė skrydžius, bet tikrai kryptis nėra stabdoma visam laikui“, – sakė J. Skačkauskas.
„Mūsų skaičiavimais, ši kryptis yra atsiperkanti, nes jos užpildomumas vidutiniškai siekdavo apie 75 proc., o stabdymo priežastis – dėl po pandemijos atsigaunančio aviacijos sektoriaus atsiradęs orlaivių detalių trūkumas – pastarųjų užsakymai yra suplanuoti keliems metams į priekį, nes gamintojai tiesiog nespėja jų pagaminti“, – pridūrė jis.
Pasak viceministro, blogiausiu atveju, jei „Brussels airlines“ vasarą, kaip žadėjo, neatnaujintų skrydžių, ši kryptis tikrai tuščia neliktų.
„Kitos kompanijos kol kas čia neina tik dėl to, kad „Brussels airlines“ yra nacionalinės Belgijos avialinijos, kurių bazė yra Briuselio oro uostas, todėl pastaroji kompanija čia „yra praktiškai be konkurencijos“, – sakė J. Skačkauskas.
„Neabejoju, nors asmeniškai netikiu, kad jei ši kompanija nuspręstų išeiti, į jos vietą tuoj pat ateitų kitos, tačiau esu įsitikinęs, kad „Brussels airlines“ sugrįš“, – pridūrė viceministras.
A. Stikliūnas taip pat teigė, kad Lietuvos oro uostai yra gavę oficialų „Brussels airlines“ paaiškinimą ir planus, kad maršrutas turėtų būti pratęstas jau kitų metų vasaros sezone. Anot jos, galutinis sprendimas priklauso nuo pačios oro bendrovės apsisprendimo ir turimų planų.
Skrydžių strateginėmis Lietuvai kryptimis plėtros verslo planą rengė Jungtinės Karalystės įmonė „Informa Markets“.
Planas numato, kaip gerinti Lietuvos pasiekiamumą tiesioginiais skrydžiais, kaip turėtų plėstis jų kryptys artimiausią dešimtmetį, skatinti susisiekimą oru su ekonomikai ir atvykstamajam turizmui svarbiomis šalimis.
Vasarą skelbta, kad pasiūlytas skrydžių skatinimo modelis turės dešimtmetį užtikrint susisiekimą oru bent dešimt Lietuvai svarbių krypčių, tarp kurių tuomet minėtas Paryžius, Amsterdamas, Briuselis, Berlynas, Miunchenas, Roma.
Praėjusiais metais Lietuva tiesioginiais skrydžiais buvo pasiekiama iš 94 krypčių. Susisiekimo ministro liepą patvirtintose Lietuvos aviacijos gairėse iki 2030-ųjų, nurodoma, kad per artimiausią dešimtmetį Lietuva tiesioginiais skrydžiais turėtų būti pasiekiama iš bent 150 krypčių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Restoranams trūksta personalo: verslai imasi rizikingų sprendimų
Restoranui toks sprendimas buvo rizikingas, nes maisto gamyboje negali būti klaidų. O būsimiems virėjams ir padavėjams-barmenams – didelis iššūkis padirbėti tikrame restorane, aptarnauti didmiesčio klientus ir gaminti maistą su pro...
-
Architektūrinį ministerijų miestelio konkursą organizuos Architektų sąjunga
Būsimo ministerijų miestelio Vilniuje, Goštauto gatvėje, architektūrinį konkursą organizuos Lietuvos architektų sąjunga, laimėjusi Turto banko skelbtą atranką, pirmadienį pranešė Turto bankas. ...
-
Iki 2025 metų bus įrengta dar 1,2 km Šiaulių pietrytinio aplinkkelio1
Šiauliuose atnaujinti infrastruktūros plėtros darbai – per šiuos ir kitus metus numatoma rengti dar 1,2 km pietrytiniam aplinkkeliui priklausančios Aukštabalio gatvės, pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Lietuvos bankas nekeičia prognozės: ekonomika šiemet augs 1,3 proc.
Lietuvos bankas (LB) nekeičia praėjusių metų gruodį skelbtos prognozės ir mano, kad Lietuvos bendrasis vidaus produktas (BVP) šiais metais augs 1,3 procento. Kitąmet bankas prognozuoja 3,2 proc. ekonomikos augimą. Šių metų metinės infl...
-
Apklausa: daugiau taupyti ėmė 40 proc. šalies gyventojų
Dėl geopolitinės situacijos ir infliacijos daugiau taupyti ėmė 40 proc. šalies gyventojų, rodo skolų valdymo bendrovės „Easy Debt Service“ užsakymu atlikta reprezentatyvi šalies gyventojų apklausa. ...
-
Premjerė: ieškoma sprendimų, kaip padėti pieno gamintojams6
Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad toliau bus ieškoma sprendimų, kaip padėti ūkininkams dėl smarkiai kritusių žaliavinio pieno kainų, tačiau, pasak jos, tai būtų ne tik piniginiai, bet ir reguliaciniai sprendimai, kurie suteiktų ūk...
-
Apžvalgos bokštas „Burė“ Nemuno deltos parke turėtų iškilti iki metų pabaigos4
Pernai bendrovei „Kavesta“ neįvykdžius įsipareigojimų ir Nemuno deltos regioniniame parke nepastačius apžvalgos bokšto „Burė“, iš Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos (VSTT) projektą perėmė Šilutės ...
-
Politikai grįžta prie siūlymų steigti „valstybines vaistines“15
„Valstiečiai“ ir kiti opozicijos politikai grįžta prie idėjos steigti vaistines ligoninėse, jau anksčiau pramintas valstybinėmis vaistinėmis. ...
-
EK patvirtino 100 mln. eurų paramos schemą energijai imlioms Lietuvos įmonėms2
Nuo energetinės krizės nukentėjusioms Lietuvos įmonėms Europos Komisija (EK) penktadienį patvirtino 100 mln. eurų vertės valstybės pagalbos schemą – verslas bus atleidžiamas nuo palūkanų mokėjimo už atidėtas socialinio draudimo įmokų su...
-
Mokesčių pertvarkoje siūlomas ir didesnis mažųjų bendrijų apmokestinimas8
Finansų ministerijos šią savaitę viešai pristatytoje siūlomoje mokesčių pertvarkoje numatytas ir didesnis apmokestinimas mažosioms bendrijoms (MB). ...