- Sniegė Balčiūnaitė, Roma Pakėnienė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas svarstys, ar leisti valstybinės ir vietinės reikšmės keliais važiuoti ypač sunkiam transportui.
Išimtis aktuali naftos bendrovei „Orlen Lietuva“ pradedant itin didelės apimties gamyklos rekonstrukciją bei vėjo jėgainių parkų statytojams.
Seimas ketvirtadienį priėmė svarstyti grupės Seimo narių siūlomą išimtį didžiagabaritėms ir sunkiasvorėmis transporto priemonėms numatančias Kelių įstatymo pataisas: už balsavo 117 Seimo narių, o susilaikė du.
Pataisas Seimas nutarė svarstyti skubos tvarka ir Ekonomikos komitetui apsvarsčius jų imsis jau kitą savaitę.
Kaip aiškino pataisas pristačiusi Energetikos ir darnios plėtros komisijos narė Laima Nagienė, prieš metus Seimui balsuojant dėl naujų važiavimo šalies keliais ypač sunkiam transportui sąlygų, buvo panaikinta išimtis dėl jo judėjimo.
„Norime užtikrinti, kad ir toliau galiotų išimtis, kada gali būti išduotas sutikimas transporto priemonėms, kurių ašies apkrova yra didesnė už didžiausią leidžiamą apkrovą daugiau kaip 8 tonas vežti ypač sunkius ir didelių gabaritų krovinius“, – teigė ji.
Pasak L. Nagienės, išimtis aktuali „Orlen Lietuvai“, kuri pradeda gamyklos Mažeikiuose rekonstrukciją, taip pat vėjo jėgainių parkų statytojams.
„Iš Klaipėdos jūrų uosto reikia gabenti labai didelius įrenginius ir gauti leidimus“, – pridūrė parlamentarė.
Pataisomis, be kita ko, siūloma nustatyti sąlygą, kad didžiagabaritės ir sunkiasvorės transporto priemonės savininkas ar valdytojas savo lėšomis rengia išsamią važiavimo maršruto analizę.
„Už viską atsako savininkas, nesvarbu, ar čia bus magistralinis kelias, ar regiono kelias. Visi keliukai ir, tarkime, net kai kuriais atvejais reikės tartis su žemės savininkais, nes ir praplėtimą reikės padaryti, ir tiltus papildomai pastatyti, jei reikalinga atvežti didžiulius įrenginius“, – tvirtino L. Nagienė.
Sutartyje turėtų būti nurodyti kelio taisymo ar atstatymo terminai bei siektini tokio remonto rodikliai, taip pat transporto priemonės savininko lėšomis atliktas kelių būklės tyrimas prieš važiavimą ir pravažiavus.
Dabar įstatymas leidžia naudotis keliais didžiagabaritėms ar sunkiasvorėms transporto priemonėmis tik suderinus su kelio savininku ir gavus jo sutikimą. Tačiau nuo 2023 metų sausio ypatingai sunkiasvoriam transportui sutikimas nebebūtų suteikiamas, jeigu jo ašių apkrova būtų didesnė už maksimalią leistiną apkrovą daugiau negu 8 tonas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Hofmanas vyksta pirmojo vizito į Berlyną1
Žemės ūkio ministras Ignas Hofmanas penktadienį vyksta pirmojo vizito į Vokietiją, kur dalyvaus Berlyne vykstančioje 89-oje tarptautinėje žemės ūkio, maisto produktų ir sodininkystės parodoje „Žalioji savaitė“. ...
-
Alytuje įjungtas antrasis iš trijų sinchroninių kompensatorių1
Alytaus rajone ketvirtadienį įjungtas antrasis iš trijų elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“ sinchroninių kompensatorių, kurie būtini Lietuvai vasarį planuojant atsijungti nuo rusiškų elektros tinklų ir sinchroni...
-
„Elektrum Lietuva“: gruodį didmeninė elektros kaina Lietuvoje augo vos 1 proc.1
Gruodžio mėnesį Lietuvoje didmeninė elektros kaina vidutiniškai buvo 1 proc. didesnė nei lapkritį ir siekė 89,69 EUR/MWh, Latvijoje ir Estijoje augo 2 proc. iki atitinkamai 90,51 EUR/MWh ir 84,28 EUR/MWh, praneša „Elektrum Lietuva&ld...
-
LEA: šešiose ES šalyse benzinas pigesnis nei Lietuvoje4
Šiuo metu pigiau nei Lietuvoje benzinas kainuoja šešiose Europos Sąjungos (ES) šalyse, o dyzelino vidutinė kaina šiuo metu yra mažesnė devyniose ES valstybėse, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Energetikos ministerija planuoja naują kvietimą norintiems gauti kompensaciją1
Šių metų pirmąjį ketvirtį planuojamas naujas 15 mln. eurų vertės kvietimas norintiems gauti kompensaciją, įsirengus elektros energijos kaupimo įrenginius namuose, skelbia Energetikos ministerija. ...
-
JAV ambasadorė: nemanau, kad ši taisyklė turės kokią nors įtaką Lietuvai
JAV ketinant riboti dirbtinio intelekto (DI) lustų eksportą į daugelį šalių, įskaitant Lietuvą, JAV ambasadorė Lietuvoje Kara McDonald (Kara Makdonald) sako, kad Lietuva išlieka patikima partnere ir pavyzdine sąjungininke, o šis r...
-
Žiniasklaida: atleistas patarėjas Hofmaną kaltina korupcija, kreipėsi į prokuratūrą1
Dešimt dienų po paskyrimo atleistas žemės ūkio ministro Igno Hofmano patarėjas antikorupcijos klausimais Irmantas Baltūsis savo buvusį vadovą kaltina korupcija, teigia užfiksavęs kyšį bei medžiagą perdavęs prokuratūrai. ...
-
Svarstys, ar nušalinti žemės ūkio ministrą nuo reikalų, susijusių su Nacionaline mokėjimo agentūra1
Vyriausybė svarstys, ar nušalinti žemės ūkio ministrą Igną Hofmaną nuo reikalų, susijusių su Nacionaline mokėjimo agentūra, iš kurios pajamų gauna jis ir jam artimi asmenys. ...
-
Sabutis: ši jungtis yra itin svarbi kariniam mobilumui ir šalies saugumui3
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis mano, jog realu, kad europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica“ iki 2030 metų bus nutiestas tarp Lietuvos ir Lenkijos, nes ši jungtis yra itin svarbi kariniam mobilumui ir šalies saugumui...
-
Gyventojai susigrąžino milijonus eurų: priežastis – aiški3
Darbo ginčų komisija pernai darbuotojams padėjo susigrąžinti beveik 15 mln. eurų. Dažniausiai tai darbdavių jiems neišmokėti atlyginimai. Skundų skaičius išaugęs kone trečdaliu, tačiau problematiškiausių darbdavių daugiausi...