- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Taip norima surinkti daugiau lėšų kelių tvarkymams ir taršos mažinimui, tačiau naštą pajusiantys verslininkai skundžiasi, kad iki šiol iš surenkamo kelių mokesčio tai nebuvo daroma. Apie tai pasakota LNK reportaže.
Vienos iš tolimojo susisiekimo įmonių vadovas skaičiuoja, kad jo parke yra 80 autobusų, o iš jų itin taršių – iki dešimties. Nuo naujų metų būtent šie autobusai įmonei kainuos kur kas brangiau.
„Automobiliams „Euro 3“, „Euro 2“ tikrai žymiai pakyla mokestis. Mes Lietuvoje važiuojame visais 19 mokamų kelių, mes juos naudojame, tai nuo sausio mėnesio turėsime papildomų išlaidų“, – sakė „Toks“ vadovas Arūnas Indrašius.
Šiuo metu Lietuva surenka maždaug 53 mln. eurų kelių mokesčio, o jį padidinus valdžia planuoja surinkti 30–40 mln. eurų daugiau. Anot Susisiekimo ministerijos, tada būtų galima skirti daugiau pinigų keliams tvarkyti ir mažinti taršą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Tai liečia ne tik Lietuvos vežėjus ir transporto priemonių valdytojus, bet ir užsienio šalių arba tranzitu Lietuvos teritoriją kertančias transporto priemones“, – pasakojo Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės vyriausiasis patarėjas Tomas Pilukas.
Tačiau tam, kad biudžete atsirastų papildomi 30 ar 40 mln. eurų, kelių mokestis verslininkams kils kartais.
„Keli šimtai sunkvežimių važiuoja, tai tokie pokyčiai lemia, kad kaštai didėja šimtais tūkstančių“, – skaičiavo ekonomistas Marius Dubnikovas.
O, anot ministerijos, labiausiai mokestis palies Lietuvos krovininį transportą, mat, vykdant vidaus vežimus, dominuoja taršios, nuo „Euro 0“ iki „Euro 3“ emisijos, transporto priemones. Tad taršesni vilkikai ar autobusais per dieną bus apmokestinti nuo kelių iki keliolikos eurų už automobilį, o per metus – iki kelių tūkstančių.
„Kol tavo transporto priemonė yra taršesnė, tol tau tas mokestis bus didesnis“, – sakė T. Pilukas.
Ekonomistai taip pat įtaria, kad produktų ir paslaugų kainos kils ir vartotojams. „Pačiam vartotojui, taip, mes matysime kelių centų pabrangimą prekėse, kurios yra pervežamos“, – teigė M. Dubnikovas.
Tiesa, kelti kainas nusiteikę tik verslai, dirbantys su kroviniais. Jie tikisi, kad Vyriausybė dar apsigalvos ir kainų kėlimą atšauks.
„Galbūt reikėtų ne taip drastiškai ir ne iškart visa apimtimi, nes tai labai atsilieps žmonėms pervežamų krovinių kainose“, – įsitikinęs „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Biuvydas.
Keli šimtai sunkvežimių važiuoja, tai tokie pokyčiai lemia, kad kaštai didėja šimtais tūkstančių.
O tolimojo keleivinio susisiekimo įmonės žada su išaugusiu kelių vinječių mokesčiu susitvarkyti ir kelionių nebranginti.
„Bus kilimas, bet jis yra nuoseklus. Pasakyti, kad dėl kelių mokesčio mes branginsime bilietus – tikrai ne“, – tikino „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Vis dėlto, nepriklausomai nuo to, ar kainas klientams kelti teks, ar ne, vežėjai baiminasi, kad po pakeitimų išsilaikys tikrai ne visi verslai.
„Tai yra neteisinga, nes pačios Vyriausybės programoje buvo numatyta nekelti nei finansinės, nei administracinės naštos smulkiam ir vidutiniam verslui“, – piktinosi Z. Biuvydas.
O tolimojo susisiekimo atstovai įsitikinę, kad prastos būklės Lietuvos kelių papildomi pinigai nesulopys, mat ir iki šiol, esą, iš kelio mokesčio infrastruktūra nebuvo sutvarkyta.
„Labai liūdna, kai yra daroma reforma, perskaičiavimai, t. t., nepadarius nieko. Tikrai, keliai, infrastruktūra yra katastrofiškos būklės. Nėra nei aikštelių, nieko, iš degalinių pavirto prekybos centrais, ten vienas automobilis pilasi, o degalinė pilna automobilių“, – apie infrastruktūros situaciją pasakojo A. Indrašius.
Skaičiuojama, kad nuo 2016 iki 2022 metų magistralinių kelių nusidėvėjimo vertė per metus sudarė maždaug 55 mln. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LEA – apie prieššventinės savaitės vidutinę elektros kainą biržoje
Prieššventinės savaitės vidutinė elektros kaina biržoje sudarė 0,056 Eur/kWh ir buvo viena mažiausių 2024-aisiais, o per savaitę šalyje pagaminta net 88 proc. visos suvartotos elektros energijos. Kaip praneša Lietuvos energe...
-
Interneto parduotuvių atstovai: „Juodojo penktadienio“ savaitė ateityje aplenks kalėdinę
Prekybininkai pastebi, kad „Juodojo penktadienio“ išpardavimų savaitė ne vienerius metus iš eilės tampa bene didžiausiu apsipirkimo įvykiu Baltijos šalyse ir reikšmingai konkuruoja su kalėdinio laikotarpio pardavim...
-
LEA: degalai šiuo metu pigesni nei pernai
Šiemet švenčių dienomis degalai Lietuvos degalinėse 3–4 proc., arba 4–5 centais už litrą pigesni nei pernai tuo pačiu metu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Ekonomistai įvertino, kas 2025 m. brangs labiausiai
Statistikams gruodį fiksuojant 1,8 proc. išankstinę metinę bei 0,1 proc. mėnesio infliaciją, BNS kalbinti ekonomistai prognozuoja, jog vartotojų kainų indeksas kitais metais toliau augs. ...
-
Panevėžio savivaldybė: pabėgėliai iš Ukrainos ir kitąmet galės naudotis lengvatomis1
Penktadienį posėdžiavusi Panevėžio miesto savivaldybės taryba nusprendė pratęsti nuo 2022 m. pavasario Ukrainos karo pabėgėliams taikomas viešojo transporto lengvatas. ...
-
Čmilytė-Nielsen: Žemaitaitis kelia įtampą koalicijoje visai kitu tikslu44
Liberalų sąjūdžio pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen sako, kad socialdemokratų vedamos Vyriausybės programos vykdymas reikalaus ambicingų ir skausmingų planų, kaip surinkti daugiau lėšų į valstybės biudžetą. Politikė jau dabar įžv...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, o restoranų apyvarta smuko1
Mažmeninė prekyba per 11 šių metų mėnesių, palyginti su tuo pat laiku 2023 metais, augo 4,3 proc. ir siekė 17,6 mlrd. eurų. ...
-
Skelbia, kaip kitąmet bus vertinamos užsiimančių individualia veikla pajamos4
„Sodros“ pensijos taško vertė kitąmet sudarys 7,16 euro, o kad jį įgytų individualia veikla pagal pažymą užsiimantis asmuo 2025-aisiais turės uždirbti ne mažiau kaip 40 169 eurų pajamų, penktadienį rašo „Verslo ži...
-
Vaičiūnas įvertino pažeisto elektros kabelio grėsmes: reikia griežtesnių priemonių3
Per Kalėdas įvykęs povandeninio kabelio tarp Suomijos ir Estijos gedimas skatina persvarstyti papildomus elektros gamybos pajėgumus, sako energetikos ministras. ...
-
Ekspertai įvardijo svarbiausią 2024-ųjų ekonomikos įvykį (apžvalga)1
Reikšmingiausias besibaigiančių 2024-ųjų metų ekonomikos įvykis Lietuvoje buvo aukštųjų technologijų grupės „Teltonika“ akcininko Arvydo Paukščio pareiškimas apie stabdomas Liepkalnyje plėtojamo „Telton...