Lietuvos paštas, šiemet minintis 90 metų veiklos sukaktį, tradicines paslaugas pasiryžęs papildyti moderniomis technologijomis. Tai bene vienintelis kelias bendrovei išlikti aštrėjant konkurencijai.
Svarbiausias vaidmuo
Šiais laikais, kai klesti elektroninis paštas ir internetas, tradicines paslaugas teikiantis paštas, regis, turėtų uždaryti daugumą poskyrių. Tačiau Lietuvos pašto vadovas Ernestas Vaidelys įsitikinęs, kad modernių technologijų laikais pašto sektoriui kaip tik tenka svarbiausias per visą jo gyvavimo istoriją vaidmuo.
"Pašto paslaugos vis dar klesti: jų negalėjo nurungti nei elektroninis paštas, nei internetas. Tačiau be tradicinių paslaugų, pasaulio pašto valdytojai suka naujomis kryptimis. Tai – logistika, finansinės ir elektroninės paslaugos", – kalbėjo bendrovės generalinis direktorius.
Delsti nebėra kada, juolab kad pokyčiai rinkoje vyksta dideliu greičiu. "Nuo šių metų liepos Lietuvoje suaktyvėjo prekyba internetu. Žmonės prekes užsisako sėdėdami internetu, tačiau iki namų jas turi kas nors pristatyti. Mūsų bendrovė aktyviai teikia šias paslaugas ir planuoja užimti dalį rinkos", – dienraščiui sakė E.Vaidelys.
Rengiasi naujovėms
Tačiau konkurentai taip pat nesnaudžia. Šalyje per pastarąjį dešimtmetį atsirado daug naujų pašto paslaugas teikiančių įmonių. Šiuo metu pašto ir pasiuntinių paslaugų rinkoje įregistruota 80 paslaugų teikėjų, iš kurių 14 teikia ir pašto paslaugas.
"Konkurencinė kova iš tiesų didelė, todėl ir reikia keisti požiūrį į paštą ir jo teikiamas paslaugas", – įsitikinęs pašnekovas.
Šiuo metu apie 70 proc. paštu siunčiamų siuntų siunčia įmonės, likusią dalį – fiziniai asmenys.
Lietuvos paštas planuoja, kad netolimoje ateityje bus galima internetu ne tik užsiprenumeruoti laikraščių, bet už tai ir sumokėti. Ketinama klientams suteikti galimybę į pašto poskyrį elektroniniu paštu atsiųsti atvirutę, o šią paštininkai atspausdintų ir nusiųstų adresatui.
E.Vaidelys neabejoja, kad paštas sugebės išnaudoti savo stiprybę – visoje Lietuvoje išplėtotą infrastruktūrą ir platų tinklą, teikiamų paslaugų įvairovę ir žinomą prekės ženklą.
Palauks geresnių laikų
Lietuvos paštas neatsisako ir ambicijų dalyvauti finansinių paslaugų rinkoje. Pernai buvo įsteigta atskira bendrovė "Lietuvos pašto finansinės paslaugos".
"Šiais metais planuoti finansinių paslaugų įmonės plėtros etapai buvo atidėti vėlesniam laikui. Kalbėti apie konkrečias kitų metų datas šiandien dar negalime ir dėl susiklosčiusios ekonominės padėties. Tačiau šių planų tikrai neatsisakome", – teigė E.Vaidelys.
Skaičiai ir faktai
Lietuvos pašte šiuo metu dirba apie 8,3 tūkst. žmonių.
Bendrovei priklauso 11 filialų: 10 apskričių centrinių paštų ir Pašto pervežimo centras.
Paštų tinklą sudaro 956 universaliųjų pašto paslaugų teikimo vietos: 870 stacionariųjų paštų (miestuose – 226; kaimuose – 644), 12 pašto poskyrių ir 13 kilnojamųjų paštų (74 universaliųjų pašto paslaugų teikimo vietos).
Pašto korespondencija kasdien surenkama iš daugiau kaip 3 tūkst. siunčiamųjų laiškų dėžučių;
Nuo tada, kai buvo atkurta Lietuvos nepriklausomybė 1990 m., iki 2008 m. lapkričio 16 d. Lietuvos paštas į apyvartą išleido 511 pašto ženklų.
Šaltinis: Lietuvos paštas
Naujausi komentarai