- Ignas Dobrovolskas, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Daliai Seimo konservatorių siūlant keisti sovietinio dizaino kelių ženklus, Susisiekimo ministerija sako, kad šiuo metu kelių eismo taisyklėse (KET) įtvirtinti kelio ženkliai atitinka Kelio ženklų ir signalų konvencijos nuostatas.
Ministerijos teigimu, ženklų dizaino keitimas pagal kitų valstybių pavyzdžius „stokotų teisinio pagrindo“.
„Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos (JT EEK) Vidaus transporto komiteto Saugaus eismo darbo grupė WP.1, remiantis prie Kelio ženklų ir signalų konvencijos prisijungusių valstybių gerąja patirtimi, 2024 m. užbaigė rengti Kelio ženklų ir signalų konvencijoje naudojamų kelio ženklų atvaizdų atnaujinimus. Galutinis dokumentas bus pateiktas valstybių svarstymui 2024 m. rugsėjo mėnesį“, – Eltai perduotame komentare aiškino Susisiekimo ministerija.
„Atsižvelgiant į tai, Susisiekimo ministerija mano, kad kelio ženklų dizaino keitimas ne pagal Konvencijos pakeitimus, o pagal kitų valstybių pavyzdžius stokotų teisinio pagrindo, būtų netvarus ir trumpalaikis“, – pridedama komentare.
Ministerija taip pat pabrėžė, kad vieno standartinio kelio ženklo įrengimas vidutiniškai kainuoja 200 eurų.
„Po to, kai JT EEK Vidaus transporto komiteto Saugaus eismo darbo grupė WP.1 pritars siūlomiems Konvencijos pakeitimams, Susisiekimo ministerija pradės rengti atitinkamus KET bei Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių pakeitimus, o kelio ženklų dizaino pakeitimas turės teisinį pagrindimą ir atitiks naujausius Konvencijos pakeitimus“, – teigiama komentare.
„Vieno standartinio kelio ženklo įrengimas vidutiniškai kainuoja 200 Eur. Į šią kainą įeina kelio ženklo skydas, laikančioji konstrukcija, kelio ženklo įrengimas. Savaime aišku, priklausomai nuo kelio ženklo matmenų, laikančiosios konstrukcijos sudėtingumo, įrengimo kaštų, kaina gali būti didesnė“, – tvirtina Susisiekimo ministerija.
ELTA primena, kad Seimo konservatoriai Andrius Vyšniauskas, Paulė Kuzmickienė ir Mindaugas Skritulskas kreipėsi į susisiekimo ministrą Marių Skuodį, siūlydami keisti sovietinio dizaino kelių ženklus.
Pasak parlamentarų, šiuo metu didžioji dauguma Lietuvoje galiojančių ir naudojamų kelio ženklų, atsižvelgiant į jų dizainą, yra identiški ar panašūs į SSRS okupacijos metu patvirtintus kelio ženklus.
Parlamentarų Susisiekimo ministerijai inicijuotame rašte nurodoma, kad reikia sukurti artimus ar panašius į Europos Sąjungos (ES) valstybėse naudojamus kelio ženklus. Pasak Seimo narių, šiuos pokyčius būtų galima įgyvendinti per ateinančius 10 metų.
Seimo nariai pastebi, kad šie siūlymai nėra nauji, tačiau iki šiol, jų teigimu, Susisiekimo ministerija iniciatyvos nesiėmė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...
-
R. Dargis: užsieniečių smulkiajam verslui reikėtų naikinti prievolę dėl lietuvių įdarbinimo
Užsieniečių Lietuvoje vystomam smulkiam verslui reikėtų naikinti reikalavimą įdarbinti bent du lietuvius ar kitų Europos Sąjungos (ES) šalių gyventojus, sako Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Robertas Dargis. ...
-
A. Romanovskis: žala už nukritusiame lėktuve gabentas siuntas gali būti pilnai neatlyginta
Vilniuje pirmadienio rytą nukritus bendrovės DHL krovininiam orlaiviui, kai kurių jame gabentų siuntų savininkams žala nebūtinai bus pilnai atlyginta, sako Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis. ...
-
Vyriausybė mažina biurokratines kliūtis nustatant infrastruktūros apsaugos zonas
Siekdama mažinti biurokratiją Vyriausybė supaprastino infrastruktūros apsaugos zonų nustatymo tvarką. ...
-
ILTE pramonės įmonių modernizavimui skyrė dar 80 mln. eurų
Nacionalinė plėtros įstaiga ILTE (buvusi „Invega“) pramonės modernizavimui skyrė papildomą 80 mln. eurų finansavimą. ...
-
N. Mačiulis: paliekame infliacijos dugną2
Po kurį laiką vyravusios defliacijos rudenį vartotojų kainoms vėl kylant, ekonomistai teigia, kad infliacijos žemumos – jau praeityje. ...
-
Ministerija: JAV teiks Lietuvai informaciją apie mažuosius branduolinius reaktorius2
JAV padės Lietuvai vertinti galimybes ateityje statyti ketvirtosios kartos mažuosius branduolinius reaktorius. ...
-
Lietuviai skolas dažniau „išsimušinėja“ patys: nepasitiki teisine sistema?
Tik kas ketvirtas lietuvis dėl negrąžintos skolos kreipiasi į antstolius ir vis daugėja tokių, kurie skolas „išsimušinėja“ patys. ...