Nenumaldomai artėjant Kalėdoms, verslo dovanų sumaniausieji pradeda dairytis jau dabar, kadangi laiku prisiminus šį rūpestį ir patikėjus jį profesionalams, galima ne tik kiek įmanoma šauniau realizuoti savąsias idėjas, bet ir nemažai sutaupyti. Taip pat reikėtų žinoti ir keletą subtilybių, į kurias atkreipus dėmesį, šansai savo verslo dovanomis prašauti pro šalį sumažėja minimaliai. Paslaptimis apie verslo dovanas su "Kauno diena" dalijosi Vitalijus Kazakevičius, verslo dovanomis užsiimančių reklamosgaminiai.lt projektų vadovas.
Jokių asmeniškumų
Artimus bičiulius ar šeimos narius tikrai galite nudžiuginti padovanoję net ir ką nors asmeniško, taip tik įrodydami, kad puikiai išmanote jų pomėgius bei norus. Tačiau ieškant dovanų žmonėms, su kuriais bendraujate tik oficialioje aplinkoje, derėtų vengti tokių pirkinių kaip kvepalai, drabužiai, knygos ar bilietai į renginius (net jeigu neprašausite išrinkę nuostabų spektaklį, juk nežinote, ar tą vakarą kvietimą gavęs asmuo nesuplanavęs ko nors kito). "Asmenines dovanas galima dovanoti tik tuo atveju, jeigu 100 proc. yra žinomi dovaną gaunančio asmens pomėgiai" – tikina V.Kazakevičius. Tad maisto produktai ar gėrimai, net ir gurmaniški, taip pat gan rizikingas reikalas – visų pirma, juk nežinote, kokių alergijų gali turėti juos gaunantis žmogus, o kur dar asmeninis skonis maistui ar mitybos įpročiai.
Ką ir kam dovanoti?
Universalių dovanų greičiausiai nėra, ir tai, kas gali sužavėti vieną, kitam nepadarys jokio įspūdžio. Pasak verslo dovanas puikiai išmanančio V.Kazakevičiaus, verslo dovanos skirstomos į naudingas, nenaudingas, originalias ir neoriginalias, o šių savybių derinys apibūdina verslo dovanos tipą:
Svarbia proga įteikiamais daiktais reprezentuojate ne tik save, bet ir savo įmonę, tad atmestinai pagamintos smulkmenėlės panašų įspūdį gali sudaryti ir apie jūsų požiūrį į darbą.
"Pirmojo tipo dovana originali, bet nenaudinga turi aiškią žinutę: "Prisiminkite mus." Tokias dovanas labai vertina informacinių technologijų specialistai, dizaineriai ir kitos kūrybinio mąstymo asmenybės arba tie, kurie viską turi. Tai, pavyzdžiui, gali būti originalaus dizaino ar šmaikštus atvirukas, žaislas, įdomus kalendorius, originali statulėlė ir pan. Kitas, trokštamiausias, tačiau ir sunkiausiai parenkamas dovanų tipas – originali ir naudinga dovana. Tokia dovana pasako, kad įmonė ne tik iš anksto pasirūpino verslo dovana, bet kad ir jos personalas gabus, kūrybingas. Tarp tokių dovanų galėtų būti ir originalesnių negu įprasta modelių, tokių kaip mūsų parduodamų "Revers" ar "Monsun" skėčiai: skėtis praktiškas, bet modelis nestandartinis, originalus. Mūsų siūlomi "Koziol" gaminiai – visi su idėja, bet turi praktinio panaudojimo galimybes, "Suck" puodelis – lyg ir terminis puodelis, bet su prilimpančiu padu…" – pasakojo vyras. – O štai trečiojo tipo – neoriginalios ir nenaudingos dovanos – tikra nesėkmė ir visai nesvarbu, kiek ji kainuoja. Tai dovana, kuri iš pradžių sandėliuojama, o paskui išmetama. Pavyzdžiui, padovanoti kitos įmonės atstovui vizitinių kortelių dėklą ant stalo su savo įmonės logotipu ar trofėjų su savo logotipu. Paskutiniam tipui priklauso neoriginalios, bet naudingos dovanos, jos turi tam tikrą žinutę: "Reklamuokite mus." Tai praktiškos, funkcionalios dovanos, bet visai neoriginalios. Tačiau praktiškos dovanos puikiai tinka tikslaus mąstymo žmonėms, tokiems kaip buhalteriai, valdininkai – asmenims, vertinantiems konkretumą ir tikslumą. Čia gali būti tušinukai, puodukai, žibintuvėliai – bet kas, ką galima panaudoti praktiškai."
O kaip dėl spalvų?
Frazė "verslo dovana" daugeliui galvoje iškart nupiešia juodo ar pilko produkto vaizdinį. Tačiau tokia spalvų gama apsiriboti patartina ne visada: "Visuomet atsižvelgti į įmonės firminį stilių ir veiklos pobūdį. Jeigu tai advokatų kontora ar notarų biuras, komunalines paslaugas teikianti įmonė – tikrai neverta apipavidalinti dovanas žaismingomis spalvomis ar nerimtais dizainais", – pasakojo reklamosgaminiai.lt verslo dovanų ekspertas. – Svarbu, kad tiek spalvos, tiek dizainas, tiek paskirtis nesipeštų su įmonės veikla ir firminiu stiliumi." Tačiau, jeigu įmonė ir pati renkasi kiek linksmesnį, spalvingesni stilių, tikrai nebūtina dovanas jos atstovams rinkti tik niūrių tonų.
Kokybės svarba
Auksinė taisyklė, kalbant apie verslo dovanas – kad ir ką dovanotumėte, tai privalo būti aukštos kokybės. Tai pabrėžia ir reklamosgaminiai.lt projektų vadovas: "Kai kalbame apie verslo dovanas, o ne reklaminius suvenyrus, kokybė iš tiesų labai svarbi." Nors artimieji galbūt ir įvertins emocinę dovanos reikšmę ir užmerks akis į nekruopščiai pagamintą daiktą, prastos kokybės verslo dovana – dar blogiau negu iš viso jokios dovanos. Sutikite, juk svarbia proga įteikiamais daiktais reprezentuojate ne tik save, bet ir savo įmonę, tad atmestinai pagamintos smulkmenėlės panašų įspūdį gali sudaryti ir apie jūsų požiūrį į darbą.
Nepalikite paskutinei minutei
Turbūt kiekvienas žino, kiek streso gali sukelti dovanos pirkimas paskutinę minutę. Artėjant Kalėdoms, verslo dovanomis vertėtų pradėti rūpintis jau dabar – taip ne tik išvengsite skubėjimo ir panikos, bet ir sugeneruosite geresnių idėjų, rasite geriausius būdus joms įgyvendinti, taip pat sumažinsite dovanos kainą. Be to, pasak V.Kazakevičiaus, tarp geriausios ir brangiausios verslo dovanos tikrai nevertėtų dėti lygybės ženklo: "Gera idėja ir laikas gali sumažinti išlaidas bei padidinti įspūdžius, nes nėra tiesioginio ryšio tarp dovanos kainos ir jos realios vertės gavėjui."

Naujausi komentarai