- Robertas Macius, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuvos transporto sektorius yra toks didelis, jog vien šalies gyventojai niekada neužpildys visų darbo vietų. Tačiau, pasak politiko, sudėtinga dirbančių vežėjų situacija yra ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse.
„Tokia situacija yra ne tik Lietuvoje – ir Vokietijoje, Jungtinėse Karalystėje, JAV. Esame labai dideli – natūralu, mums reikia darbuotojų ir iš kitų šalių. Klausimas, kaip mes galime juos pritraukti. Aš asmeniškai laikausi pozicijos, kad deficitinėse profesijose apskritai mes turėtume sudaryti sąlygas darbuotojams, kurie nori dirbti, atvykti į Lietuvą kuo paprasčiau“, – „Žinių radijui“ teigė M. Skuodis.
Pasak susisiekimo ministro, svarbu užtikrinti transporto priemonių, keliaujančių per Lietuvą iš trečiųjų šalių, kontrolę.
Marius Skuodis. M. Morkevičiaus / ELTA nuotr.
„(Turime tikrinti – ELTA), kaip jos laikosi reikalavimų, ar mes nesukuriame konkurencinio pranašumo tam tikrais valstybės neveiksmais kitų šalių vežėjams. Turime ką padaryti – ir mūsų institucijos, įskaitant Darbo inspekciją, Susisiekimo ministerijos įstaigas, gali padaryti daug daugiau. (...) Tikiuosi, kad vežėjai su profesinėmis sąjungomis pasieks sutarimą, dėl kurio yra diskutuojama, ir jau pernelyg ilgai“, – sakė ministras.
Kalbėdamas apie Mobilumo paketą – vežėjų veiklą ES reglamentuojantį įstatymą – M. Skuodis pabrėžė, kad dėl įstatymo nuostatų vyksta teismo procedūros, todėl sunku pasakyti, kada jos baigsis.
„Mobilumo paketas – labai kompleksinis: yra dalis labai gerų nuostatų, kuriomis siekiame sukurti vieną vežimo rinką ES. Yra dalis nuostatų, kurios yra diskriminuojančios Lietuvos ir kitų ES šalių pakraštyje esančius vežėjus. Viena iš tokių nuostatų – privalomas vilkiko grąžinimas kas aštuonias savaites į registracijos šalį. Europos Komisija neseniai padarė tyrimą, kuris įrodo, kad toks grąžinimas su tam tikromis procedūromis sąlygos CO2 dujų papildomą išmetimą tokį visoje ES, kokį generuoja visas Estijos transporto sektorius. Tai net ir toks žingsnis prieštarauja ES klimato tikslams. Mes labai tikimės iš Europos Komisijos, kad panaikintų tą nuostatą, bet ES diskusijos yra labai sudėtingos, nes kai kurios Vakarų Europos, Skandinavijos šalys mano, kad prie šito klausimo nereikėtų grįžti“, – komentavo susisiekimo ministras.
Mes labai tikimės iš Europos Komisijos, kad panaikintų tą nuostatą, bet ES diskusijos yra labai sudėtingos.
Anot M. Skuodžio, tikimasi, kad teismo sprendimas įvyktų greičiau negu nuostatos įsigaliojimas, tačiau norima, jog ir Europos Komisija būtų principinga ir priimtų faktais ir įrodymais pagristą sprendimą bei pasiūlys atšaukti nuostatą.
ELTA primena, kad 2019 m. pabaigoje ES Tarybai ir Europos Parlamentui pasiekus preliminarų susitarimą dėl Mobilumo paketo trilogo derybų metu, EK pareiškė apgailestavimą dėl galimai ES bendrajai rinkai ir Europos žaliam kursui prieštaraujančių reikalavimų dėl vilkiko grąžinimo ir kombinuoto transporto operacijų. Atsižvelgiant į tai, EK įsipareigojo atlikti šių reikalavimų poveikio vertinimą dėl jų atitikties ES bendrajai rinkai ir aplinkosaugai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Maisto produktų importui augant, pirkėjas renkasi lietuvišką kokybę
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau ...
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas1
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas1
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...
-
R. Dargis: užsieniečių smulkiajam verslui reikėtų naikinti prievolę dėl lietuvių įdarbinimo
Užsieniečių Lietuvoje vystomam smulkiam verslui reikėtų naikinti reikalavimą įdarbinti bent du lietuvius ar kitų Europos Sąjungos (ES) šalių gyventojus, sako Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Robertas Dargis. ...
-
VMI kliento profilis – tarsi vizitinė kortelė
Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) prieš porą metų pristatė kliento profilį. Tai patogiai, vienoje vietoje pateikiami VMI vertinami duomenys apie įmonę, skirti susipažinti, kaip mokesčių mokėtoją mato ir kokių rizikų jo veikloje įžve...
-
A. Romanovskis: žala už nukritusiame lėktuve gabentas siuntas gali būti pilnai neatlyginta
Vilniuje pirmadienio rytą nukritus bendrovės DHL krovininiam orlaiviui, kai kurių jame gabentų siuntų savininkams žala nebūtinai bus pilnai atlyginta, sako Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis. ...
-
Vyriausybė mažina biurokratines kliūtis nustatant infrastruktūros apsaugos zonas
Siekdama mažinti biurokratiją Vyriausybė supaprastino infrastruktūros apsaugos zonų nustatymo tvarką. ...