- Robertas Macius, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad Lietuvos transporto sektorius yra toks didelis, jog vien šalies gyventojai niekada neužpildys visų darbo vietų. Tačiau, pasak politiko, sudėtinga dirbančių vežėjų situacija yra ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse.
„Tokia situacija yra ne tik Lietuvoje – ir Vokietijoje, Jungtinėse Karalystėje, JAV. Esame labai dideli – natūralu, mums reikia darbuotojų ir iš kitų šalių. Klausimas, kaip mes galime juos pritraukti. Aš asmeniškai laikausi pozicijos, kad deficitinėse profesijose apskritai mes turėtume sudaryti sąlygas darbuotojams, kurie nori dirbti, atvykti į Lietuvą kuo paprasčiau“, – „Žinių radijui“ teigė M. Skuodis.
Pasak susisiekimo ministro, svarbu užtikrinti transporto priemonių, keliaujančių per Lietuvą iš trečiųjų šalių, kontrolę.
Marius Skuodis. M. Morkevičiaus / ELTA nuotr.
„(Turime tikrinti – ELTA), kaip jos laikosi reikalavimų, ar mes nesukuriame konkurencinio pranašumo tam tikrais valstybės neveiksmais kitų šalių vežėjams. Turime ką padaryti – ir mūsų institucijos, įskaitant Darbo inspekciją, Susisiekimo ministerijos įstaigas, gali padaryti daug daugiau. (...) Tikiuosi, kad vežėjai su profesinėmis sąjungomis pasieks sutarimą, dėl kurio yra diskutuojama, ir jau pernelyg ilgai“, – sakė ministras.
Kalbėdamas apie Mobilumo paketą – vežėjų veiklą ES reglamentuojantį įstatymą – M. Skuodis pabrėžė, kad dėl įstatymo nuostatų vyksta teismo procedūros, todėl sunku pasakyti, kada jos baigsis.
„Mobilumo paketas – labai kompleksinis: yra dalis labai gerų nuostatų, kuriomis siekiame sukurti vieną vežimo rinką ES. Yra dalis nuostatų, kurios yra diskriminuojančios Lietuvos ir kitų ES šalių pakraštyje esančius vežėjus. Viena iš tokių nuostatų – privalomas vilkiko grąžinimas kas aštuonias savaites į registracijos šalį. Europos Komisija neseniai padarė tyrimą, kuris įrodo, kad toks grąžinimas su tam tikromis procedūromis sąlygos CO2 dujų papildomą išmetimą tokį visoje ES, kokį generuoja visas Estijos transporto sektorius. Tai net ir toks žingsnis prieštarauja ES klimato tikslams. Mes labai tikimės iš Europos Komisijos, kad panaikintų tą nuostatą, bet ES diskusijos yra labai sudėtingos, nes kai kurios Vakarų Europos, Skandinavijos šalys mano, kad prie šito klausimo nereikėtų grįžti“, – komentavo susisiekimo ministras.
Mes labai tikimės iš Europos Komisijos, kad panaikintų tą nuostatą, bet ES diskusijos yra labai sudėtingos.
Anot M. Skuodžio, tikimasi, kad teismo sprendimas įvyktų greičiau negu nuostatos įsigaliojimas, tačiau norima, jog ir Europos Komisija būtų principinga ir priimtų faktais ir įrodymais pagristą sprendimą bei pasiūlys atšaukti nuostatą.
ELTA primena, kad 2019 m. pabaigoje ES Tarybai ir Europos Parlamentui pasiekus preliminarų susitarimą dėl Mobilumo paketo trilogo derybų metu, EK pareiškė apgailestavimą dėl galimai ES bendrajai rinkai ir Europos žaliam kursui prieštaraujančių reikalavimų dėl vilkiko grąžinimo ir kombinuoto transporto operacijų. Atsižvelgiant į tai, EK įsipareigojo atlikti šių reikalavimų poveikio vertinimą dėl jų atitikties ES bendrajai rinkai ir aplinkosaugai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną2
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
A. Širinskienė mano, kad Seimas pavasarį pritars pelno mokesčio didinimui gynybos tikslams1
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė mano, kad parlamentarai susitars dėl pelno mokesčio kėlimo gynybos reikmėms iki šios parlamento kadencijos pabaigos. ...
-
G. Landsbergis Pietų Korėją vadina esmine partnere Indijos ir Ramiojo vandenyno regione
Lietuva mato Pietų Korėją kaip esminę partnerę Indijos ir Ramiojo vandenyno regione, penktadienį pranešė Užsienio reikalų ministerija (URM). ...
-
N. Mačiulis: infliacija arti nulio turėtų likti iki vasaros1
Išankstinei metinei infliacijai balandį Lietuvoje kiek viršijus nulinę, ekonomistai mano, kad tokia – „arti nulio“ infliacija turėtų likti iki vasaros ar net iki šių metų pabaigos, jie taip pat neatmeta defliacijos ...
-
Pusšimtis Seimo narių prekybos tinklus ragina žymėti tiekiančių į Rusiją bendrovių prekes5
Parlamentarai vėl ragina šalies prekybos tinklus žymėti eksportuojančių į Rusiją bendrovių gaminius. ...
-
Merų sukilimas: kaltina pinigų ieškant svetimose kišenėse19
Merai sukilo prieš Laisvės partijos siūlymą lėšų gynybai imti iš savivaldybių. Aiškina, kad ir taip pinigų vos užtenka, tad apie jokį pajamų mokesčio perskirstymą negali būti nė kalbos. Be to, kaltina partijos lyderę ...
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą3
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos3
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą18
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...