- Vaidotas Beniušis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuva ir kitos Rytų Europos šalys svarsto kartu kreiptis į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą dėl planų įpareigoti vežėjus grąžinti vilkikus į registracijos šalį kas aštuonias savaites, patvirtino Vyriausybės atstovai.
Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius BNS patvirtino, kad dėl galimo skundo jau prasidėjo pasirengiamieji darbai.
„Ne tik rimtai svarstome tokią galimybę, bet jau pradėjome parengiamuosius darbus, vertiname kreipimosi apimtį“, – BNS atsiųstame komentare sakė ministras.
„Manau, kad teismo išaiškinimas padės apginti ne tik Lietuvos ir mūsų vežėjų interesus. Jis bus taip pat naudingas ir visai Europai, nes Mobilumo paketo nuostatos ne tik pažeidžia bendros rinkos principus, bet ir neatitinka didelių aplinkosauginių ambicijų“, – pridūrė J. Narkevičius.
Apie Rytų Europos šalių iniciatyvą praeitą savaitę pirmiausia pranešė naujienų agentūra „Reuters“.
Vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui dauguma valstybių narių pritarė gruodžio mėnesį. Dėl jo dar bus rengiamas balsavimas Europos Parlamente.
BNS šaltinių Europos Parlamente teigimu, balsavimo data dar nenustatyta, bet jis turėtų vykti „ne anksčiau kaip gegužę“.
Lietuvos nuolatinio atstovo ES pavaduotojas Simonas Šatūnas sakė, kad galutinis sprendimas dėl skundo teismui turbūt bus priimtas po Europos Parlamento balsavimo.
„Taip, Briuselyje apie tai aktyviai diskutuojama. Galutiniai kolektyviniai sprendimai greičiausiai bus priimti po to, kai Europos Parlamentas galutinai priims šį teisės aktų paketą“, – teigė diplomatas.
BNS šaltinių teigimu, be Lietuvos, naujosioms taisyklėms prieštarauja dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta. Jų nepakanka blokuoti sprendimą.
Lietuvos ir kitų periferijos šalių verslininkai ir vyriausybės sako, kad griežtesnėmis taisyklėmis vežėjams Vakarų europiečiai siekia juos išstumti iš rinkos.
Kritikai teigia, kad vilkikų privalomas grąžinimas padidins taršą keliuose ir taip trukdys kovoti su klimato kaita.
Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Vakarų europiečiai teigia, kad taisyklių griežtinimas užkirs kelią nesąžiningai konkurencijai pigia Rytų Europos darbo jėga ir mažesniais mokesčiais bei pagerins darbuotojų padėtį.
Priėmus naujas taisykles, per pusantrų metų valstybės narės turėtų jas perkelti į nacionalinę teisę.
Europos Komisija taip pat dar turėtų pateikti poveikio aplinkai vertinimą.
„Esame dėkingi Europos Komisijai, kuri išgirdo mūsų nuogąstavimus, ir dar praėjusį gruodį pažadėjo imtis atlikti vilkiko grąžinimo reikalavimo poveikio vertinimą ES vidaus rinkos funkcionalumui. Tikimės išsamaus vertinimo proceso ir pasiruošę teikti reikalingą informaciją šiam tyrimui“, – sakė S. Šatūnas.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ teigia, kad dėl Mobilumo paketo Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones, be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų9
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną3
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
A. Širinskienė mano, kad Seimas pavasarį pritars pelno mokesčio didinimui gynybos tikslams1
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė mano, kad parlamentarai susitars dėl pelno mokesčio kėlimo gynybos reikmėms iki šios parlamento kadencijos pabaigos. ...
-
G. Landsbergis Pietų Korėją vadina esmine partnere Indijos ir Ramiojo vandenyno regione
Lietuva mato Pietų Korėją kaip esminę partnerę Indijos ir Ramiojo vandenyno regione, penktadienį pranešė Užsienio reikalų ministerija (URM). ...
-
N. Mačiulis: infliacija arti nulio turėtų likti iki vasaros1
Išankstinei metinei infliacijai balandį Lietuvoje kiek viršijus nulinę, ekonomistai mano, kad tokia – „arti nulio“ infliacija turėtų likti iki vasaros ar net iki šių metų pabaigos, jie taip pat neatmeta defliacijos ...
-
Pusšimtis Seimo narių prekybos tinklus ragina žymėti tiekiančių į Rusiją bendrovių prekes6
Parlamentarai vėl ragina šalies prekybos tinklus žymėti eksportuojančių į Rusiją bendrovių gaminius. ...
-
G. Nausėda: Lietuva norėtų su Lenkija kurti regioninį HIMARS amunicijos logistikos centrą15
Lenkijai ketinant plėsti savo pajėgumus gynybos srityje ir svarstant pradėti gaminti amuniciją, Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog kaimyninės šalys galėtų dar glaudžiau bendradarbiauti šiuo klausimu ir kartu steigti HIMARS am...
-
Merų sukilimas: kaltina pinigų ieškant svetimose kišenėse19
Merai sukilo prieš Laisvės partijos siūlymą lėšų gynybai imti iš savivaldybių. Aiškina, kad ir taip pinigų vos užtenka, tad apie jokį pajamų mokesčio perskirstymą negali būti nė kalbos. Be to, kaltina partijos lyderę ...
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą3
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos3
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...