Krepšinis tuštins verslininkų kišenes

Krepšinis tuštins verslininkų kišenes

2010-09-14 23:59
Sudomino: "Elektromarkt" skaičiuoja, kad dėl krepšinio čempionato televizorių pardavimas tinkle išaugo kelis kartus.
Sudomino: "Elektromarkt" skaičiuoja, kad dėl krepšinio čempionato televizorių pardavimas tinkle išaugo kelis kartus. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Krepšininkų iškovota bronza gerokai papurtys akcijas prie pergalių "pririšusių" verslininkų kišenes. Nors prekybininkai džiaugiasi padidėjusiu pardavimu, jiems pelnu teks dalytis su sirgaliais.

Litai litams nelygūs

Buitinės technikos ir elektronikos prekybos tinklai "Topo centras" bei "Elektromarkt" įsivėlė į žodžių karą. "Topo centras" įkando "Elektromarkt" dėl neva netikrų nuolaidų televizoriams, o šie konkurentus kaltina prekybos akcijos plagijavimu.

Abu prekybos tinklai per krepšinio čempionatą vykdė panašias akcijas – kiekviena Lietuvos krepšininkų pergalė reiškė, kad "Topo centro" ir "Elektromarkt" klientams grįš dalis už televizorių sumokėtos kainos. Skirtumas tik tas, kad "Topo centras" šiuos pinigus pirkėjams žada grąžinti grynaisiais, o "Elektromarkt" klientai atgautą sumą iki Kalėdų galės išleisti tose pačiose tinklo parduotuvėse.

"Topo centras" po Pasaulio čempionato nepraleido progos įkąsti konkurentams. "Šiuos pinigus "Topo centras" grąžins tikra mūsų šalies valiuta, o ne nuolaidų kuponais ar tik konkrečioje parduotuvėje galiojančiais "litais", kaip kad daro kiti panašių akcijų rengėjai", – rašoma vakar išplatintame "Topo centro" pranešime spaudai, kuriame nedviprasmiškai užsimenama apie analogišką "Elektromarkt" akciją.

"Topo centras" skaičiuoja, kad per akciją parduota daugiau nei 300 televizorių "Samsung", pirkėjai išleido per 700 tūkst. litų. Pusę šios sumos, nesvarbu, kada įsigytas televizorius, prekybininkai žada grąžinti grynaisiais, be jokių papildomų įsipareigojimų.

Kaltina akcijos vagyste

Prekybos tinklas "Elektromarkt" neliko skolingas konkurentams – "Topo centras" kaltinamas televizorių akcijos vagyste.

"Jie bando mus kopijuoti. Mes tai darome jau ketvirtus metus, o jie nutarė šiais metais mus kopijuoti", – dienraščiui teigė bendrovės "Elektromarktas" rinkodaros vadovas Irmantas Viliūnas.

Pasak jo, "Elektromarkt" taip pat galėtų pinigus už televizorius grąžinti grynaisiais, tačiau nutarė pasilikti prie varianto, kuris susieja klientą su prekybos tinklu. "Esame išbandę įvairius mechanizmus, bet pasilikome prie šitos versijos. Pateikėme gerokai platesnį, įdomesnį prekių asortimentą. Ką darė mūsų draugai? Tiktai televizoriai "Samsung" ir tiktai šviesos diodų technologija. Tai yra keli modeliai. Mes manome, kad tai ne visiems įdomi akcija, nes ne kiekvienas sau gali leisti nusipirkti tokio lygio televizorių", – aiškino pašnekovas.

"Elektromarkt" skaičiuoja, kad dėl krepšinio čempionato televizorių pardavimas tinkle išaugo du, pustrečio, o galbūt netgi tris kartus. Galutinių prekybos duomenų "Elektromarkt" kol kas neturi. "Jau ketvirtus metus darome tokias akcijas. Dar nė vieni metai mūsų nenuvylė", – sakė I.Viliūnas.

Išleis tik dalį sumos

Prekybos tinkle "Elektromarkt" televizorius pirkę gyventojai taip pat atgaus pinigus – po 11 proc. jų vertės už kiekvieną Lietuvos rinktinės pergalę, iškovotą po to, kai buvo įsigytas televizorius. Tai bus specialios nuolaidos tinkle "Elektromarkt", o už pirkinius tokiais "litais" bus galima sumokėti iki 15 proc. bendros sumos. Ir visa tai, ką uždirbo krepšininkai, bus galima išleisti tik iki Kalėdų. Pavyzdžiui, jeigu pirkėjas įsigijo televizorių už 3 tūkst. litų, jam prekybos tinklo "Elektromarkt" pinigais grįš 2640 litų, tačiau norėdamas visus juos išleisti, jis tinklo parduotuvėse iki Kalėdų turės apsipirkti už 17,6 tūkst. litų.

"Elektromarkt" atstovas pripažino, kad klientai veikiausiai išleis toli gražu ne visą sumą, kurią jiems uždirbo krepšininkų pergalės. Esą ankstesniais metais vykusios panašios akcijos parodė, kad pirkėjai išleidžia apie trečdalį pinigų, kuriuos gavo kaip "Elektromarkt" nuolaidą.

"Pernai pirkėjai išleido apie 30, gal 40 proc. sukauptos sumos", – sakė I.Viliūnas.

Tačiau jis įsitikinęs, kad tokie "litai" klientams yra parankūs: "Matote, ta kortelė (į kurią bus pervesti pinigai už televizorių – red. past.) nėra vardinė. Ja galima naudotis draugams, šeimos nariams, pažįstamiems ir t. t. Paprastai krepšinio aistruoliai turi draugų."

Lažybos atnešė nuostolių?

Lažybų bendrovės džiaugiasi gyventojų aktyvumu. Bendrovės "Orakulas" skaičiavimu, aktyvumas buvo panašus į tokį, koks fiksuotas per Pasaulio vyrų futbolo čempionatą. Tiesa, lažybų organizatoriai nesiryžta atskleisti, ar krepšinis atnešė pelno. Gali būti, kad sėkmingas Lietuvos rinktinės žaidimas verslininkams smarkiai kirto per kišenę.

"Čempionatas, mano manymu, visai Lietuvai išėjo į naudą. Jis buvo sėkmingas visais atžvilgiais", – dienraščiui sakė "Orakulo" generalinis direktorius Erikas Vainikonis. Paklaustas, ar čempionatas davė pelno, verslininkas išsisuko nuo atsakymo: "Sakykim taip – mes šiuo čempionatu esame patenkinti, tikslas – ne tik pinigai, bet ir nauja reklama, nauji klientai."

Pasak E.Vainikonio, lažybų kontoros antplūdžio sulaukė po trečiųjų Lietuvos rinktinės rungtynių, kai buvo sensacingai parklupdyta Ispanijos rinktinė. "Rungtynėse su ispanais patriotų buvo nedaug, o paskui viskas pasikeitė", – kalbėjo "Orakulo" vadovas. Esą tikinčių lietuvių pergalėmis nuolat daugėjo, o optimizmas piką pasiekė po fantastiškos pergalės prieš Argentiną. "Orakulo" vadovo teigimu, maždaug pusė lažybų bendrovės klientų spėjo, kad lietuviai pusfinalyje sugebės įveikti ir pasaulio čempionais tapusius amerikiečius.

Lažybų tarpininkai jau rengiasi ir kitąmet Lietuvoje vyksiančiam Europos vyrų krepšinio čempionatui. Tiesa, Pasaulio čempionato bronza galbūt padarė meškos paslaugą azarto mėgėjams – E.Vainikonio teigimu, jau dabar aišku, kad Lietuva bus viena pirmenybių favoričių, taigi ir lažybų koeficientai bus kur kas kuklesni nei šiemet.


Bronza bankui kainuos 170 tūkst. litų

Bankas "DnB Nord" už kiekvieną krepšininkų pergalę specialią programą pasirinkusiems indėlininkams pridėjo po 0,3 proc. metinių palūkanų. Tai reiškia, kad krepšininkai indėlininkams uždirbo 2,4 proc. palūkanų ir bendrą palūkanų vertę pakėlė nuo 5 ir 7,4 proc. – tai kur kas daugiau nei šiuo metu rinkoje vyraujančios palūkanos. Banko skaičiavimu, aštuonios krepšininkų pergalės indėlininkų kišenes papildys maždaug 170 tūkst. litų.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra

Daugiau naujienų