- Paulius Viluckas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Buvusio susisiekimo ministro Roko Masiulio inicijuota, bet Seime įstrigusi nauja kelių rinkliavos sistemos idėja svarstoma, tačiau kol kas neaišku, iš kokių šaltinių ji būtų finansuojama.
Dabartinė Susisiekimo ministerijos vadovybė palaiko idėją ir sako, kad ji didintų vežėjų konkurencingumą bei leistų surinkti daugiau pajamų į biudžetą.
Anot Seimo biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Valiaus Ąžuolo, šiuo metu keliamas klausimas, iš kokių lėšų būtų finansuojamas e-tolling sistemos diegimas. Skaičiuojama, kad tam reikėtų apie 130 mln. eurų.
„Dabar yra ruošiami trys modeliai, kokiu keliu galėtume eiti ir iš kur tuos pinigus gauti, nes įdiegimui reikia apie 130 mln. eurų“, – BNS sakė V. Ąžuolas.
Dabar yra ruošiami trys modeliai, kokiu keliu galėtume eiti ir iš kur tuos pinigus gauti, nes įdiegimui reikia apie 130 mln. eurų.
Kelių rinkliavos projektą iškėlęs R.Masiulis pernai teigė, kad jam būtinos pataisos stringa Seime. Anot jo, kelių statybai ir remontui trūkstant lėšų, nauja rinkliava būtų geras būdas surinkti papildomų pinigų.
Anot V. Ąžuolo, R. Masiulis nepaaiškino, iš kur gauti pinigų projektui.
„Buvęs ministras (R. Masiulis – BNS) per tris metus nesugebėjo atnešti vieno atsakymo – tai projektas, kuris viršija 25 mln. eurų, turi būti konkrečiai nurodyta, iš kur bus gauti pinigai. Tai iki šiol buvo neatlikta“, – teigė Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas.
Dabartinė Susisiekimo ministerijos vadovybė taip pat palaiko kelių rinkliavos idėją ir tai vertina kaip papildomą kelių finansavimo šaltinį.
„Šie teisės aktų projektai svarbūs ne tik transporto sektoriui, bet ir konkurencijai tarp valstybių, kadangi dabartinė kelių mokestinimo sistema sudaro nevienodas konkurencines sąlygas Lietuvos vežėjams, kurie kitose šalyse sumoka didesnius mokesčius už kelius, nei užsienio šalių vežėjai Lietuvoje“, – BNS komentavo susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.
Pasak jo, kelių rinkliavos projektas būtų naudingas ne tik dėl to, kad į biudžetą padėtų surinkti iki 70 mln. eurų pajamų per metus, bet ir aplinkai, kadangi taršesnių krovininių automobilių savininkai turės mokėti didesnę rinkliavą.
Tačiau V. Ąžuolas bejoja, ar būtų sąžininga įvesti naują rinkliavą, jei kelių kokybė Lietuvoje yra prasta.
„Dar yra viena medalio pusė – Danijoje ar Švedijoje šiuo metu yra kelių vinjetės, kaip ir pas mus. Tos vinjetės netgi yra pigesnės. Tai kaip gyventojams atsakyti į klausimą, kad mes turime prastesnius kelius nei Skandinavijoje, o mokam daugiau už pravažiavimą?“, – klausė Seimo narys.
„Mūsų kelių būklė tikrai yra bloga, mes tiek lėšų neinvestavom, kad keliai būtų pakankamai geri“, – pridūrė jis.
Anot jo, nors prioritetas yra „Via Baltica“ ir kiti projektai, reikėtų investuoti ir į regioninius kelius.
„Šiai dienai 50 proc. kelių būklė yra patenkinama. Į tuos regioninius kelius taip pat reikėtų labiau atkreipti dėmesį ir padaryti, kad 70-80 proc. tų kelių būtų patenkinami“, – sakė V. Ąžuolas.
R. Masiulis pernai teigė, kad kelių rinkliava, palyginti su dabartinėmis vinjetėmis, būtų neabejotinai teisingesnė kelių naudotojų atžvilgiu, be to, padėtų generuoti papildomas lėšas keliams finansuoti.
Naujas mokestis priklausytų ne nuo kelionės laiko, bet nuo nuvažiuoto atstumo, todėl būtų proporcingas naudojimuisi keliais ir leistų surinkti daugiau pajamų.
Tuo metu vežėjų atstovai yra teigę, kad būtų teisinga mokėti už nuvažiuotą atstumą, tačiau problemų kiltų, jeigu vietos vežėjams padidės kainos, o jokių papildomų lengvatų nebus skirta.
Kai kurie Seimo nariai dar 2018 metais teigė, kad tokią kelių rinkliavos sistemą jau naudoja Lenkija ir Baltarusija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą2
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą10
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau2
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus33
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų3
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę1
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...