Kaip atpažinti nesąžiningus pardavėjus socialiniuose tinkluose – VVTAT ir VMI dalinasi atmintine pirkėjams

Socialiniai tinklai tampa vis populiaresne platforma vartotojams įsigyti įvairių prekių ir paslaugų. Nors prekybai internete, įskaitant ir socialinius tinklus, taikomi vartotojų teisių ir mokestiniai reikalavimai, vis dar pasitaiko atvejų, kai dėl nesąžiningų pardavėjų nukenčia galutiniai pirkėjai.

Kad būtų lengviau atpažinti galimus pažeidėjus, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) bendradarbiaudama su Valstybine mokesčių inspekcija (VMI) parengė specialią atmintinę „Prekyba socialiniuose tinkluose“.

Dažniausiai pasitaikantys vartotojų teisių pažeidimai socialiniuose tinkluose susiję su prekių nepristatymu, informacijos neteikimu, pinigų negrąžinimu ir pan. „Pavyzdžiui, socialiniame tinkle „Facebook“ esą garsių prekių ženklų rūbais prekiaujantis pardavėjas pirkėjus vilioja spalvingomis nuotraukomis, mažomis kainomis, aktyvia reklama, tačiau įsigijęs prekę vartotojas gali likti ir be pirkinio, ir be pinigų. Bandant susisiekti gali paaiškėti, kad pardavėjas savo kontaktų neskelbia, o besiskundžiančio vartotojo paskyra tiesiog užblokuojama“, – sakė VVTAT direktorė Goda Aleksaitė.

Tokius nepatikimus pardavėjus galima atpažinti patikrinus, kokia informacija yra pateikiama, ar nurodyti pardavėjo kontaktai, pasidomėti kitų vartotojų atsiliepimais apie pardavėją.

Nagrinėjant nuo pardavėjo socialiniuose tinkluose nukentėjusių vartotojų prašymus dažnai paaiškėja, kad vartotojų teisių reikalavimų nesilaikantis pardavėjas yra taip pat ir neteisėtai komercinę veiklą vykdantis asmuo. Jis turėtų būti įregistravęs individualią veiklą pagal pažymą „Užsakomasis pardavimas paštu arba internetu“ (EVRK kodas 47.91) arba įsteigęs juridinį asmenį.

„Verslas elektroninėje erdvėje yra viena iš VMI prioritetinių sričių, kuriai skiriame didelį dėmesį. Bendradarbiavimas su kitomis institucijomis, informacijos mainai, leidžia ne tik apsaugoti galutinius pirkėjus, tačiau ir užtikrinti skaidrias konkurencines sąlygas verslininkams, kurie veiklą socialiniuose tinkluose vykdo skaidriai“, – sakė Mokesčių inspekcijos darbo grupės, kuriai pavesta užtikrinti socialiniuose tinkluose veiklą vykdančių asmenų mokestinių prievolių laikymąsi, vadovė Alma Liaudanskienė.

VMI atstovė primena ir galimybę patikrinti, ar veikla vykdoma legaliai: VMI internetinės svetainės skiltyje „Mokesčių mokėtojų informacija“ reikia suvesti pardavėjo duomenis. Taip pat VMI yra parengusi tinklalaidę apie elektroninę prekybą „Kad mokesčiai būtų paprasta“, kurią galima paklausyti čia:

Daugiau apie reikalavimus prekybai socialiniuose tinkluose ir vartotojų teises – VVTAT ir VMI parengtoje atmintinėje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių