- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Trečiadienį Vyriausybė pritarė automobilių taršos mokesčiui, tačiau ar teks jį mokėti, nuspręs Seimas. Šį reguliarų mokestį siūloma įvesti nuo 2023 metų. Skaičiuojama, kad vidutiniškai tektų mokėti po 138 eurus. Vėliau šis mokestis didėtų, praneša LNK.
„Nėra taip, kad visi artimiausiu metu persėsime į elektromobilius. Jie Lietuvoje yra per brangūs, mes esame naudotų automobilių importo šalis, ne naujų automobilių. Bet mes tikrai galime pasirinkti mažalitražius, mažiau taršius automobilius. Lietuva visoje Europoje yra išskirtinė, kad neturi tokių mokesčių. Kai kur, pavyzdžiui, Danijoje, sumokama dviguba, triguba kaina už taršų automobilį. Tai yra ne mano, kaip aplinkos ministro, projektas. Yra tarptautiniai įsipareigojimai“, – kalbėjo aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Kai kurie Lietuvos vairuotojai įsitikinę: automobilių taršos mokesčiai – per dideli.
„Mano „Prius“ išmeta nedaug CO2. Pakankamai pigiai. Viskas tvarkoje, išgyvensime. Bet su geromis mašinomis valstybė pavažinėti neduos. Jei atlyginimai bus kaip Vokietijoje ar Olandijoje, tai sumos negąsdina, bet jei tokie, kaip Lietuvoje, man atrodo, baisoka. Jei senas žmogus gyvena kaime, tai jam bus sunku“, – tikino vienas vairuotojas.
Ką, jie man lėktuvą nemokamai pasiūlys su elektriniu varikliu, kad man būtų aktualu keisti automobilį?
„Ieškojau internete formulės, kaip galima bandyti apskaičiuoti tą taršos mokestį, kad būtų aiškiai suprantama, bet man nepasisekė. Žinau, kad reikės mokėti taršos mokestį pagal automobilio svorį, variklį, pavarų dėžę. Skaičius yra nesveikai didelis. Ką, jie man lėktuvą nemokamai pasiūlys su elektriniu varikliu, kad man būtų aktualu keisti automobilį? Žinoma, kad ne. Esu tikrai nusivylęs, manau, kad ne vien aš nusivylęs. Čia visa Lietuva yra nusivylusi“, – antrino kitas.
„Galvoju, kad čia yra nesąmonė, žmonių apiplėšinėjimas. Tikrai nereikia jokio mokesčio. Už mano automobilį reikės sumokėti apie 300 eurų į metus. Čia nemaži pinigai, Lietuvoje žmones tiek neuždirba, kad tiek mokėtų už taršą. Galvoju, kad tikrai nereikalingas mokestis“, – šnekėjo gyventojas.
„Vertinu teigiamai. Tai yra tam tikras skatinimas įsigyti naujesnį automobilį. Bet, iš kitos pusės, ne visi turi galimybę įsigyti naujesnį automobilį, kuris neteršia gamtos. Ne visiems tas dalykas galėtų būti taikomas, arba galėtų būti taikomas su tam tikromis lengvatomis“, – sakė kitas.
„Dvejopi jausmai. Priklauso nuo automobilio. Persėsti į elektromobilius yra protinga mintis, bet tai užims laiko. Jei persėstų bent trečdalis žmonių, neužtektų elektros energijos, stotelių, būtų visiškas košmaras“, – svarstė dar vienas vairuotojas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ministras: keistoka sąlyga, kad toks konkursas įmanomas dalyvaujant tik vienam dalyviui
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas sako, kad šiuo metu vyksta antrojo 700 megavatų (MW) Lietuvos vėjo parko Baltijos jūroje projekto kaštų ir naudų vertinimas, taip pat svarstomi keli jau paskelbto vystytojo konkurso scenarijai, ...
-
Prezidento patarėja: dvejopos paskirties prekių patikra – ne diplomatinio korpuso darbas
Vyriausybei žadant sušvelninti draudimą lėktuvais eksportuoti dvejopos paskirties prekes į trečiąsias šalis, o Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentui Vidmantui Janulevičiui siūlant stiprinti tokių prekių patikrą per Li...
-
Energetikos ekspertai: tai bus esminis lūžis
Beveik du dešimtmečius trukusios Baltijos šalių elektros tinklų sinchronizavimo su kontinentine Europa epopėjos atomazga yra svarbiausias 2024-ųjų bei naujų 2025 metų procesas, teigia daugelis BNS kalbintų sektoriaus atstovų. ...
-
Prezidentas: buvusi Vyriausybė galbūt norėjo atkeršyti tam tikram verslui11
Prezidentas Gitanas Nausėda neatmeta galimybės, kad buvusi Vyriausybė sprendimu drausti dvigubos paskirties prekių eksportą kerštauja Arvydui Paukščiui dėl lapkričio mėnesį paviešintos informacijos apie stringančias „Telto...
-
Tarnyba: Vokietijos rinkoje lietuviškos medienos ir jos gaminių parduota už 371 mln. eurų1
Medienos ir jos gaminių eksportas per tris praėjusių metų ketvirčius sumažėjo 6 proc. iki 28,2 mlrd. eurų, o importas į Lietuvą – 7,5 proc. iki 31,3 mlrd. eurų, pirmadienį paskelbė Valstybinė miškų tarnyba. ...
-
Tikėjotės, kad būstų kainos kris? Turime blogų žinių17
Statytojai pripažįsta, kad įsigyti nuosavą būstą Vilniuje vienišam, iš vidutinės algos gyvenančiam žmogui – beveik nebeįmanoma, o ir kiti dažnai įpirkti gali tik labai nedidelį. Vis dėlto Lietuvos bankas prognozuoja, kad norin...
-
„Via Baltica“ atkarpos rekonstrukcijai – 25 mln. eurų iš ES
Europos Sąjunga (ES) skirs 25 mln. eurų tarptautinio magistralinio kelio „Via Baltica“ 12 kilometrų ruožo rekonstrukcijai. Dar 4,4 mln. eurų tam numatyta iš valstybės biudžeto. ...
-
Lietuvos pramonės lūkesčių indeksas nedžiugina: augs bedarbių gretos?5
Lietuvos pramonės lūkesčių indeksas pernai gruodį smuko antrą mėnesį iš eilės – jis mažėjo 1,6 punkto iki 46,2 – pirmadienį pranešė indeksą sudaranti Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK). Iki lapkričio jis tris m...
-
ŽŪM: dėl sustabdytos veiklos žvejai sulauks kompensacijų1
Nuo šių metų šalies žvejams bus kompensuojami jų patirti nuostoliai, atsiradę sustabdžius verslinę žvejybą dėl valstybės valdomų įmonių veiklos, praneša Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
Vyriausybė pasiskolino už 2,573 proc.1
Vyriausybės vertybinių popierių (VVP) aukcione pirmadienį vidutinės palūkanos siekė 2,573 proc. ...