Įmonės naudojasi pirkėjų naivumu
Nepasirūpinę sudaryti sutartį su įmonėmis, klientai gali negauti nei sumokėto avanso, nei užsakytų prekių.
Nei durų, nei pinigų
Galina Divietkova jau beveik mėnesį kovoja dėl užsakytų durų. Prieš kelias savaites moteris įmonėje „Artipekas“ užsisakė trejas duris. Viskas, kartu su montavimu, turėjo kainuoti 1800 litų. G.Divietkova sumokėjo 700 litų avansą.
Duris gana greitai pagamino, bet įmonės darbuotojai reikalauja sumokėti visą sumą už duris ir tik tada žada jas įstatyti. „Visur priimtina, kad už prekes atsiskaitoma ir tik tada jos sumontuojamos. Mes nematome čia nieko neįprasto. Kai ponia susimokės dar 530 litų, duris įstatysime“,- kalbėjo „Artipeko“ komercijos direktorius Andrius Maskolaitis.
G.Divietkova piktinasi, kad kol darbas nebus atliktas, ji nemokės daugiau pinigų. Daugelyje įmonių pradžioje prašo sumokėti trečdalį sumos ir tik padarius darbą reikalauja sumokėti visą sumą.
Moterį sunervino ir firmos pažadai. „Vieną kartą žadėjo atvažiuoti meistrai, neatvažiavo. Kitą kartą žadėjo – ir vėl tas pats. Ir taip tris kartus. Aš negaliu per darbo dienas sėdėti namie ir laukti jų“,- pasakojo moteris. Galiausiai įmonė pradėjo reikalauti visos sumos ir sakė, kad durų jie nemontuos. G.Divietkova sutarties su įmone neturi, tik sumokėto avanso čekį.
Naudojasi patiklumu
Vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos skyriaus vedėjas Raimundas Kontrimas paskaičiavo, kad dauguma gaunamų skundų - dėl sutarčių įsipareigojimų nevykdymo. Kiti skundai būna dėl blogos maisto produktų kokybės, statybininkų darbo, komunalinių paslaugų.
„Įmonės naudojasi klientų patiklumu. O nepasirašius sutarties sunku ką nors įrodyti. Žodžių prie bylos nepridėsi“,- teigė R.Kontrimas. Todėl nesvarbu, ką kalba įmonės darbuotojai, reikia prašyti raštiškos sutarties kopijos.
Vartotojų teises ginantis R.Kontrimas patarė tokiais atvejais rašyti skundą pačiai įmonei. Net jei tai neduos naudos, vėlesniuose ginčuose raštą galima panaudoti kaip įrodymą.
Brokuotos dovanos
Valstybinės nemaisto inspekcijos Klaipėdos skyrius iš 210 skundų 70 procentų gauna dėl buitinės technikos. Dabar inspekcijoje kol kas ramu, bet pasak Klaipėdos skyriaus vedėjos R.Bučinskienės, po švenčių visi išpakuoja savo dovanas ir pasipila skundai dėl brokuotų prekių.
Nusipirkus nekokybišką buitinę techniką pirmiausia reikia nustatyti, ar dėl gamintojo kaltės daiktas sugedo. Tai sukelia daug nepatogumų, nes ne visi ekspertai yra Klaipėdoje. Pavyzdžiui, fotoaparatus tikrina Kaune.
R.Bučinskienė pastebėjo, kad pardavėjai nenori priimti klientų skundų. Pagal įstatymą jie turi ne tik juos priimti, bet ir per dešimt dienų motyvuotai į juos atsakyti. Deja, nėra teisės aktų apibrėžiančių, per kiek turi būti sutaisyta brokuota prekė. Pasitaiko tokių atvejų, kad nunešus daiktą į remonto dirbtuves kelis mėnesius pirkėjas negauna jokių žinių. „Tai tiesiog savo įmonės klientų negerbimas“,- mano R.Bučinskienė.
Pirkėjas gali nesibaiminti, kad begulint dirbtuvėse technikos garantinis laikas pasibaigs ir jos jau nebetaisys. Jei prekė atiduota laiku, pardavėjas privalo ją sutaisyti.
Naujausi komentarai