G. Nausėda apie automobilių mokestį: ragina sieti su prabanga, ne vien tarša

Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį paragino automobilių mokestį sieti ne vien su tarša, bet ir su automobilio galia ar verte.

„Po truputį taršą apmokestinti reikia (...), bet kita vertus turime galvoti ir apie tai, kad prabanga taip pat galėtų būti apmokestinama“, – spaudos konferencijoje sakė prezidentas.

Pasak G. Nausėdos, mokesčio siejimas vien su tarša nėra socialiai jautrus ir „didina apmokestinimą tų visuomenės grupių, kurios stokoja lėšų“.

„Mes siūlėme derinti taršos apmokestinimą su galia, darbiniu tūriu arba automobilio verte, kas būtų jau labiau panašu į prabangos arba didesnės vertės apmokestinimą“, – sakė šalies vadovas.

Turime galvoti ir apie tai, kad prabanga taip pat galėtų būti apmokestinama.

„Dabar gali atsitikti taip, kad viena ranka mes ketiname siūlyti socialinės politikos priemones, kurios leis padidinti vargingai gyvenančių žmonių pajamas, kita ranka iš jų atimsime tai, ką davėme. Nematau tame labai didelės logikos“, – kalbėjo G. Nausėda.

Aplinkos ministerija siūlo įvesti vienkartinį automobilių taršos mokestį ir jį tiesiogiai susieti su išmetamu anglies dvideginio kiekiu. Mokesčių dydis galėtų siekti nuo keliasdešimties eurų iki 1400 eurų. Dyzelinu varomi automobiliai būtų apmokestinami kelis kartus daugiau nei transporto priemonės su benzinu.

Ministerija siūlo, kad mokestį reikėtų mokėti kiekvieną kartą atlikus registraciją. Planuojama, kad mokestis įsigalios jau kitų metų pradžioje. Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad į biudžetą būtų surenkama 29 mln. eurų per metus.

Jeigu įstatymas bus priimtas, dabartiniai taršių automobilių valdytojai neturės mokėti taršos mokesčio. Jį turės mokėti tie, kurie taršių transporto priemonių valdytojais bus tapę nuo 2020 metų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ašei

Ašei portretas
Šitas mokestis tai tik pinigų melžimas. Biednieji dar labiau nuskurs. Pagalvokit ir apie kaimo žmones, kur vienintelis susisiekimo transportas - automobilis. Kaimuose nėra darbo, žmonės važiuoja į miestus dirbti su savo transportu, nes atokiose kaimo vietovėse autobusai net nevažiuoja! Pagalvokit prie ko proves tas jų taršos mokestis!... Taip pagalvojus, koks šio mokesčio tikslas? Priversti žmones atsisakyti automobilių ir naudotis viešuoju transportu, ( kurio kaime nėra) ir galutinai sužlugdyti kaimo gyventojus, nes negi jie mins 50-100km dviračiu į darbą mieste??? Ahujel, ponai seimūnai. Atsimerkit, nes Lietuva tai ne tik Vilnius!!!

Remigijus

Remigijus portretas
Labai keista kad cia sedi tie negatyvai ir bijo kritikos,kuri yra teisinga ,trindami komentarus. Ponai labiausiai tersia aplinka elektromobiliai,be to ju utelizavimas akumuliatoriu daug brangiau atsieina.Todel klausimas kiek kainuos elektrimobilio tarsos mokestis.Beje vokietijoje buvo tiriama koki poveiki ir kaip skiriasi benzininio ir dyzelinio variklio tarsa?? Atsakymas buvo neitiketinai stulbinantis,kad benzininiai automobiliai daug daugiau gamtai zalos daro,tai skelbe ir per radija ir spauda rase.. Ka i tai pasakysite ponai,kurie nezinodami nieko priimate tokius istatymus??

Trupinelis

Trupinelis portretas
Tai gal jau savo turtą deklaravai, Gitanai?
VISI KOMENTARAI 6
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių