- Mindaugas Samkus, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiemet visiškai uždraudus alkoholio reklamą, pastebimai išaugo nealkoholinių gėrimų reklama. Daugiausiai alkoholį reklamavę lauko stendai, interneto svetainių reklamjuostės ar žurnalai šiemet vis dažniau demonstravo visureigius, čiužinius, maisto produktus ar vaistus, rodo tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ duomenys.
„2017 metais alkoholio reklamos gross išlaidos (neskaičiuojant nuolaidų – BNS) žiniasklaidoje sudarė 3 proc., tikėtina, tiek šiais metais prarado reklamos rinka. Bendrą metinį rezultatą šiemet gali pagerinti rudenį laukiamas politinės reklamos augimas, turėtų atsigauti lauko ir spaudos reklama“, – BNS sakė „Kantar TNS“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Jos teigimu, pernai daugiausiai alkoholio buvo reklamuojama lauko stenduose, kur jis buvo antras pagal išlaidų dydį ir sudarė 11,3 proc. šios reklamos pajamų. Alkoholio sektoriaus išlaidos interneto reklamjuosčių reklamai sudarė 8,3 proc., reklamai žurnaluose – 7,1 proc., vidaus televizijos reklamos - 4,7 proc., televizijoje 2,3 proc., kituose žiniasklaidos kanaluose po dalį procento.
„Šiais metais kaip alternatyva alkoholio reklamai 8 kartus išaugo nealkoholinių alkoholio produktų reklamos išlaidos žiniasklaidoje, tačiau tai sudarė vos 0,5 proc. visos reklamos rinkos. Stebint praėjusių metų tendencijas, nealkoholinių alkoholio produktų reklamos apimtys vasaros metų turėtų dar labiau išaugti“, – sakė G. Juronienė.
„Kantar TNS“ duomenimis, šiemet per penkis mėnesius, palyginti su pernai sausiu–geguže, lauko reklamoje labiausiai išaugo socialinės reklamos, čiužinių ir visureigių reklama, internete didėjo maisto produktų, mažmeninės prekybos ir pramonės įmonių reklama, žurnaluose – optikos parduotuvių, vaistų nuo kosulio ir gerklės ligų bei visureigių reklama.
Perspėja dėl vaistinių reklamos
Šiemet penktadalį visos reklamos rinkos sudarė trys kategorijos – parduotuvių tinklai (11 proc. rinkos, 83 proc. metinis augimas), prekybos centrai (5,2 proc. ir 26,5 proc.) ir vaistinės (4,9 proc. ir 36,5 proc.).
„Jei įsigaliotų šiuo metu svarstomas vaistinių reklamos draudimas, reklamos rinka prarastų apie 5 proc. išlaidų, tiek per penkis mėnesius sudarė vaistinių reklama žiniasklaidos kanaluose. Vaistų reklama šiemet sudarė 8,6 proc. reklamos rinkos, tai reiškia, kad jei draudimai paliestų vaistinių ir vaistų reklamos kategorijas bendrai, žiniasklaida netektų maždaug 13,5 proc. reklamai išleidžiamų biudžetų“, – sako G. Juronienė.
„Kantar TNS“ duomenimis, vaistinių reklama šiuo metu sudaro 5,3 proc. interneto reklamjuosčių, 5,1 proc. televizijos, 4,5 proc. žurnalų, 4,2 radijo, po 2 proc. lauko statinės, kino ir laikraščių, 1,2 proc. vidaus televizijos reklamos biudžetų.
Visiškas alkoholio reklamos draudimas įsigaliojo nuo šių metų sausio. Šiuo metu Seime diskutuojame ir dėl vaistinių bei vaistų reklamos apribojimų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos2
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių1
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą2
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia4
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą6
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...