- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rudenį mažiesiems išėjus į darželius, o vyresniems – į mokyklas, nemaža dalis tėvų ir patys pradeda mokslo metus: kartu su vaikais piešia piešinius, ruošia namų darbus, tikrina kuprinės turinį.
Edukacinė platforma vaikams ir tėvams mazujuekspertumokykla.lt pasiteiravo savo ambasadorių psichologės Jūratės Bortkevičienės ir „Šiaurės licėjaus“ pradinio ugdymo mokytojos Rasos Jurgelevičienės, kiek tėvai turi įsitraukti į vaikų darželio ar mokyklos gyvenimą.
Psichologė Jūratė Bortkevičienė pastebi, kad tėvai, išleidę mažylį į darželį arba mokyklą, dažnai linksta į kraštutinumus: arba visai nesikiša į ugdymo reikalus ir nebendrauja su pedagogais, arba stengiasi viską pernelyg kontroliuoti. „Tėvai turi dalyvauti vaiko gyvenime ir išmintingai įsilieti į kiekvieną periodą. Pradžia darželyje, pirmoji klasė mokykloje nebūna lengva, tačiau su auklėtojų, mokytojų pagalba ir patarimais tėvai gali ir privalo būti pavyzdžiu vaikui ir mokyti susidoroti su sunkiomis situacijomis, optimistiškai priimti pokyčius, teigiamai atsiliepti apie ugdymo įstaigą ir ten dirbančius specialistus“, – sako psichologė.
J. Bortkevičienės teigimu, didžiausia tėvų klaida – visiškai atsiriboti nuo ugdymo įstaigos reikalų ir problemas palikti spręsti auklėtojoms. „Jei darželyje vaikas elgiasi netinkamai, tai yra ne auklėtojų, o tėvų problema. Tėvų pareiga – auklėti vaiką, o auklėtojų – jį ugdyti. Jei auklėtojai turi kamšyti tėvų auklėjimo spragas, nebelieka laiko pagrindinei darželio užduočiai – mokyti vaikus bendravimo, empatijos, pažinimo, žaidimų“, – teigia ji.
Dvigubų standartų pinklės
R. Jurgelevičienė pastebi, kad ugdymo įstaigos ir tėvų bendradarbiavimas yra visapusiškai naudingas ir įstaigai, ir tėvams, o labiausiai – pačiam vaikui. „Svarbu pedagogams ir tėvams suprasti, jog ir vieni, ir kiti dirba dėl to paties vaiko, taigi juos sieja bendras tikslas. Tam, kad vaikas negyventų dvigubais standartais – vienaip namie, o kitaip – darželyje ar mokykloje, svarbus suaugusiųjų susikalbėjimas ir sutarimas dėl esminių vaiko ugdymo ir auklėjimo momentų. Tuomet pačiam vaikui tampa lengviau susivokti emocijose, jas reikšti priimtinais būdais, suprasti savo pareigas bei atsakomybes“, – sako mokytoja.
Kai tėvai, žinodami, kuo vaikas gyvena ugdymo įstaigoje, padeda įgytas žinias namuose išbandyti praktiškai, pagerėja vaiko mokymosi rezultatai, du skirtingi pasauliai vaiko sąmonėje susilieja į vientisą, viskas įgauna prasmę ir didina motyvaciją mokytis.
Psichologė J. Bortkevičienė pastebi, kad vis dar nemaža dalis tėvų supranta įsitraukimą į vaiko ugdomąją veiklą klaidingai, pavyzdžiui, paruošia namų darbus už pradinuką, nupiešia piešinį už darželinuką. „Vaikas nuo mažų dienų turi suprasti, kad mokslas yra skirtas jam pačiam, o ne tėvams ar mokytojams. Jei vaikas kažką darys dėl pažymio, dėl įvertinimo, jam greitai pristigs motyvacijos, nes ji bus ne vidinė, o išorinė. Todėl labai svarbu girti vaiką ne už rezultatą, o už pastangas. Jau geriau tegu jis padaro namų darbus netobulai, bet pats, savo jėgomis, negu mato, kaip juos ruošia mama ir tėtis, kad mokytoja parašytų gerą pažymį“, – sako J. Bortkevičienė.
Mokytojos R. Jurgelevičienės nuomone, tėvai dažniausiai turi puikių idėjų, nori įsitraukti į veiklą, pasiūlyti pagalbą, tačiau nedrįsta arba nežino, nuo ko pradėti. „Noras įsitraukti ir prisidėti prie ugdymo įstaigos gyvenimo visada yra sveikintinas ir laukiamas. Pradėti galima nuo paprasčiausių dalykų – pokalbio su pedagogu. Įsitraukimo į ugdymo įstaigos gyvenimą būdų ir formų yra begalė ir įstaigos darbuotojai mielai patars, jei tik išreikšite savo norą“, – pataria R. Jurgelevičienė.
Patarimai, kaip įsitraukti į ugdymo įstaigos veiklą:
kalbėkitės apie tai, kaip sekasi jūsų vaikui, pasinaudokite pedagogų patarimais;
kilus problemoms, sprendimo ieškokite kartu su auklėtojais ir mokytojais;
pasisiūlykite palydėti vaikus į išvyką;
padėkite suorganizuoti kalėdinę ar kitą šventę;
galbūt dirbate įdomų darbą ir galite vaikus supažindinti su savo profesija;
nepamirškite, kad suaugusiems įprastos ar net nuobodžios profesijos vaikams daro įspūdį;
galbūt turite hobį, kuriuo užkrėstumėte vaikus (pavyzdžiui, mezgate, siuvate, piešiate, dainuojate, lipdote);
net jei atrodo, kad niekuo nustebinti negalite, galite tiesiog paskaityti darželio grupei knygą arba pasivaikščioti po greta esantį parką.
Tėvų – vaikų ugdymo įstaigos santykių tema bus aptariama ir „Šiaurės licėjaus“ kartu su leidykla „Šviesa“ bei ISM Vadybos ir ekonomikos universitetu rengiamoje nemokamoje konferencijoje tėvams „Vaikai auga. Ar mes augame kartu?“.
Konferencija vyks spalio 18 d., 18–20 val., ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto (Arklių g. 18, Vilnius) III-uosiuose rūmuose.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Upėse rasti net keli negyvi jaunuoliai: savižudybė iš esmės yra žmogžudystė72
Šiais metais upėse rasti keli negyvi paaugliai. Tai visuomenę sukrėtė ir sukėlė diskusijas. Ar daugėja paauglių savižudybių ir ar ryškėja bauginančios tendencijos? Apie tai papasakojo vaikų ir paauglių psichiatras Linas Slušn...
-
Perdegimas darbe: pusės metų laikotarpis yra vienas iš svarbiausių kriterijų1
Vilniaus universiteto psichologai su kolegomis iš užsienio atliko profesinio perdegimo tyrimą, kurio rezultatai parodė, kad Lietuva patenka į aukščiausio perdegimo lygio šalių trejetuką kartu su Japonija ir Nyderlandais, nors Lietuv...
-
Norite pokyčių savo gyvenime? Atlikite šiuos penkis žingsnius3
Pastebite, kad jums sunku ką nors keisti? Norite gyvenime naujovių, pokyčių, tačiau juos vis atidėliojate? Pradėję greitai sugrįžtate prie senų įpročių? Profesionali supervizorė Nomeda Jerochova įvardija penkis konkrečius žingsnius,...
-
Šiuolaikinio jaunimo jausmų kalba: kokia ji?
Pasaulyje, kuriame dažnai pabrėžiama technologijų svarba, akademiniai rezultatai ir išoriniai pasiekimai, dažnai pamirštame menines veiklas kaip būdą prakalbinti jaunimą ir padėti jaunoms asmenybėms atsiskleisti. ...
-
Tėvai ir vaikai: skirtingi laikotarpiai – skirtingi išgyvenimai
Kad ir kaip būtų paradoksalu, visą gyvenimą mes esame vaikai. Suaugę, patys tapę tėvais, senstantys mes tebeturime tėvus. Jei ne gyvenančius šiame pasaulyje, tai bent jų vaizdinį, įspaudą savo sąmonėje. ...
-
Nevenkite kalbėti apie pavojus – tai gali išgelbėti vaiko gyvybę
Vaikams vis mažiau būnant namuose ir daugiau laiko leidžiant su draugais ir būreliuose, tėvai neretai jaučia nerimą dėl jų saugumo. Kai su vaiku nepavyksta susisiekti telefonu, tėvams kyla įtampa – galbūt jis pakliuvo į pavojingą situacij...
-
Blogos nuotaikos vengti nebūtina?
Rudens sezonui perkopus į antrą pusę, daugelis pastebi pakitusią emocinę būseną. Specialistai mano, kad tokiu metų laiku depresyvios nuotaikos išvengti įmanoma, tačiau žmonės turi išmokti priimti esamą būseną. ...
-
Kaip kalbėti su vaiku apie netektį ir mirtį?4
Suprantama, kad tėvai nori matyti tik linksmus ir laimingus savo vaikus ir kuo ilgiau apsaugoti juos nuo skaudžių temų ir įvykių. Tačiau augdamas vaikas neišvengiamai su jais susidurs ir patirs, kad tam tikros situacijos kinta ir reikia prie jų ...
-
Savaitgalį – rodyklių sukimas: kokį poveikį daro sveikatai?24
Šį savaitgalį, naktį iš šeštadienio į sekmadienį, laikrodžio rodyklės bus sukamos viena valanda atgal. Nors būta įvairių diskusijų apie tai, kad reikėtų nustoti kasmet sukti rodykles (dėl to šiemet parašy...
-
Trapus kelias į laimę: vyrų ir moterų skirtumai
Laimė yra tai, ko mes ieškome bet kokioje gyvenimo situacijoje, ir nesvarbu, ką darytume, – žygdarbius ar visiškas nesąmones, tikime, kad tai padarys mus laimingus. Tačiau dažnai net ir pasiekę savo išsvajotos karjeros auk&sca...