Visureigiai atidaro 2020-ųjų sezoną

  • Teksto dydis:

Praėjus mėnesiui po Dakaro starto Saudo Arabijoje, visureigių sporto entuziastai iš pasyvių žiūrovų galės tapti dalyviais, o Lietuvos autosporto aistruoliai džiaugtis pirmu renginiu, kurį galės pamatyti gyvai, o ne žvelgdami per televizorių ar kompiuterių ekranus – vasario 7–8 d. Švenčionyse vyks pirmasis "Lietuvos Baja 2020" čempionato etapas, sakoma organizatorių pranešime.

Kodėl Baja?

"Atšauktas" – toks žodis šiemet skamba dažniausiai, kai šiemet kalbama apie automobilų sporto renginius. Nevykusi žiema, virtusi tiesiog pereinamuoju laikotarpiu tarp rudens ir pavasario, neleido sportininkams startuoti Žiemos ralyje, atšauktas "Rally Sarma" kaimyninėje Latvijoje. Tad pirmojo šiemet automobilių renginio karūna atitenka visureigių sporto entuziastams, susirinksiantiems vasario 7–8 d. į pirmąjį "Lietuvos Baja 2020" čempionato etapą Švenčionyse.

"Visureigių meistrams orai neturi tokios didelės įtakos, kaip ralio sportininkams, tad užrašo "atšaukta" tikrai nepamatysite", – užtikrina renginio organizatorius Gediminas Grigaitis. Jis skaičiuoja, kad dalyvauti pirmajame etape jau užsiregistravo 30 dalyvių, tačiau sportininkai – lyg studentai, kurie viską daro paskutinę naktį: vieni laukia atvykstančių detalių, kiti dar visai neseniai atnaujino savo techniką ir bando suspėti tinkamai ją paruošti. Tad kapsint paskutinėms minutėms iki pirmojo etapo starto, G.Grigaitis tikisi sulaukti daugybės registracijos paraiškų, tikros apgulties.

Šiemet varžybos, anksčiau vadintos "mažaisiais perimetrais", pakrikštytos "Lietuvos Baja 2020". Kaip teigia, G.Grigaitis toks sprendimas priimtas, peržvelgus Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) organizuojamų Baja varžybose sportininkų įveikiamus kilometražus. Baja renginio formatas labai panašus į tą, kuris vyksta Lietuvoje. "Tad nusprendėme pavadinti taip, kad ir užsieniečiui nereikėtų laužyti liežuvio bandant ištarti pavadinimą "perimetras". Baja – visiems šio sporto entuziastams suprantamas žodis, o kartu ir aiški nuoroda, kokių varžybų tikėtis", – sako organizatorius.

Labai svarbu, kad organizatorius šiose lenktynėse pasirūpino savotiškais tobulėjimo laipteliais.

Pokyčiai klasėse

2019–aisiais vasarį varžybos buvo suorganizuotos pirmą kartą. Tuomet snieguotomis Švenčionių apylinkėmis lėkė ne tik visureigiai, bet ir keturračiai bei motociklai. Tiesa, pastariesiems žiemiškos trasos buvo sunkiai išvažiuojamos, tad organizatorius šiemet nusprendė nerizikuoti ir motociklininkų įskaitą pradėti nuo antrojo etapo gegužės pabaigoje Lazdijuose.

Pirmajame etape automobilininkai startuos dviejose klasėse – "Sport" ir "Adventure", kartu su jais savo klasėse varžysis ir keturratininikai (ATV įskaita) bei sparčiai populiarėjantys motobagiai ("Side by side"). Abiejose klasėse jau yra beveik dešimt sportininkų. "S&S" klasę būtų galima pavadinti sparčiausiai augančia, nes praėjusiais metais joje važiavo vos vienas motobagis, o šiemet startuos net penki dalyviai. "Lietuvos Baja 2020" taps ir naujos, pirmosios gamyklinės komandos Lietuvoje – "CFMOTO Factory Racing Team" debiuto vieta.

Gausiausia dalyvių "Adventure" klasė, kurioje galima varžytis nepatobulintu kasdieniu visureigiu. Vis dėlto G.Grigaitis juokauja, kad šiokių tokių patobulinimų tikrai reikės – ekipažui patartina įsidėti kastuvą, pjūklą, netikėtai ant kelio nuvirtusiems medžiams patraukti arba kirvį.

"4X4 Perimetro" varžybas sekantys sirgaliai šį sezoną nebeišvys "Extreme" klasėje besivaržančių sportininkų. Pasak organizatoriaus, klasės atsisakyta todėl, kad joje susirinkdavo nepakankamas kiekis sportininkų, nors ji buvo viena įdomiausių – dalyviams tekdavo įveikti ir "Sport" klasei paruoštus greičio ruožus, ir susidoroti su "turistų" orientacinėmis užduotimis.

Laiptelis Dakaro link

Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Saulius Girdauskas džiaugiasi, kad visureigių sporto populiarumas stabiliai didėja.

"Tam, matyt, turi įtakos ir lietuvių pasirodymas Dakare. Kasmet sunkiausiose pasaulyje "rally-raid" tipo važrybose startuojančių komandų skaičius auga, o pirmas supratimas, ko ten laukti, gali aplankyti būtent čia – lietuviškajame Dakare. Labai svarbu, kad organizatorius šiose lenktynėse pasirūpino savotiškais tobulėjimo laipteliais – karjerą galima pradėti, kaip "turistui", tuomet rinktis "sport" klasę ir jau supratus, kad to, kas siūloma Lietuvoje neužtenka, išvažiuoti į tarptautinę areną ar net į Dakarą", – teigia S.Girdauskas.

"Lietuvos Baja 2020" organizatorių sprendimas įtraukti į varžybas keturračių vairuotojus ir motociklininkus džiugina ir Lietuvos motociklų sporto federacijos vadovą Robertą Benediktavičių. "Šios varžybos yra vienintelės, kuriose sportininkai gali pasitreniruoti naviguoti su kelio knyga. Iki tol, kol "4x4 Perimetruose" neatsirado motociklų ir keturračių įskaitos, sportininkams treniruotis, tekdavo vykti į kitas šalis", – atkreipia dėmesį federacijos vadovas.

Visi renginio žiūrovai laukiami centrinėje Švenčionių aikštėje, šalia Nalšios muziejaus, kur vasario 7–ąją bus duotas startas pirmosioms šiemet automobilių sporto varžyboms Lietuvoje, o po 24 val. – vasario 8 d., šeštadienį, 20 val. ten pat laukiamas ir iškilmingas finišas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių