V. Žala sėkmingai įveikė išbandymą kopose, bet išryškėjo techninė problema

  • Teksto dydis:

Trečiajame greičio ruože Vaidotui Žalai ir vėl teko kovoti su kopomis, kurios šį kartą buvo ganėtinai pavojingos. Tiesa, kaip nei kvalifikacijoje, šturmanui Paulo Fiuzai lenktynininko raginti jau nereikėjo – jis drąsiai kilo ir leidosi smėlio kalnais, o „Teltonika Racing“ ekipažas finišavo 21-oje vietoje. Nuotaiką šiek tiek sugadino tik techninės problemos, dėl kurių nenorėdami įstrigti trasoje jie buvo priversti mažinti tempą.

Netoli nuo starto ekipažas dar kartą susidūrė su „X-Raid“ visureigį šiais metais kamuojančia technine problema. Važiuojant vėl išlindo šturmano pusės hidraulinė atrama, kuri pakeliui kažkur užkliuvo ir nulūžo. Apie tai abu sužinojo per vėlai, kadangi neveikė apie išsiskleidimą pranešantis daviklis.

„Išėjo taip, kad po pirmųjų 60 kilometrų netekome dešinės pusės hidraulinės kojos. Susidarė tokia situacija, kad prakirtus nors vieną tos pusės ratą būtų tekę nakvoti dykumoje. Taip ir važiavome tarsi pridėję į kelnes“, – humoro jausmo net ir tokioje situacijoje neprarado V. Žala.

Sėkmingus šuolius vadino pergalėmis

Laimei, visą greičio ruožą ekipažas įveikė neprakirtęs nė vieno rato. Anot lenktynininko, tai nebuvo lengvas pasivaikščiojimas – netrūko momentų, kai pašokęs nuo smėlio kalvos matydavo, kad leistis teks tarp žmogaus galvos dydžio akmenų.

„Aplenkdavome tuos akmenis milimetrų atstumu ir kiekvienas toks atvejis buvo kaip pergalė. O šuolių buvo ne vienas ir ne du. Gerai, kad viskas baigėsi tokiomis mažomis pergalėmis“, – džiaugėsi sportininkas.

V. Žala pasakojo, kad greičio ruožo pradžioje tempas buvo labai geras, tačiau netekę hidraulinės atramos pasijuto tarsi situacijoje, kurią lietuvių liaudis apibūdina paprastai – noriu, bet negaliu. Nemenkas išbandymas buvo ir didelės kopos, per kurias važiuojant matomumas buvo ribotas, o kai kurie nusileidimai – itin skausmingi.

„Oi, gavom, gavom vėl per stuburus – porą kartų trenkėmės kaip reikiant. Tos kopos – tokios suktos: persivertęs per viršų ne visada gali matyt, kas yra apačioje. Kartais ten būdavo grioviai, į kuriuos nusileisdavom su trenksmu. Tuo pačiu padainuodavom ir skausmo dainas. Kaklas kol kas dar vietoje, bet nedaug trūko, kad būtų nukritęs“, – komentavo lenktynininkas.

Nauja diena – kitas laimėtojas

Regione praūžus lietui Dakaro organizatoriams teko atsisakyti planuoto maratoninio išbandymo, kuris buvo padalintas į du įprastus greičio ruožus. Al Artavijos apylinkėse išdėstyta antradienio trasa taip pat buvo sutrumpina – dalyviai startavo ten, kur pagal pradinį planą turėjo būti pirmoji atžyma. Greičio ruožo ilgis siekė 255 kilometrus ir šį kartą jame netrūko ne tik nedidelių smėlio sankaupų, bet ir masyvių antrojo sudėtingumo lygio kopų.

Antradienį itin greitas buvo T1+ klasės „Toyota Hilux“ visureigį vairuojantis Henkas Lateganas. Dar 2021 metų ralio maratone daug ką nustebinusiam Pietų Afrikos Respublikos lenktynininkui ant kulnų lipo sportinio pykčio niekuomet nestokojantis Carlosas Sainzas su hibridiniu „Audi RS Q e-tron“. Būtent ispanas ir laimėjo trečiąjį greičio ruožą, tačiau du geriausius ekipažus finiše skyrė vos 38 sekundės.

V. Žala trečiajame greičio ruože nuo lyderio atsiliko kiek daugiau nei 17 minučių. „Teltonika Racing“ komandos ekipažas bendroje automobilių įskaitoje pakilo dviem pozicijomis aukštyn ir šiuo metu užima 13-ąją vietą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių