Savo sukurtu superautomobiliu – į Europos trasas

Prieš dvejus metus vos Europos automobilių kroso čempionu netapęs klaipėdietis Paulius Pleskovas šiemet suka visiškai kitu keliu.

Žvėriškas greitis

TSK "Baltijos autosportas" garaže dabar kaip tik baigiama gaminti ralio-kroso kovoms skirta "Ford Fiesta MK7". Naujasis P.Pleskovo lenktyninis automobilis atitiks Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) Europos ir pasaulio ralio-kroso "Supercars" klasės standartus, o techninėmis charakteristikomis šis automobilis lenks ne vieną superautomobilį.

Keletą pastarųjų metų po Senojo žemyno trasas Pauliaus gainioto savadarbio "Ford Focus" variklis generavo 565 AG galią ir įspūdingą 840 Nm maksimalų sukimo momentą, leidusį 100 km/val. greitį pasiekti tik akimirksniu lėčiau nei per 2 sek. Palyginimui galima paminėti, kad "Lamborghini Aventador" iki simbolinės 100 km/val. žymos spurtuoja per 2,9 sek., monstrinis "Ferrari LaFerrari" – per 2,8 sek., hibridinis superautomobilis "Porsche 918 Spyder" – per 2,5 sek., o "Bugatti Veyron" – per 2,4 sek. "Patys greičiausi FIA "World RX" ralio-kroso čempionato automobiliai iš "RX Supercars" klasės startuoti sugeba per 2 sek.. Mes esame labai arti tokio rezultato, todėl dar šiek tiek patvarkę transmisiją ir pakabos reguliavimą tikimės džiaugtis panašia naujosios "Ford Fiesta MK7" dinamika. Kita vertus, pirmieji mūsų bandymai pažiūrėti, kaip atrodome greta ralio-kroso senbuvių, "Rallycross Challenge Europe" lenktynėse spalio mėnesį Belgijoje parodė, kad technikos ir jos reguliavimo skirtumai nuo mums įprasto automobilių kroso yra kur kas didesni, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio", – pripažino P.Pleskovas.

Dar daug klausimų

"Kauno dienai" sportininkas tvirtino, kad mintis palikti automobilių krosą ir pasukti į ralį-krosą buvo brandinta ne vienus metus, tačiau praėję metai tapo lemtingi priimant sprendimą. "Praėjusių kelerių metų varžybų patirtis rodo, kad autokrose kova vyksta labai negražiai ir nesportiškai. Kai prie starto linijos stovi vienas pirmųjų, o po to negražiais veiksmais esi eliminuojamas iš kovos, pradedi savęs klausti, kam to reikia", – priežastis vardijo P.Pleskovas. Jis teigė pasigendantis ir naujų konkurencingų varžovų, nes kol kas autokroso trasose didžiausius raumenis demonstruoja čekai.

"Per keletą pastarųjų mėnesių surinkome tikrai nemažai informacijos apie ralio-kroso vadinamąją virtuvę, tačiau klausimų vis dar gerokai daugiau nei atsakymų. Tarkim, ką daryti su reduktoriais ir blokiruotėmis, kad jie atlaikytų kur kas didesnes apkrovas važiuojant asfaltine trasos dalimi ir automobilis būtų valdomas bei neslystų šonu? Kokio kietumo turėtų būti amortizatoriai ir spyruoklės? Kokie ratų geometrijos nustatymo parametrai? Kaip reguliavimus keisti važiuojant per lietų? Kokia prošvaisa geriausia? Panašių galvosūkių yra kiekviename žingsnyje, todėl jau dabar aišku, kad teks daug eksperimentuoti ir mokytis, konsultuotis su senbuviais RX specialistais-inžinieriais. Juo labiau kad, turint kuklų biudžetą, ir erdvės klaidoms nėra daug", – pasakojo TSK "Baltijos autosportas" lenktynininkas.

P.Pleskovas džiaugėsi, kad neskubėjo automobilio galutinai paksigaminti 2016-aisiais, nes taisyklės 2017-ųjų čempionatui labai pasikeitė, lyginant su praėjusių metų.

Nauji įgūdžiai

Vienas didžiausių iššūkių P.Pleskovo laukiančio ralio-kroso trasose – mišri asfalto ir grunto danga. "Visuomet važiavau tik gruntu ir tai man labai gerai sekėsi, o įgūdžiai niekur nedingo, vis dėlto, užvažiavus ant asfalto dangos reikės išlaikyti automobilį kuo stabilesnį, mažiau slysti šonu – to itin daug būdavo autokroso trasoje", – pasakojo P.Pleskovas. Pasak lenktynininko, komandai reikės prisitaikyti ne tik prie pasikeitusių lenktynių sąlygų, tačiau ir itin gerai apgalvoti strategiją. "Tradiciškai vieno važiavimo metu ralio-kroso varžybose tenka įveikti penkis šešis ratus. Per vieną važiavimą reikia išvažiuoti į specialią trasos atkarpą, vadinamąjį džokerį. Labai svarbu tinkamai pasirinkti laiką, kada tai bus padaryta: jeigu startavai pirmas, tikriausiai palankiausia į šią trasos dalį įvažiuoti įveikiant paskutiniuosius ratus, jeigu startavai iš paskutiniųjų pozicijų, tai padaryti geriausia iškart po starto pirmuose ratuose", – galimą strateginį komandos važiavimo planą dėstė pašnekovas.

Kol kas TSK "Baltijos autosporto" lenktynininkas planuoja startuoti visuose ralio-kroso etapuose, o kartu neatmeta galimybės, kad dalyvaus ir keliuose autokroso etapuose. "Autokrose naudotą "Ford Focus" norime parduoti, tačiau garaže dar lieka pirmasis mūsų automobilis – "Ford Puma", kuriuo galime drąsiai bet kada išvažiuoti į trasą. Jei tik susiklostys palankios aplinkybės, tai ir padarysime", – atviravo P.Pleskovas.

Oficialus Europos ralio-kroso čempionato startas bus duotas balandį Barselonoje. Vėliau lenktynės (jos rengiamos drauge su FIA "World RX" pasaulio ralio kroso čempionato etapais) vyks Švedijoje, Norvegijoje, Prancūzijoje ir Latvijoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių