Rengia purvo vonias visureigiams

Visureigininkai savo varžybas dažniausiai organizuoja nelengvai prieinamose vietose, tad sprendimas sugrįžti arčiau asfalto ir lengviau pravažiuojamų kelių, turėtų nudžiuginti ne vieną entuziastą.

Ir rimtai, ir palengva

Ateinantį savaitgalį Ukmergės "Versmės" trasoje prasidės Lietuvos automobilių "Rally raid" čempionato ir taurės pirmosios varžybos. Pasak jų organizatoriaus, Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) 4x4 komiteto pirmininko Gedimino Grigaičio, šiemet visureigininkams paruošti trys etapai – Ukmergėje, Naujoje Akmenėje ir Kupiškyje. Būtent po visų šių varžybų paaiškės, kas galės vadintis Lietuvos visureigių sporto karaliumi.

"Džiugu, kad vis daugiau sportininkų iš savo garažų išvairuoja pirmenybėms parengtą techniką, kurios tinkamumą varžyboms trasoje ir bekelėje galės netrukus išbandyti kovinėmis sąlygomis", – dienraščiui pasakojo G.Grigaitis.

Įdomu tai, kad tokių pobūdžio varžybų Lietuvoje jau nebuvo daugiau kaip dešimtmetį. Visureigių sportas Lietuvoje buvo labiau pasukęs į "Trophy raid" (pravažumo) kategoriją. Tokiose varžybose startuoja visureigiai, specialiai parengti įveikti gilias brastas ir purvą, kopti į aukštus šlaitus. Propaguojančiųjų tokį automobilių sportą svajonė – Ladogos varžybos. "Rally raid" varžyboms visureigiai monstrai nereikalingi. Šio tipo varžybose automobilių konstruktoriai derina didesnį greitį ir automobilio pravažumą, lenktynių trasos driekiasi miškų ir laukų keliukais, žvyrkeliais, o kartais net ir asfaltu. Būtent tokiai visureigių sporto kategorijai ir priskiriamas Dakaro maratonas.

Šiam maratonui ir jame dalyvaujantiems lietuviams dėkingi ir Lietuvos "Rally raid" čempionato organizatoriai, nes sėkmingas mūsų šalies komandų pasirodymas Dakare privertė lietuvius nupūsti dulkes nuo garažuose laikomos technikos ir išvažiuoti su automobiliais į trasą.

Bendras tiek "Rally raid", tiek "Trophy raid" sporto bruožas – varžybose dalyvaujantys ekipažai važiuoja nežinoma jiems trasa, o nepasiklysti joje padeda orientavimosi elementai.

Pasiruošę startui

Pirmojo etapo dalyviai, kurių išsenkant registracijos terminui buvo vos šešiolika visureigininkų ir aštuoni motociklininkai, suskirstyti į tris įskaitas – "Sport", "Extreme" ir "Tourism". Taip pat laukiama motociklininkų ir keturračių pasirodymo. Paklaustas, kodėl oficialiame dalyvių sąraše tiek mažai dalyvių pavardžių, G.Grigaitis tvirtino, kad dauguma sportininkų linkę laukti paskutinės akimirkos ir registruojasi tuomet, kai pro užsiveriančius registracijos vartus būna likęs vos mažas plyšys. "Taip jau yra. Per daugiau kaip dešimtmetį darbo su visureigininkais supratau, kad galiu sulaukti jų atvažiuojant ir tiesiai į varžybų trasą", – pasakojo LASF komiteto vadovas.

Pirmojo etapo kovas bus itin patogu stebėti žiūrovams, nes, nepaisant bendro apie 260 km trasos ilgio, daugelį kilometrų varžybų dalyviai įveiks "Versmės" trasoje, o kai kurie net neišvažiuos iš jos.

Lenktyniaujantieji abiejose motociklų klasėse savo meistriškumą demonstruos 5,5 km ilgio žiede, įrengtame "Versmės" trasoje. Jie du kartus po vieną valandą varžysis atskiro starto rungtyse, o pirmojo etapo nugalėtoju taps per šį laiko limitą daugiausia ratų įveikęs sportininkas. Visureigių vairuotojams šis žiedas sudarys apie penktadalį visos privalomos įveikti trasos.

Pirmojo etapo varžybos visuomet susilaukia didesnio dėmesio, nes per tarpsezonio pertrauką pasiilgę tikros kovos jose stengiasi savo meistriškumą pademonstruoti visi pajėgiausi čempionato dalyviai. Kitas dėmesio vertas objektas – nauja arba gerokai atnaujinta, sezono kovoms parengta technika, kelianti didesnį ir žiūrovų, ir varžovų susidomėjimą.

Nauja technika

"Sport" klasės dalyvis, vienas būsimų batalijų favoritų Vaidotas Paškevičius pernai iškovotą čempiono titulą pasiryžęs apginti su naujuoju savo koviniu "Isuzu Vehi Cross" bolidu, kuriam tai bus pirmasis krikštas.

"Į šį savo kūrinėlį įdėjau ne tik daug triūso, bet ir lėšų. Kartu su Arūnu Lekavičiumi lenktyniaudamas Amerikoje pamačiau tokį automobilį su automatine pavarų dėže. Įsigijau, tačiau automatinė transmisija, su kuriomis lenktyniauja visi amerikiečiai, man labai nepatiko. Todėl teko pirkti dar vieną "Isuzu Vehi Cross" ir iš dviejų konstruoti vieną, atitinkantį mano lūkesčius", – apie sportinio visureigio kūrimo peripetijas pasakojo V.Paškevičius.

Pasak G.Grigaičio, parengtą sezonui į "Versmę" savąjį "Land Rover Defender" atvairuos ir panevėžietis Remigijus Kupstas, ketinantis dalyvauti ne tik visų etapų varžybose šalyje, bet ir išmėginti jėgas užsienyje.

"Versmės" trasą mėgins įveikti ir uteniškiai Deividas Rudokas su Gedu Kalinausku, važiuojantys "Yamaha" ir "Polaris" keturračiais. Sportininkai puoselėja ambicingus šio sezono planus ir vien tik varžybomis Lietuvoje neketina apsiriboti. "Man jau 45-eri, tad pats metas išnaudoti visas progas, teikiamas varžybų organizatorių", – sakė G.Kalinauskas ir džiaugėsi, kad pastaraisiais metais Lietuvoje pagausėjo bekelės entuziastams organizuojamų renginių. Jis drauge su Deividu mielai startuoja ir kaimyninėse Latvijoje bei Estijoje, kur į varžybas susirenka dar didesnis keturračių gerbėjų būrys.

 


Šiame straipsnyje: Rally raidvisureigiaivaržybos

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių