Ralyje „Aplink Lietuvą“ propaguos ateities transportą – elektromobilius

  • Teksto dydis:

Tik savaitė beliko iki rugsėjo 13-osios, kai Kaune, Rotušės aikštėje, prasidės tradicinis ralis „Aplink Lietuvą 2019“, kurį nuo pat pradžių rengia 1926 m. įkurtas Lietuvos automobilių klubas (LAK) ir kurio dalyviai varžosi dėl garbingiausiojo trofėjaus – Lietuvos Respublikos Prezidento taurės.

Be sportininkų profesionalų ir mėgėjų, teisėjų ir automobilių sporto veteranų, žmonių su negalia ir istorinių automobilių vairuotojų ralyje „Aplink Lietuvą“ tyliai riedės ir ateities transportu vadinami elektromobiliai.

Jų lenktynės bus surengtos rugsėjo 13-ąją 15.30 val. Lazdijuose, o 16.30 val. elektromobilių vairuotojai jau varžysis Druskininkuose.

„Ralis „Aplink Lietuvą“ – tai ne tik greičio, valios ir ištvermės, bet ir naujų technologijų, kurių nestokoja elektromobiliai, demonstracija, sako pagrindinis ralio organizatorius, LAK prezidentas Rolandas Dovidaitis. – 1150 km ralio maršrutai driekiasi per 20 miestų ir rajonų teritorijas, o tai gera proga propaguoti ateities transportu vadinamus elektromobilius ir ją mes pasistengsime kuo produktyviau išnaudoti“.

Patogiausias tam būdas – lenktynės, ypač viliojančius žiūrovus, kai nauji keturračiai įgauna pagreitį ir lekia kaip tikri sportiniai bolidai nekeldami jokio triukšmo ir, svarbiausia, neteršdami aplinkos.

Pirmąją paraišką dalyvauti šiose unikaliose lenktynėse atsiuntė Laurynas Jokužis ir Vytenis Kiržgalvis iš Kauno.

„Į ralio „Aplink Lietuvą“ programoje esančias elektromobilių lenktynes išvairuosime „Mazda RX-8“, kuriame sumontuota „Elinta Motors EV-150“ galios sistema, sukurta mokslinių tyrimų tikslais : tobulinti variklio valdymo algoritmą ir išbandyti kitą programinę įrangą, – sako L. Jokužis. – Šią sistemą sudaro 150 kW nominalios galios variklis, išvystantis 1150 Nm sukimo momentą“.

Paprastai tokia „EV-150” sistema naudojama krovininiuose 7.0-7.5 tonos sunkvežimiuose. Skirtumas tik tas, kad „Mazda RX-8“ naudoja 32 kWh, o krovininis automobilis turi būti aprūpintas 115 – 145 kWh talpos baterija.

Visi šios sistemos komponentai – variklis ir jo valdiklis, akumuliatoriai, automobilio pagrindinis valdiklis sukurti ir gaminami Lietuvoje, „Elinta Motors“ komandos meistrų.

Dabar „Elinta Motors“ atlieka ilgalaikio patikimumo bandymus su 50 krovininių automobilių, eksploatuojamų Vokietijoje, Olandijoje, Norvegijoje ir Danijoje.

Daugelio tolimų ir unikalių kelionių, įtrauktų į įvairias rekordų knygas, autorius, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius Vitoldas Milius elektromobilių varžybose

lenktyniaus su standartiniu „Audi e-tron“ elektromobiliu, kurį gali įsigyti kiekvienas panorėjęs.

„Bus labai įdomu palyginti šį automobilį su kitais, jau išbandytais anksčiau“, –teigia V.Milius, neseniai įrodęs, jog elektromobilis viena įkrova gali nuvažiuoti ne ką mažiau, nei dyzelinis su vienu degalų baku.

Vilniečiui tai pavyko pasiekti važinėjant sostinės gatvėmis. Su pilnai įkrautu kompaktinės klasės „Hyundai Kona EV“ elektromobiliu jis sugebėjo nuvažiuoti 710 kilometrų. Tai gerokai didesnis atstumas, nei deklaruoja šio elektromobilio gamintojai.

Elektromobilių gerbėjai lenktynėse Lazdijuose ir Druskininkuose išvys ir šių transporto priemonių flagmane vadinamą „Tesla Model S“, kurią į trasas išvairuos kaunietis Dainius Jakas.

Vienu didžiausių elektromobilių entuziastų laikomas D. Jakas „po ranka“ visuomet turi bent du elektromobilius, kurie jį paperka tyla važiuojant ir atkritusiais alyvų, žvakių, variklio grandinių, turbinų ir kitų detalių keitimo rūpesčiais.

„Visiems sakau, jog naftos gręžinio savo kieme neįsirengsi, o saulės bateriją, nuo kurios gali papildyti elektromobilio akumuliatorius, – nesunkai“, – tvirtina D. Jakas.

Šiose tyliose lenktynėse ketina dalyvauti per 10 elektromobilių, o ralis „Aplink Lietuvą“ finišuos rugsėjo 15 d. 15 val., kai per tris dienas įveikę 1150 kilometrų maratoną, sportininkai pasieks tradicinę finišo vietą – S. Daukanto aikštę Vilniuje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių