- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
-
„Rally Monte Carlo Historique“ pradėjo trys Lietuvos ekipažai
Vasario 1-osios vakarą startavo 26-asis prestižinis Monte Karlo istorinių automobilių ralis, kuriame šiemet varžosi net 233 ekipažai iš 29 pasaulio šalių.
Ralio bazėje kartu su tokių tolimų valstybių kaip JAV, Japonija ar Argentina plevėsuoja ir Lietuvos, Latvijos ir daugelį varžovų bei kolegų nustebinusios kovojančios Ukrainos vėliavos.
Lietuviai susitiko Monake
Istorinių automobilių raliui startas buvo duotas ketvirtadienio vakarą, tad jo dalyviai visą naktį ir penktadienio rytą kelią skynėsi link pirmą lenktynių etapą ženklinančio Monako.
Pagal ilgametes renginio tradicijas „Rally Monte Carlo Historique“ dalyviai startuoja iš skirtingų miestų ir važiuoja į etapo finišą skirtingais keliais.
Du lietuvių ekipažai – Tadas Vitkevičius ir Feliksas Krivickis, vairuojantys 1978 m. gamybos „SAAB 96 V4“, ir Karolis Raišys su Ovidijumi Meilūnu, važiuojantys su 1961-ųjų laidos „Jaguar MKII“, – startavo už 360 km nuo Monako esančiame Milane.
Trečioji lietuviška Andriaus Vaitekūno ir Pauliaus Beniušio įgula, raliui pasirinkusi vokišką „Volkswagen Karmann Ghia Coupe“, lenktynes pradėjo Vokietijoje, Heseno žemėje esančiame Bad Homburge, kurį garsina mineraliniai vandenys, kurortai ir kazino, ir kurie, žinoma, šįkart nei tautiečių, nei jų varžovų nedomino.
„Dalyvauti istoriniame Monte Karlo ralyje – kiekvieno senovinių automobilių gerbėjo svajonė“, – sakė šiose prestižinėse lenktynėse debiutuojantis A. Vaitekūnas, prieš ketverius metus išskirtinį „Volkswagen Karmann Ghia Coupe“ įsigijęs labdaros aukcione Kalifornijoje.
T. Vitkevičiui tai jau antrasis startas šiame prestižiniame ralyje. Prieš dvejus metus Tadas su šturmanu Vėjūnu Toleikiu, vairuodami tada daugeliui bemaž nematytą ir nemenkai nustebinusį egzotiškąjį 1968 m. gamybos „ZAZ 965“, kelią Monako link skynėsi per Alpių serpantinus ir laimėjo ralį.
„Debiutinis ralis – tai tarsi apšilimas dublerių komandoje, o dabar – šuolis į pagrindinę, kur atsakomybė visiškai kita. Štai kad ir pirmojo etapo krūvis – 970 kilometrų, tačiau sunkumai mūsų su Feliksu negąsdina, tad tikimės su gerbėjais pasimatyti finiše“, – lenktynių starte kalbėjo „Vilduja Racing“ atstovas T. Vitkevičius.
Po trumpo poilsio Monake T. Vitkevičiaus, A. Vaitiekūno ir jau septintą kartą šiame ralyje dalyvaujančio K. Raišio ekipažai, kurių automobilių startiniai numeriai atitinkamai 181, 182 ir 208, šeštadienį ir sekmadienį toliau varžysis antrojo ir trečiojo „Rally Monte Carlo Historique“ etapų lenktynėse.
Iš viso „Rally Monte Carlo Historique“ dalyvių laukia 17 etapų, kurių bendras ilgis netoli 3 tūkstančių kilometrų.
Lietuvių žygis į Monte Karlą prasidėjo prieš 93 metus
Monte Karlo ralio atradėjais laikomi du Lietuvos aviacijos karininkai Klemensas Martinkus ir Jonas Pyragius, kartu su kitais 107 ekipažais garsiajame ralyje debiutavę 1931 m.
Du lietuviai aviatoriai, dideli automobilių sporto entuziastai ralyje dalyvavo su Kaune įsigytu „Oakland Model 101 Roadster“. Dėl užpustytų šalies kelių jiems teko startuoti ne iš Kauno, bet iš Karaliaučiaus, o automobilį geležinkeliu gabenti iki Kybartų, iš kur ekipažas savais ratais pasiekė Karaliaučių ir iš ten startavo.
Pradėjus lenktynes iš Karaliaučiaus, ekipažui teko įveikti 2644 km. 1931-aisiais K. Martinkus su J. Pyragiumi užėmė aukščiausią iš visų lietuvių, bet kuriais metais dalyvavusių Monte Karlo ralyje – 30 bendrosios įskaitos vietą.
K. Martinkus kartu su Jonu Valaičiu sparnus į Monte Karlo ralį kėlė ir 1933 m. ir turėjo startuoti iš Talino, tačiau lenktynių protokoluose abu sportininkai pažymėti kaip nefinišavę.
Tarp 144 ekipažų, 1934 m. Monte Karlo ralio dalyvių, yra ir pirmojo Lietuvos karo lakūno Prano Hiksos bei kartu su juo važiavusių žmonos Irenos, inžinierius Jono Gromadskio ir Česlovo Burbos pavardės.
Jie važiavo su patobulintu „Hudson Essex Terraplane“ automobiliu ir savo klasėje užėmė 23 vietą, o bendroje įskaitoje – 37-tą.
P. Hiksa dalyvavo ir 1935 m. Monte Karlo ralyje, o kompaniją jam vėl palaikė žmona ir Vaclovas Jagminas su savo antrąja puse. Iš 149 ekipažų tais metais finišą pasiekė 103, o lietuviai buvo 67-ti.
Ketvirtasis ir paskutinis lietuvių bandymas šturmuoti Monte Karlą buvo 1937-aisiais, kai ralio bacila per P. Hiksą užsikrėtęs prie „Ford Eifel“ vairo sėdo Č. Burba drauge su Vaclovu Šulcu, startavę iš Stavangerio (Norvegija). Jie finišavo 72-ti iš tais metais lenktynių baigmę pasiekusio 81 ekipažo.
Monte Karlo ralių šešėlyje neliko ir jau 26 metus rengiamos „Rally Monte Carlo Historique“ lenktynės, kuriose dalyvauja nuo pirmojo tokio ralio, įvykusio 1911 m., iki 1983 m. pagaminti automobiliai ir kuriuos vairuoja iškilūs istorinės technikos gerbėjai, restauratoriai ir praeityje buvusios automobilių sporto garsenybės.
Tarp jų ir trijų automobilių ekipažai, vežantys lietuviškąją trispalvę ir Vytį.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos derbį laimėjusios D. Kvedaraitė ir J. Kovalskaja Estijoje žengė į ketvirtfinalį
Rakverėje (Estija) vykstančiame „Beach Pro Tour Futures“ serijos paplūdimio tinklinio turnyre startavo keturios Lietuvos poros. Trys iš jų pateko į atkrintamąsias varžybas. ...
-
Nušautas pasaulio šuolių į aukštį čempionas12
Pasaulio šuolių į aukštį čempionas Jasquesas Freitagas rastas negyvas. Garsiam sportininkui iš Pietų Afrikos Respublikos buvo tik 42-eji metai. ...
-
Vilnius atveria jau antrą ekstremalaus sporto erdvę šią vasarą
Sostinė vasarą vilniečiams vieną po kitos atveria išskirtines laisvalaikio ir sporto erdves. Birželį atvėrusi „skate“ parką, liepą sostinė atveria asfaltinę dviračių kalnelių, kitaip vadinamą „pump track“. Ji skirt...
-
Tradicijos nesulaužė – vėl iškovojo medalius
„Nuoseklus jaunuolių ir trenerių darbas, pastangos nenuėjo veltui“, – pabrėžė Lietuvos jaunių bokso rinktinės, Europos čempionate iškovojusios tris medalius, vyriausiasis treneris Marius Narkevičius. ...
-
A. Garunkšnytei – vardinis kvietimas į Paryžiaus paralimpines žaidynes
Aušra Garunkšnytė taps pirmąja Lietuvos maratonininke moterimi paralimpinėse žaidynėse. ...
-
Paryžiaus olimpiados vadovas sako esantis susitelkęs į žaidynes, o ne į politiką1
Paryžiaus olimpiados vyriausiasis organizatorius Tony Estanguet (Tonis Estangė) antradienį pareiškė, kad savo dėmesį jis sutelkęs į pasirengimą vėliau šį mėnesį prasidedančioms žaidynėms, o ne į Prancūziją apėmusius politinius...
-
„Aurum 1006 km lenktynių“ programoje – dvi dienos greičio mėgėjams1
Liepos 17 d. Palangoje – jubiliejinės „Aurum 1006 km lenktynės“. Švenčiamas 25-asis jubiliejus, kurio neaplenks drag‘o (traukos / gatvės lenktynių) mėgėjai. ...
-
Olimpinėje rinktinėje – patyrę atletai ir naujokai3
Per keturias dienas – trys olimpiniai kelialapiai. Lietuvos rinktinę, dalyvausiančią Paryžiaus žaidynėse, papildė trijų sporto šakų atstovai. ...
-
K. Rovanpera – geriausias „Orlen 80 WRC“ Lenkijos ralyje
Sekmadienį pasibaigusį „Orlen“ 80-ąjį Lenkijos ralį – septintą pasaulio čempionato ratą – laimėjo Kalle Rovanpera ir Jonne Halttunenas („Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid“). Tai buvo pirmasis suomių ekipažo pasirodyma...
-
Paaiškėjo tinklininkių M. Paulikienės ir A. Raupelytės varžovės Paryžiaus olimpinėse žaidynėse
Penktadienį Marso lauke šalia Eifelio bokšto buvo ištraukti Paryžiaus olimpinių žaidynių paplūdimio tinklinio turnyro burtai. ...