Po Pasaulio ralio kroso čempionato finalo lietuviai pradėjo ruoštis antrajam sezonui

Sekmadienį baigėsi šeštą kartą surengtas pasaulio ralio kroso čempionatas, kuriame pirmą kartą Lietuvos istorijoje dalyvavo ir privati lietuviška komanda „ESmotorsport-LabasGas“ su „Škoda Fabia WRX“ bolidu.

Paskutinis, dešimtas etapas vyko Keiptaune,Pietų Afrikos Respublikoje, o Lietuvos komandai čia atstovavo rusas, 2019 metų Europos autokroso čempionas Matvejus Furažkinas, kuriam tai buvo trečiasis startas aukščiausio lygio ralio kroso varžybose.

Finalinio etapo visi laukė su nekantrumu, kadangi tokio intriguojančio čempionato dar nėra buvę, kuomet į čempiono titulą pretendavo net trys lenktynininkai. Žinant, kokie netikėtumai kartais įvyksta automobilių sporte, spėti, kas taps čempionu buvo gana sunku.

Po devynių etapų Timmy Hanseną ir Andreas Bakkerudą skyrė vos vienas taškas, o trečioje vietoje žengiantis Kevinas Hansenas turėjo aštuoniais taškais mažiau. Per vieną etapą iš viso galima surinkti 30 taškų, o tą padaryti nėra lengva. Norint turėti maksimumą reikia puikiai pasirodyti keturiuose kvalifikaciniuose važiavimuose, pusfinalyje ir, žinoma, finale. O kai lyderius skiria vos vienas taškas, tai gyvybiškai svarbi kiekviena šimtoji sekundės dalis.

Pietų Afrikoje du kvalifikacinius važiavimus laimėjo Niclasas Gronholmas bei du čempionato lyderis Timmy Hansenas, tačiau pastarasis antrajame važiavime buvo tik devintas. Jo artimiausias persekiotojas Andreas Bakkerudas nelaimėjo nei vieno kvalifikacinio važiavimo, tačiau jiems pasibaigus ir suskaičiavus visus pelnytus taškus, jis buvo trečias ir į čempionato taškų kraitį gavo 14 įskaitinių taškų. Tuo tarpu T. Hansenas po visų kvalifikacinių važiavimų liko antras, gavo 15 įskaitinių taškų bei savo atotrūkį nuo A. Bakkerudo bendroje įskaitoje padidino iki dviejų taškų. Kvalifikacinių važiavimų nugalėtoju tapo N. Gronholmas.

Lietuvos komandai „ESmotorsport-LabasGas“ atstovaujantis M. Furaškinas pirmoje bei antroje kvalifikacijoje užėmė 14-ą vietą, trečiajame važiavime jis buvo 13-as, o ketvirtojo nebaigė dėl vairo stiprintuvo alyvos žarnos jungties trūkimo. Tai nutiko trečiajame rate, po šuolio. Trūkus jungčiai, išbėgo vairo stiprintuvo alyva ir lenktynininkui teko sustoti.

„Šeštadienio dviejų kvalifikacinių važiavimų rezultatas nebuvo džiuginantis, tačiau sekmadienį pavyko atrasti daugiau greičio, o išanalizuoti važiavimų duomenys leido matyti pažangą. Pagrindinis visų kvalifikacinių važiavimų tikslas buvo koncentracija į stabilumą“, – po varžybų kalbėjo „ESmotorsport-LabasGas“ komandos vadovas Robertas Maneikis.

Susumavus visus gautus taškus, Pietų Afrikos etape M. Furažkinas liko tryliktas, per plauką nuo pusfinalio, į kurį patenka dvylika greičiausiųjų.

Dėl pasaulio ralio kroso čempiono titulo įnirtingiausiai kovojantys T. Hansenas ir A. Bakkerudas startavo skirtinguose pusfinaliuose ir kiekvienas laimėjo savo važiavimą. Abu už tai pelnė po 6 įskaitinius taškus į bendrą čempionato lentelę. Taigi prieš finalą T. Hansenas vis tebepirmavo dvejais taškais.

Finale intrigų netrūko, o prognozuojamų scenarijų taip pat.

T. Hansenas ir A. Bakkerudas startavo iš pirmos eilės, tačiau į pirmą posūkį pirmas įvažiavo pastarasis. Šeštajame posūkyje A. Bakkerudo ir T. Hanseno bolidai susilietė. Kilo chaosas, po kurio T. Hansenas apsisuko ir trenkėsi į trasos barjerus, jo brolis Kevinas Hansenas taip pat turėjo kontaktą bei ne savo noru pakeitė važiavimo kryptį trasos barjerų link. Tuo tarpu A. Bakkerudas sugebėjo išlaikyti bolidą tiesiai ir prarado kelias sekundes. Šia sumaištimi pasinaudojęs N. Gronholmas jį aplenkė ir šoktelėjo į pirmąją poziciją, palikęs A. Bakkerudą už savęs. Tuo tarpu T. Hansenas nukrito į penktąją vietą, kas reiškė, jog taip pasibaigus lenktynėms, jis netaptų čempionu.

Tačiau netikėtai trasoje sulėtėjęs, o vėliau ir visai sustojęs Timo Scheiderio bolidas sugrąžino viltį T. Hansenui, kuris pakilo į 4-ą vietą. Joje ir finišavo bei gavo 3 taškus. Finalą laimėjo N. Gronholmas. A. Bakkerudas buvo antras ir už tai gavo 5 taškus bei išlygino taškų santykį bendroje čempionato suvestinėje su T. Hansenu – 211:211. Tačiau 2019 metų Pasaulio ralio kroso čempionu tapo pastarasis dėl daugiau laimėtų etapų sezono metu – 4:1.

Dar iki galo nenurimus emocijoms po intriguojančios finalinės kovos ir pirmojo „ESmotorsport-LabasGas“ sezono pasaulio ralio kroso čempionate, lietuviai jau kitą dieną, pirmadienį pradėjo ruoštis 2020 metų sezonui ir toje pačioje trasoje, Keiptaune, atliko testus.

„Pasibaigus sezonui apėmė labai keistas jausmas. Atrodo lyg kažko ėmė trūkti. Užvaldė nostalgija. Savo debiutiniame sezone turėjome daug iššūkių, daug nuostabių akimirkų ir įvairių išbandymų, kuriems nepasidavėme ir viską įveikėme. Visos komandos vardu noriu padėkoti fanams, kurie mus palaikė viso sezono metu. Pasibaigęs 2019 metų čempionatas mums reiškia, kad turime pradėti ruoštis 2020 metų sezonui. Taigi iškart po varžybų, toje pačioje trasoje, atlikome testus“, – kalbėjo lietuviškos komandos vadovas R. Maneikis.

Pirmadienį, testų metu, prie „Škoda Fabia WRX“ bolido vairo sėdo ne tik M. Furaškinas, bet ir latvis Janis Baumanis, kuris 2019 metų sezoną užbaigė šeštoje vietoje, atstovavęs „Stard“ komandai.

2020 metų pasaulio ralio kroso čempionatas prasidės balandžio 18-19 dienomis Barselonoje (Ispanija), o lapkričio 14-15 dienomis finišuos Pietų Afrikos Respublikoje. Iš viso kitais metais numatyta 11 etapų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių