- Dominykas Genevičius, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sekmadienį baigėsi šeštą kartą surengtas pasaulio ralio kroso čempionatas, kuriame pirmą kartą Lietuvos istorijoje dalyvavo ir privati lietuviška komanda „ESmotorsport-LabasGas“ su „Škoda Fabia WRX“ bolidu.
Paskutinis, dešimtas etapas vyko Keiptaune,Pietų Afrikos Respublikoje, o Lietuvos komandai čia atstovavo rusas, 2019 metų Europos autokroso čempionas Matvejus Furažkinas, kuriam tai buvo trečiasis startas aukščiausio lygio ralio kroso varžybose.
Finalinio etapo visi laukė su nekantrumu, kadangi tokio intriguojančio čempionato dar nėra buvę, kuomet į čempiono titulą pretendavo net trys lenktynininkai. Žinant, kokie netikėtumai kartais įvyksta automobilių sporte, spėti, kas taps čempionu buvo gana sunku.
Po devynių etapų Timmy Hanseną ir Andreas Bakkerudą skyrė vos vienas taškas, o trečioje vietoje žengiantis Kevinas Hansenas turėjo aštuoniais taškais mažiau. Per vieną etapą iš viso galima surinkti 30 taškų, o tą padaryti nėra lengva. Norint turėti maksimumą reikia puikiai pasirodyti keturiuose kvalifikaciniuose važiavimuose, pusfinalyje ir, žinoma, finale. O kai lyderius skiria vos vienas taškas, tai gyvybiškai svarbi kiekviena šimtoji sekundės dalis.
Pietų Afrikoje du kvalifikacinius važiavimus laimėjo Niclasas Gronholmas bei du čempionato lyderis Timmy Hansenas, tačiau pastarasis antrajame važiavime buvo tik devintas. Jo artimiausias persekiotojas Andreas Bakkerudas nelaimėjo nei vieno kvalifikacinio važiavimo, tačiau jiems pasibaigus ir suskaičiavus visus pelnytus taškus, jis buvo trečias ir į čempionato taškų kraitį gavo 14 įskaitinių taškų. Tuo tarpu T. Hansenas po visų kvalifikacinių važiavimų liko antras, gavo 15 įskaitinių taškų bei savo atotrūkį nuo A. Bakkerudo bendroje įskaitoje padidino iki dviejų taškų. Kvalifikacinių važiavimų nugalėtoju tapo N. Gronholmas.
Lietuvos komandai „ESmotorsport-LabasGas“ atstovaujantis M. Furaškinas pirmoje bei antroje kvalifikacijoje užėmė 14-ą vietą, trečiajame važiavime jis buvo 13-as, o ketvirtojo nebaigė dėl vairo stiprintuvo alyvos žarnos jungties trūkimo. Tai nutiko trečiajame rate, po šuolio. Trūkus jungčiai, išbėgo vairo stiprintuvo alyva ir lenktynininkui teko sustoti.
„Šeštadienio dviejų kvalifikacinių važiavimų rezultatas nebuvo džiuginantis, tačiau sekmadienį pavyko atrasti daugiau greičio, o išanalizuoti važiavimų duomenys leido matyti pažangą. Pagrindinis visų kvalifikacinių važiavimų tikslas buvo koncentracija į stabilumą“, – po varžybų kalbėjo „ESmotorsport-LabasGas“ komandos vadovas Robertas Maneikis.
Susumavus visus gautus taškus, Pietų Afrikos etape M. Furažkinas liko tryliktas, per plauką nuo pusfinalio, į kurį patenka dvylika greičiausiųjų.
Dėl pasaulio ralio kroso čempiono titulo įnirtingiausiai kovojantys T. Hansenas ir A. Bakkerudas startavo skirtinguose pusfinaliuose ir kiekvienas laimėjo savo važiavimą. Abu už tai pelnė po 6 įskaitinius taškus į bendrą čempionato lentelę. Taigi prieš finalą T. Hansenas vis tebepirmavo dvejais taškais.
Finale intrigų netrūko, o prognozuojamų scenarijų taip pat.
T. Hansenas ir A. Bakkerudas startavo iš pirmos eilės, tačiau į pirmą posūkį pirmas įvažiavo pastarasis. Šeštajame posūkyje A. Bakkerudo ir T. Hanseno bolidai susilietė. Kilo chaosas, po kurio T. Hansenas apsisuko ir trenkėsi į trasos barjerus, jo brolis Kevinas Hansenas taip pat turėjo kontaktą bei ne savo noru pakeitė važiavimo kryptį trasos barjerų link. Tuo tarpu A. Bakkerudas sugebėjo išlaikyti bolidą tiesiai ir prarado kelias sekundes. Šia sumaištimi pasinaudojęs N. Gronholmas jį aplenkė ir šoktelėjo į pirmąją poziciją, palikęs A. Bakkerudą už savęs. Tuo tarpu T. Hansenas nukrito į penktąją vietą, kas reiškė, jog taip pasibaigus lenktynėms, jis netaptų čempionu.
Tačiau netikėtai trasoje sulėtėjęs, o vėliau ir visai sustojęs Timo Scheiderio bolidas sugrąžino viltį T. Hansenui, kuris pakilo į 4-ą vietą. Joje ir finišavo bei gavo 3 taškus. Finalą laimėjo N. Gronholmas. A. Bakkerudas buvo antras ir už tai gavo 5 taškus bei išlygino taškų santykį bendroje čempionato suvestinėje su T. Hansenu – 211:211. Tačiau 2019 metų Pasaulio ralio kroso čempionu tapo pastarasis dėl daugiau laimėtų etapų sezono metu – 4:1.
Dar iki galo nenurimus emocijoms po intriguojančios finalinės kovos ir pirmojo „ESmotorsport-LabasGas“ sezono pasaulio ralio kroso čempionate, lietuviai jau kitą dieną, pirmadienį pradėjo ruoštis 2020 metų sezonui ir toje pačioje trasoje, Keiptaune, atliko testus.
„Pasibaigus sezonui apėmė labai keistas jausmas. Atrodo lyg kažko ėmė trūkti. Užvaldė nostalgija. Savo debiutiniame sezone turėjome daug iššūkių, daug nuostabių akimirkų ir įvairių išbandymų, kuriems nepasidavėme ir viską įveikėme. Visos komandos vardu noriu padėkoti fanams, kurie mus palaikė viso sezono metu. Pasibaigęs 2019 metų čempionatas mums reiškia, kad turime pradėti ruoštis 2020 metų sezonui. Taigi iškart po varžybų, toje pačioje trasoje, atlikome testus“, – kalbėjo lietuviškos komandos vadovas R. Maneikis.
Pirmadienį, testų metu, prie „Škoda Fabia WRX“ bolido vairo sėdo ne tik M. Furaškinas, bet ir latvis Janis Baumanis, kuris 2019 metų sezoną užbaigė šeštoje vietoje, atstovavęs „Stard“ komandai.
2020 metų pasaulio ralio kroso čempionatas prasidės balandžio 18-19 dienomis Barselonoje (Ispanija), o lapkričio 14-15 dienomis finišuos Pietų Afrikos Respublikoje. Iš viso kitais metais numatyta 11 etapų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Už Atlanto M. Alekną treniruojantis M. Saatara: Mykolas yra išskirtinis metikas
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį disko metikas Mykolas Alekna pagerino seniausią vyrų lengvosios atletikos pasaulio rekordą. 21-erių lengvaatletis vos daugiau nei pusę tūkstančio gyventojų turinčiame Ramonos (JAV) miestelyje, „Oklahom...
-
Dviejų įvarčių deficitą panaikinusi jaunių rinktinė iškovojo trečiąją pergalę iš eilės
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė toliau žengia nesustabdomai pasaulio jaunių IB diviziono čempionate. ...
-
Kasmet pasaulyje – per 1000 sutartų varžybų: problema egzistuoja ir Lietuvoje
Praėjusią savaitę LKPB Kriminalinės žvalgybos mokymo centre Kaune vyko renginys, skirtas kovai prieš manipuliavimą sporto varžybose. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
Olimpinė ugnis pradėjo kelionę
Graikijoje, senojoje Olimpijoje esančioje deivės Heros šventykloje, vakar įžiebta 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis. ...
-
Estafetę iš jaunimo perėmė pagrindinė bokso rinktinė
Lietuvos jaunieji boksininkai iš Europos čempionato parvežė tris medalius, trofėjų bandys siekti ir pagrindinė šalies rinktinė. ...
-
Baidarininkas E. Ramanauskas apie pirmąsias savo treniruotes: iš pradžių nuolat tekdavo išsimaudyti
Olimpinės bronzos medalininkui baidarininkui Edvinui Ramanauskui šis laikotarpis neįprastas, tačiau malonus. ...
-
Lietuvos regbio-7 čempionato starte – geriausio šalies žaidėjo vedamų „Kuršių“ triumfas
Savaitgalį Klaipėdoje startavo Lietuvos regbio-7 čempionatas. Pirmajame etape – „Iššūkio taurės“ turnyre – aštuonios komandos varžėsi ne tik dėl trofėjaus, bet ir dėl trijų vietų finalinėse Lietuvos če...
-
Olimpijoje įžiebta Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis
Graikijos senovinėje Olimpijos vietovėje antradienį buvo įžiebta 2024 metų Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis ir prasidėjo daugiau kaip tris mėnesius truksianti Olimpinio deglo estafetė. ...
-
Ikiolimpinė M. Aleknos paraiška – pasaulio rekordas1
„Mes nesivaikome aukštų rezultatų, jie – tik dalis, kad ir labai puiki, tos visumos, kurią bendromis jėgomis kuriame, kad būtume geriausi“, – sakė naują disko metimo istorijos puslapį atvertusį Mykolą Alekną JAV trenir...