- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
Pirmajame greičio ruože iš 75-os pozicijos startavęs Antanas Juknevičius turėjo lenkti priekyje važiavusius motobagius, lengvuosius prototipus ir sunkvežimius. Tačiau, tai nebuvo vienintelis iššūkis. Dėl stipraus lietaus trasoje atsirado gilios ir pavojingos išgraužos. Vienoje jų „Kreda“ automobilis buvo apgadintas, o vėliau patyrė techninį gedimą. Komanda buvo priversta sustoti ir spręsti kilusią problemą. Galiausiai, pašalinus technines kliūtis, pavyko pajudėti ir prieš pat vidurnaktį pasiekti pirmojo greičio ruožo finišą.
Starto rikiuotėje – visa lenktyninė technika
Prologe susidūręs su techniniais nesklandumais, kai neveikė navigacija ir elektroninės kelio knygos, lenktynininkas trasoje važiavo pasikliaudamas tik savo intuicija ir kitų automobilių paliktomis vėžėmis. Teko sulėtinti tempą, norint išvengti pavojingų vietų kopose ir be didelių nuostolių pasiekti prologo finišą. Incidentų trasoje pavyko išvengti, tačiau komanda prarado daug brangaus laiko ir finišą pasiekė 45-oje vietoje.
Paskyrus starto laikus pirmajam greičio ruožui paaiškėjo, kad Dakaro organizatoriais nusprendė sumaišyti skirtingoms kategorijoms priklausančios lenktyninės technikos starto laikus. Todėl „Kreda“ komandos ekipažas startavo ne iš 45-osios vietos, kurioje finišavo prologe, bet 75-osios. Priekyje buvo ne tik kiti sportiniai automobiliai, bet dešimtys lengvųjų prototipų, SSV motobagių ir Dakaro milžinais vadinamų sunkvežimių.
Startavęs iš 75-tos pozicijos, „Kreda“ komandos ekipažas turėjo „apsišarvuoti“ kantrybe ir laukti tinkamo momento, kad galėtų aplenkti lėtesnius varžovus bei kilti pozicijomis aukštyn.
Naktį važiavo per kopas
Sausio 2-osios rytą „Kreda“ komandos ekipažas pajudėjo į pirmojo greičio ruožą, kuriame laukė 333 kilometrų trasa, formuojanti kilpą aplink Hailo miestą. Dakaro organizatoriai žadėjo, kad jame dalyvių lauks „smėlio kalnai“. Šį pažadą patvirtino ir pirmojo greičio ruožo išvakarėse paskelbtas trasos dangos profilis – 63 proc. smėlio, 10 proc. grunto, 27 proc. kopų. Tačiau išaušus rytui situacija pasikeitė drastiškai.
Naktį iš sausio 1-osios į 2-ąją Saudo Arabijoje smarkiai lijo, o tai paveikė ir trasą – lietus išplovė dalį smėlio, todėl jame prasivėrė pavojingos duobės ir išgraužos, kurios nebuvo pažymėtos elektroninėje kelio knygoje. Vienoje tokių išgraužų savo lenktyninį automobilio priekį apgadino ir „Kreda“ komandos ekipažas.
„Pačioje lenktynių pradžioje netekom priekio, kai lūžo reduktoriaus „flanšas“. Tada važiavom kaip galu varomas bagis, tik su mažesniais ratais. Važiavom sunkiai, bet 200 kilometrų įveikėm. Vėliau trasoje prasidėjo tokios sudėtingos vietos, kur be keturių ratų užvažiuoti buvo neįmanoma. Vienoj vietoj sulaukėm sunkvežimio pagalbos, jis užtraukė mus į kalną. Į tą kalną niekaip negalėjom užvažiuoti patys. Sunkvežimio komanda padėjo mums susitvarkyti automobilio priekį, už ką mes esam labai dėkingi. Šis procesas užtruko, bet svarbu tai, kad tamsoj pavyko įveikti paskutinį trasos etapą – 120 kilometrų per kopas – ir pasiekti finišą“, – pasakojo „Kreda“ komandos lyderis A. Juknevičius.
„Kreda“ komanda finišą pasiekė 23.49 val. Lietuvos laiku. Po finišo laukė 120 kilometrų pervažiavimas bendrojo naudojimo keliais. Pasiekęs bivaką, „Kreda“ ekipažas perdavė automobilį į mechanikų rankas. Jie dirbo visą naktį ir automobilį sutvarkė, todėl lenktynininkai yra pasiruošę startuoti antrajame greičio ruože.
Kas laukia antrajame greičio ruože?
Sausio 3-ąją Dakare turėjęs vykti maratoninis greičio ruožas – atšauktas, nes maratoninį bivaką užtvindė stiprios liūtys. Maratoną keičia kito maršruto antrasis greičio ruožas. Jame Dakaro dalyvių lauks 338 kilometrai sportiniu režimu iš Hailo į Al Qaysumah, skrodžiant smėlynus ir kopas.
2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1–14 dienomis trečią kartą vyksta Saudo Arabijoje. „Kreda“ komandos lyderis – A. Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, startavęs tryliktame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018 metais A. Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Su ruse kovoti atsisakiusi A. Starovoitova pasidabino Europos čempionato bronzos medaliu15
Ana Starovoitova Serbijos sostinėje Belgrade vykstančiame Europos bokso čempionate pateko į pusfinalį, tačiau jame nekovos su šalies agresorės Rusijos boksininke Nune Asatriana. ...
-
Kovos menų vicečempionė – ugniagesė: jeigu ringe atjungčiau žmogų, tai žinočiau, kaip jį atgaivinti1
Lietuvė Lijana Lipinskaitė šiuo metu žengia dviem ganėtinai skirtingomis karjeros kryptimis. Ugniagesių gelbėtojų mokykloje besimokanti lietuvė visai neseniai tapo Europos mišrių kovos menų vicečempione. Tikina, kad šios dvi vei...
-
Europos konfederacija: 2024 metų Paryžiaus olimpinėse žaidynėse Rusijos fechtuotojų nebus
2024 metų Paryžiaus olimpinėse žaidynėse nedalyvaus nė vienas fechtuotojas iš Rusijos ar Baltarusijos po to, kai į Europos atrankos varžybas neatvyko nė vienas neutralus šios sporto šakos atstovas, pranešė Europos fechtavi...
-
E. Matakas Europos čempionate iškovojo bronzą
Edgaras Matakas iškovojo antrą savo medalį Madeiroje, Portugalijoje vykstančiame Europos žmonių su negalia plaukimo čempionate. Lietuvos paralimpinės rinktinės plaukikas pelnė bronzos apdovanojimą. ...
-
Istorinio debiuto laukianti Lietuvos merginų tinklinio rinktinė sužinojo varžoves ir prašo paramos
Lietuvos jaunių (U18) merginų rinktinė – pirma mūsų šalies istorijoje nacionalinė salės tinklinio komanda, dalyvausianti Europos čempionate – sužinojo savo būsimas varžoves. ...
-
Šių metų „Gintarinė pora“: žiūrovų laukia didelė staigmena!4
Bene vienas svarbiausių tikro ir šilto pavasario pranašų Kaune – pirmąjį gegužės mėnesio savaitgalį mieste vykstančios tarptautinės sportinių šokių varžybos „Gintarinė pora“. Šiemet jos bus surengtos ...
-
Pasaulio sportinio ėjimo komandiniame čempionate – naujos olimpinės rungties krikštas
Sekmadienį Antalijoje (Turkija) vyko pasaulio sportinio ėjimo komandinis čempionatas, kuriame dalyvavo 9 Lietuvos ėjikai. ...
-
Geriausias visų laikų pasiekimas – Lietuvos jaunių rinktinė pasidabino sidabro medaliais5
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė užbaigė istorinį pasirodymą pasaulio jaunių I diviziono B grupės turnyre. ...
-
G. Venčkauskaitė Pasaulio taurės antrame etape finišavo keturiolikta
Šiandien pasibaigusiose Pasaulio taurės etapo varžybose vienintelė lietuvė penkiakovininkė patekusi į finalą, Gintarė Venčkauskaitė finišavo 14-a. ...
-
Sporto pinigų dalybos: dauguma liko basi28
Nacionalinė sporto agentūra (NSA) paskirstė 1 mln. eurų biudžeto lėšų tarptautinėms sporto varžyboms organizuoti. Finansavimas skirtas vos penkioms organizacijoms, kitos liko užribyje. ...