- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
-
Pirmo greičio ruožo finišą pasiekęs A. Juknevičius: tamsoje įveikėme 120 kilometrų per kopas
Pirmajame greičio ruože iš 75-os pozicijos startavęs Antanas Juknevičius turėjo lenkti priekyje važiavusius motobagius, lengvuosius prototipus ir sunkvežimius. Tačiau, tai nebuvo vienintelis iššūkis. Dėl stipraus lietaus trasoje atsirado gilios ir pavojingos išgraužos. Vienoje jų „Kreda“ automobilis buvo apgadintas, o vėliau patyrė techninį gedimą. Komanda buvo priversta sustoti ir spręsti kilusią problemą. Galiausiai, pašalinus technines kliūtis, pavyko pajudėti ir prieš pat vidurnaktį pasiekti pirmojo greičio ruožo finišą.
Starto rikiuotėje – visa lenktyninė technika
Prologe susidūręs su techniniais nesklandumais, kai neveikė navigacija ir elektroninės kelio knygos, lenktynininkas trasoje važiavo pasikliaudamas tik savo intuicija ir kitų automobilių paliktomis vėžėmis. Teko sulėtinti tempą, norint išvengti pavojingų vietų kopose ir be didelių nuostolių pasiekti prologo finišą. Incidentų trasoje pavyko išvengti, tačiau komanda prarado daug brangaus laiko ir finišą pasiekė 45-oje vietoje.
Paskyrus starto laikus pirmajam greičio ruožui paaiškėjo, kad Dakaro organizatoriais nusprendė sumaišyti skirtingoms kategorijoms priklausančios lenktyninės technikos starto laikus. Todėl „Kreda“ komandos ekipažas startavo ne iš 45-osios vietos, kurioje finišavo prologe, bet 75-osios. Priekyje buvo ne tik kiti sportiniai automobiliai, bet dešimtys lengvųjų prototipų, SSV motobagių ir Dakaro milžinais vadinamų sunkvežimių.
Startavęs iš 75-tos pozicijos, „Kreda“ komandos ekipažas turėjo „apsišarvuoti“ kantrybe ir laukti tinkamo momento, kad galėtų aplenkti lėtesnius varžovus bei kilti pozicijomis aukštyn.
Naktį važiavo per kopas
Sausio 2-osios rytą „Kreda“ komandos ekipažas pajudėjo į pirmojo greičio ruožą, kuriame laukė 333 kilometrų trasa, formuojanti kilpą aplink Hailo miestą. Dakaro organizatoriai žadėjo, kad jame dalyvių lauks „smėlio kalnai“. Šį pažadą patvirtino ir pirmojo greičio ruožo išvakarėse paskelbtas trasos dangos profilis – 63 proc. smėlio, 10 proc. grunto, 27 proc. kopų. Tačiau išaušus rytui situacija pasikeitė drastiškai.
Naktį iš sausio 1-osios į 2-ąją Saudo Arabijoje smarkiai lijo, o tai paveikė ir trasą – lietus išplovė dalį smėlio, todėl jame prasivėrė pavojingos duobės ir išgraužos, kurios nebuvo pažymėtos elektroninėje kelio knygoje. Vienoje tokių išgraužų savo lenktyninį automobilio priekį apgadino ir „Kreda“ komandos ekipažas.
„Pačioje lenktynių pradžioje netekom priekio, kai lūžo reduktoriaus „flanšas“. Tada važiavom kaip galu varomas bagis, tik su mažesniais ratais. Važiavom sunkiai, bet 200 kilometrų įveikėm. Vėliau trasoje prasidėjo tokios sudėtingos vietos, kur be keturių ratų užvažiuoti buvo neįmanoma. Vienoj vietoj sulaukėm sunkvežimio pagalbos, jis užtraukė mus į kalną. Į tą kalną niekaip negalėjom užvažiuoti patys. Sunkvežimio komanda padėjo mums susitvarkyti automobilio priekį, už ką mes esam labai dėkingi. Šis procesas užtruko, bet svarbu tai, kad tamsoj pavyko įveikti paskutinį trasos etapą – 120 kilometrų per kopas – ir pasiekti finišą“, – pasakojo „Kreda“ komandos lyderis A. Juknevičius.
„Kreda“ komanda finišą pasiekė 23.49 val. Lietuvos laiku. Po finišo laukė 120 kilometrų pervažiavimas bendrojo naudojimo keliais. Pasiekęs bivaką, „Kreda“ ekipažas perdavė automobilį į mechanikų rankas. Jie dirbo visą naktį ir automobilį sutvarkė, todėl lenktynininkai yra pasiruošę startuoti antrajame greičio ruože.
Kas laukia antrajame greičio ruože?
Sausio 3-ąją Dakare turėjęs vykti maratoninis greičio ruožas – atšauktas, nes maratoninį bivaką užtvindė stiprios liūtys. Maratoną keičia kito maršruto antrasis greičio ruožas. Jame Dakaro dalyvių lauks 338 kilometrai sportiniu režimu iš Hailo į Al Qaysumah, skrodžiant smėlynus ir kopas.
2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1–14 dienomis trečią kartą vyksta Saudo Arabijoje. „Kreda“ komandos lyderis – A. Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, startavęs tryliktame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018 metais A. Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos stalo tenisininkai Šiaurės Europos šalių čempionate iškovojo penkis medalius
Rugpjūčio 5-7 dienomis Druskininkuose vyko Šiaurės Europos šalių stalo teniso čempionatas. Jame varžėsi daugiau nei 70 stalo tenisininkų ir tenisininkių iš aštuonių šalių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Suomij...
-
Šį savaitgalį F2 pasaulio čempionatą pasitiks Kupiškis: varžysis ne tik atstovai iš Dubajaus
Rugpjūčio 13-14 dienomis Kupiškio marių saloje vyksiantis pasaulio F2 vandens formulių čempionatas taps smagia pramoga ne tik šio sporto aistruoliams ir adrenalino mėgėjams. Renginyje veiklos turės visa šeima, o po visos dienos kva...
-
Planuojamas pasirodymas Sočyje sukėlė klausimų dėl M. Drobiazko pilietybės: dovanas galima atsiimti63
Lietuvos šokių ant ledo porai Margaritai Drobiazko ir Povilui Vanagui ketinant pasirodyti Rusijos prezidento atstovo spaudai Dmitrijaus Peskovo žmonos Tatjanos Navkos organizuojamame renginyje, Seime keliamas klausimas dėl M. Drobiazko pilietybės. ...
-
Lietuvos teniso čempionato finalą pristabdė lietus
Po du Lietuvos teniso čempionato medalius iškovojo penki žaidėjai, net keturi trofėjai teko šiauliečiams Juliui, Emilijai ir Aleksui Tverijonams. ...
-
Buriuotojų laimikiai – iš Lamanšo vandenų
Rugpjūčio 5-oji – sėkmės diena Lietuvos buriuotojams: pasaulio ir Europos čempionatuose iškovoti keturi medaliai, du iš jų – aukso. ...
-
Fantastiškas pasirodymas: Lietuvos baidarininkai iškovojo pasaulio čempionato sidabrą1
Mindaugas Maldonis ir Andrejus Olijnikas sužibo sidabru paskutinę pasaulio čempionato dieną per 500 metrų dviviete baidare finalą. ...
-
Lietuvos baidarininkams – paskutinė galimybė laimėti pasaulio čempionato medalius
Sekmadienį Halifakse (Kanada) baigsis pasaulio baidarių ir kanojų irklavimo čempionatas. Paskutinę čempionato dieną dėl medalių varžysis dvi Lietuvos baidarininkų įgulos. ...
-
Karštis ir liūtis nesutrukdė paplūdimio tinklinio čempionato favoritams žengti į ketvirtfinalį
Šeštadienį Vilniuje, aikštyne šalia Baltojo tilto prasidėjo finalinis TOP SPORT Lietuvos paplūdimio tinklinio čempionato etapas. Nors pirmą dieną netrūko permainingų oro sąlygų ir įdomių rezultatų, į ketvirtfinalį pra...
-
Lietuvos teniso čempionais tapo E. Butvilas ir E. Tverijonaitė
Edas Butvilas trofėjų kolekciją papildė dar vienu – Lietuvos teniso čempiono – titulu. Šiandien Vilniuje pasibaigusio Lietuvos teniso čempionato finale jaunajam klaipėdiečiui teko įveikti ne tik savo varžovą, bet ir gamtos i&scaro...
-
Gera pradžia – pusė darbo: „Hungarian Baja“ lyderiauja B. Vanago ir K. Sikko ekipažas
„Toyota Gazoo Racing Baltics“ ekipažas sėkmingai debiutavo Europos bajų taurės etape „Hungarian Baja“. Po trijų greičio ruožų Benedikto Vanago ir Kuldaro Sikko ekipažas užima pirmąją vietą. ...