Lenktynių „neskraidymo“ zonos ir kiti „Kuusamet group Rally Elektrėnai“ ypatumai

  • Teksto dydis:

Jau šiandien – penktadienį oficialiu susipažinimu su trasa prasideda didieji benzingalvių atlaidai – „Kuusamet group Rally Elektrėnai“.

Arčiausiai civilizacijos rengiamos ir lengviausiai pasiekiamos lenktynės legendiniuose greičio ruožuose Elektrėnų ir Trakų apylinkėse šiais metais tradicijų nelaužo: varžybos itin kompaktiško formato, visas svarbiausias  ir įdomiausias veiksmo vietas žiūrovams pasiekti nesudėtinga, o didžiulė intriga kaunantis dėl pozicijų Lietuvos čempionato įskaitose leidžia tikėtis itin aštrios kovos.

Organizatorių nuotr.

„Kuusamet group Rally Elektrėnai“ strategams paskelbus trasų žemėlapius paaiškėjo, kad daugumai ralio fanų nusigauti iki tų vietų, kuriose labiausiai atsikleidžiamas sportininkų ekipažų meistriškumas, greičiausiai navigacijos neprireiks, nes bemaž viskas žinoma mintinai. Visgi lenktynių organizatoriai bei energingoji  „Rally Freaks“ komanda nusprendė pasidalinti savo įžvalgomis ir pasufleruoti kuriame greičio ruože ir kurioje vietoje ko tikėtis.

Taigi – penktadienį nuo 17.20 val. pirmuosius greitus kilometrus visi ekipažai įveiks Elektrėnų gatvėmis aplink „Ledo rūmus“ ir išsiaiškins, kas savo trofėjų kolekciją papildys miesto mero taure.

Pagrindinės kovos užvirs ankstyvą šeštadienį iki kurio pavakarės sportininkų lauks keturi greičio ruožai, kuriais teks važiuoti po du kartus. 8.20 val. pirmieji koviniai automobiliai pajudės įGR3/5, kurio ilgis 7,17 km neabejotinai patrauklus ralio virtuozams, tačiau nėra dosnus žiūrovams patogia logistika ir saugiai stebėti veiksmą trasoje leidžiančiomis vietomis. Iki intriguojančių taškų sunkoka nusigauti, matomumas ribotas, todėl patariama rinktis atkarpą prie Stančikų gyvenvietės, kurią nesunku pasiekti važiuojant nuo Pastrėvio. 

Organizatorių nuotr.

15,54 km ilgio GR 4/6 pirmasis ekipažas startuos lygiai 9 val. „Rally Freaks“ rekomenduoja rinktis aštrų posūkį į asfaltuotą miško keliuką. Šią sankryžą pasiekti galima keliu 221 pasukus link Ūbiškių ties Krunio ežeru. Antroji dėmesio verta vieta yra netoli Noškūnų – tramplinas į dešinę besisukančiame kelyje turėtų būti vienu kietesnių riešutėlių visiems ekipažams. Stebėti patogu tiek atvažiuojančias, tiek tolstančias mašinas.

Organizatorių nuotr.

GR 7/9 sportininkai pasirodys 14.55 val. po serviso pertraukos. Čia lenktynininkų lauks 12,46 kilometro egzaminas dideliu lanku aplink Nečiūnų ežerą. Iš keleto čia rekomenduojamų vietų bene labiausiai dėmesio verta legendinė tramplinų virtinė greta Bijūnų kaimo. Geroji žinia – matomumą riboję krūmokšniai netoli šios vietos šiais metais iškirsti, todėl galimybės paganyti akis į skraidančius ralio bolidus bus gerokai didesnės. Taip pat dėkinga vieta yra netoli finišo prie Ivoniškių kaimo su bei fotogenišku tramplinu ir ilga bei neprastai matoma kelio atkarpa iki jo. 

Bene greičiausias ir sudėtingiausias GR 8/10 su mišria asfalto-žvyro danga 1,64 km ilgio trasoje ralio žinovų yra lyginamas su grasiuoju Stelmužės greičio ruožu netoli Zarasų. Čia bus bene daugiausia progų pamatyti, kaip atrodo oro skriejančio bolido dugnas ir kiek pilietinės drąsos kuris ekipažas turi. Geriausios vietos šiems tyrimams – netoli Užumiškių bei Pakalniškių.

Organizatorių nuotr.

Pagrindinis „Kuusamet group Rally Elektrėnai“ lenktynių architektas Ramūnas Čapkauskas, komentuodamas šių metų trasų dėlionę pastebėjo, kad išankstinius planus koreguoti teko ne tik dėl keletą metų galiojančių griežtų kelininkų reikalavimų ralio organizatoriams, bet ir itin sparčiai šiame krašte pridygusių naujakurių sodybų.

Vietinių gyventojų nesam nė karto nuvylę, todėl žmonių požiūris pakito ir atsirado pasitikėjimas. Tai labai svarbus momentas, nes Lietuvoje nėra raliui tinkamų asfaltinių kelių.

„Projektuodami greičio ruožus visuomet ieškome racionalios logistikos – jungiamųjų kelių dėlionės, kad sportininkams nereiktų sukti daug „tuščių“ kilometrų. Taip pat tokių ruožų, kurie atlaikytų sportinių automobilių kanalą du kartus. Pastaroji užduotis tampa tikrai dideliu iššūkių, nes atidžiau pasižiūrėjus susidaro įspūdis, kad dabar kelių statybai ir priežiūrai naudojamas ne žvyras, o smėlis. Ypač daug reikalų būna, jei varžybų išvakarėse gaunam stipraus lietaus. Didesnis vandens kiekis atpalaiduoja gruntą, kelias suminkštėja ir žymiai greičiau suyra. Nieko pakeisti neįmanoma net bandant gruntą sutankinti su volais. Kažką keistų papildomas žvyro su moliu sluoksnis, bet mes taip „pamaitinti“ kelio neturime jokių galimybių. Kita vertus dalis greičio ruožams naudojamų kelių po varžybų tampa kokybiškesniais nei prieš jas, nes – jei tik leidžia oro sąlygos – greideris ten pasirodo vos tik išsiskirsto žiūrovai. Vietinių gyventojų nesam nė karto nuvylę, todėl žmonių požiūris pakito ir atsirado pasitikėjimas. Tai labai svarbus momentas, nes Lietuvoje nėra raliui tinkamų asfaltinių kelių“, – dėstė R. Čapkauskas.

Organizatorių nuotr.

„Kuusamet group Rally Elektrėnai“ organizatorius pasidžiaugė dar vienu dalyku. Kaip žinia, prieš kiekvienas lenktynes yra skelbiami regionai, kuriose draudžiama važinėti būsimiesiems jų dalyviams. Ne taip seniai tose „neskraidymo zonose“ virdavo detektyvinį poskonį turintys debatai dėl gudrauti bandančių ir trasą mintinai besimokančių sportininkų elgesio.

„Dabar šios problemos neliko, draudimo važinėti prieš oficialų susipažinimą su trasa visi garbingai paiso. Kita vertus, vietiniai žmonės yra perspėti kas kada kur vyks, jie žino taisykles ir turi fotografuoti bei filmuoti galinius telefonus. Todėl bet koks bandymas treniruotis neišvengiamai labai greitai patektų į viešą erdvę. Užsitraukti gėdą prieš kitus sportininkus ir prarasti licenciją nenori niekas“, – konstatavo R. Čapkauskas.

„Kuusamet group Rally Elektrėnai 2021“ startuos 94 Lietuvos ralio, ralio sprinto čempionatų ir „4x4“ įskaitos dalyviai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių