JAV ekspertai atvyko į Mauricijų padėti kovoti su naftos išsiliejimu

Grupė Jungtinių Tautų ekspertų antradienį atvyko į Mauricijų padėti kovoti su naftos išsiliejimu iš įstrigusio laivo, kad nebūtų labiau pakenkta salos aplinkai.

Nelaimės padarinių likvidavimo komandos lenktyniauja su laiku, stengdamosi išpumpuoti kurą iš Japonijos įmonėms priklausančio balkerio „MV Wakashio“, praeitą mėnesį užplaukusio ant koralinio rifo ir praeitą savaitę pradėjusio leisti degalus.

Tarnybos perspėjo, kad laivas bet kuriuo momentu gali perlūžti pusiau, nes jo korpuso įtrūkimai kiekvieną dieną vis labiau didėja.

JT tarpžinybinė grupė „palaikys pastangas mažinti naftos išsiliejimo poveikį gamtiniams ištekliams ir gyventojams“,  sakoma JT biuro Mauricijuje paskelbtame pranešime.

Japonija irgi atsiuntė į pagalbą šešių narių komandą, kurioje esama pakrančių apsaugos pareigūnų.

Prancūzija savo ruožtu atsiuntė daugiau kaip 20 tonų techninės įrangos, įskaitant 1,3 km plūduriuojančių užtvarų naftai sulaikyti, siurblių ir apsaugos priemonių. Be to, iš Prancūzijai priklausančios kaimyninės Reunjono salos Indijos vandenyne buvo pasiųsta grupė techninių patarėjų.

Ant seklumos užplaukusiame „Wakashio“ buvo apie 4 tūkst. tonų kuro, sakoma laivą valdančios Japonijos bendrovės „Mitsui OSK Lines“ pranešime. Apie 1 180 tonų jau ištekėjo į Mauricijų skalaujančius vandenis.

Mauricijaus universiteto ekologijos ir aplinkosaugos profesorius Vashistas Seegobinas (Vašistas Sigobinas) sakė, kad degalų tekėjimas iš laivo atrodo sulėtėjęs, bet perspėjo, kad „jie vis dar liejasi – privalome išlikti budrūs“.

Įgula apklausta policijos

Balkeris įstrigo ties Desni kyšuliu – ekologiškai jautrioje teritorijoje, pasižyminčioje idiliškais paplūdimiais, spalvingais rifais, retų ir endeminių rūšių buveinėmis bei saugomomis šlapynėmis.

Tūkstančiai savanorių, kurių daugelis nuo galvos iki kojų buvo išsiteplioję nafta, nuo penktadienio darbuojasi pakrantėje, įrengdami ištisus kilometrus improvizuotų plūduriuojančių užtvarų, pagamintų iš šiaudų, visomis išgalėmis stengiantis apsaugoti paplūdimius.

„Mitsui OSK Lines“ nurodė, kad sukiužusiame laive tebėra apie 1,8 tūkst. tonų degalų.

„Patvirtiname, kad įtrūkimas laivo korpuse praplatėjo. Kadangi laivas negali pats plaukti, jis yra pririštas prie vilkiko, kad nenudreifuotų, net jeigu perlūžtų“, – sakoma bendrovės pranešime.

Teismų sistemos šaltiniai, kalbėję su anonimiškumo sąlyga, nes neturėjo įgaliojimų bendrauti su žiniasklaida, sakė naujienų agentūrai AFP, kad „Wakashio“ ant seklumos užplaukė pakeliui iš Kinijos į Braziliją.

Laivo kapitonas, kuris yra Indijos pilietis, ir keli įgulos nariai antradienį buvo apklausti policijos, tarnyboms siekiant išsiaiškinti, kodėl laivas plaukė taip arti Mauricijaus krantų.

„Viskas priklauso, ką Pietų Afrikos ekspertai sugebės ištraukti iš juodosios dėžės“, – sakė vienas tyrimui artimas šaltinis.

Mauricijus, turintis 1,3 mln. gyventojų, labai priklausomas nuo jūros teikiamų maisto produktų ir ekologinio turizmo. Sala yra pagarsėjus sėkmingomis aplinkosaugos iniciatyvomis ir pritraukia daug gamtos mylėtojų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių