Traukiniai, ir ypač elektriniai, jau yra pelnę vienos iš švariausių transporto priemonių reputaciją, bet Belgijos priemiestiniai traukiniai gali pasigirti nauju žingsniu ekologijos link.Visuomeninių ir privačių įmonių konsorciumas, kurį sudaro Belgijos geležinkelių bendrovė “Infrabel” ir saulės energijos panaudojimą plėtojanti bendrovė “Enfinity” įrengė 16 tūkst. saulės baterijų ant 3,4 kilometro tunelio stogo tarp Antverpeno ir Vokietijos sienos. Šiuo maršrutu kursuoja greitieji traukiniai, sujungiantys Briuselį su Amsterdamu ir Paryžiumi.
Bendras saulės panelių užimamas plotas – 50 000 kvadratinių metrų. Tai prilygsta 8 futbolo stadionam. Tokia vietinė elektrinė sugebės per metus pagaminti 3.3 MWh elektros energijos ir visa ji bus sunaudojama išimtinai tik traukinių eismo užtikrinimui.
Visa sistema užbaigta 2010 metų gruodį, o atidarymas įvyko birželio mėnesį. Sistemos įrengimas kainavo 20.1 milijoną JAV dolerių. Anot “Enfinity”, atsisakius elektros tinklų operatoriaus, elektra tapo pigesnė maždaug 30 procentų. Tikimasi, visos investicijos atsipirks per devynerius metus.“Enfinity” nurodo, kad projekte naudojamos kinų bendrovės “Jinko Solar” saulės baterijos, nes taip labiau apsimoka negu naudojant Europos gamintojų produkciją.
“Enfinity” rinkodaros vadovas Jurgenas Van Damme’as tikisi, kad Belgijos sąlygomis per metus gali būti apie 900 saulėtų valandų, net ir tokiais lietingais metais kaip šiemet.
Naujausi komentarai