Lietuviai Didžiojoje Britanijoje į eismo įvykius pakliūna dažniau

83 proc. iš visų gautų pranešimų apie Didžiojoje Britanijoje sukeltus eismo įvykius pateikia klientai iš Lietuvos, tuo tarpu latvių ir lenkų pateikiamų pranešimų buvo tik po 8 proc., prancūzų - vos 1 proc.

Draudimo bendrovės BTA klientų eismo įvykių bylos minėtoje šalyje yra administruojamos filiale. Pernai metais bendrovei buvo pateikti 229 tokio pobūdžio pranešimai. Iš viso 2012 metais bendrovė Didžiojoje Britanijoje išmokėjo 5,5 mln. litų dydžio išmokų įvykių metu padarytoms žaloms kompensuoti. Didžiausia suma, kuri buvo išmokėta vienam draudžiamajam įvykiui 126 tūkst. litų.

Skirtingai nei kitose šalyse, Didžiojoje Britanijoje kelių policija atvyksta į eismo įvykio vietą tik tada, jei nukentėjusysis patiria sunkių kūno sužalojimų arba įvykyje dalyvauja daugiau nei trys transporto priemonės. Jei į įvykio vietą atvykusi policija pripažįsta įvykį nereikšmingu, ji įvykio dalyviams tiesiog padeda apsikeisti informacija apie draudimo bendroves, į kurias reikia kreiptis dėl žalos atlyginimo. Jei Lietuvoje abipusiu susitarimu registruotų autoįvykių skaičius auga, Didžiojoje Britanijoje patekę į eismo įvykį piliečiai dažniausiai tik apsikeičia savo asmeniniais duomenimis, kuriuos vėliau perduoda juristams, sutvarkantiems visus su žalos atlyginimu susijusius formalumus. Toks žalos atlyginimo procesas yra sudėtingas ir reikalauja daug laiko bei papildomų finansinių sąnaudų. Dėl to įvykio kaltininko civilinę atsakomybę apdraudusi draudimo bendrovė turi padengti ne tik kelių eismo įvykio metu padarytą žalą, bet ir kompensuoti už juristo paslaugas.

„Klientai nuolat prašo padėti išspręsti kelių eismo įvykių situacijas. Esminė klaida, kurią daro Lietuvos piliečiai, patekę į eismo įvykį užsienyje – bando viską susitvarkyti savarankiškai, nežinodami visų Didžiosios Britanijos įstatyminės bazės subtilybių. Stengdamiesi maksimaliai apsaugoti klientus nuo galimo streso bei neteisingų poelgių, esame visuomet linkę padėti savo klientams suderinti visus su žalos atlyginimu nukentėjusiam asmeniui susijusius klausimus. Ką tik sukūrėme specialią kelių eismo įvykių Didžiojoje Britanijoje registracijos kortelę, kurią greitu metu bus galima gauti visuose klientų aptarnavimo centruose bei atsispausdinti parsisiųstą elektroninę jos versiją iš internetinio puslapio“, - teigia BTA Žalų reguliavimo departamento direktoriaus pavaduotojas Artur Senčenko.

Specialisto teigimu, užpildžius minėtą registracijos kortelę, įvykio dalyviams bei kitiems suinteresuotiems asmenims bus pateikta visa reikšminga informacija apie kliento sukeltą eismo įvykį. Pats blankas paruoštas lietuvių ir dalinai anglų kalba, kad klientai galėtų perduoti informaciją apie save ir bendrovę  antrajam  eismo įvykio dalyviui, t.y., nuo apdraustojo nukentėjusiam  asmeniui. Greitas informacijos suteikimas ir apdorojimas suteikia galimybę nuo pat pradžių ginti kliento interesus bei kontroliuoti žalos atlyginimo procesą, laiku sustabdyti Didžiojoje Britanijoje itin gerai išvystytą galimą manipuliaciją įvykio aplinkybėmis.

„Lietuvoje stengiamės nuolat aiškinti klientams, kaip efektyviausiai reikia elgtis patekus į eismo įvykį D. Britanijoje. Tai patvirtina ir aukščiau įvardyti skaičiai (83 proc.), rodantys, kad nevengdami bendradarbiauti su įvykio dalyvių civilinę atsakomybę apdraudusia draudimo bendrove, dažniausiai informaciją apie Didžiojoje Britanijoje sukeltą eismo įvykį draudikai yra linkę pateikti lietuviai, nors, be abejo, tokią galimybę turi ir kitų šalių piliečiai. Didžiausią kiekį vilkikų šalyje turinčioms įmonėms esame paaiškinę, kaip reikia užregistruoti eismo įvykį, kurio metu trečiajam asmeniui buvo padaryta  žala. Operatyvus žalos sureguliavimas gali sumažinti atsiradusius kaštus dešimtimis tūkstančių litų, kadangi bylai pasiekus teismą, išlaidos kyla geometrine progresija. Tuo tarpu video įrašai, padedantys nustatyti kaltininkus, saugomi septynias dienas, tad nesuskubus bendrovei pranešti apie įvykį galima prarasti galimybę surinkti apdraustajam reikšmingą informaciją apie eismo įvykio aplinkybes. A.Senčenko teigimu, šiandienė patirtis rodo, kad spartus technologijų vystymasis suteikia galimybę net ir tyrėjams iš Lietuvos pasitelkus kliento pateiktus automobilio navigacijos sistemos duomenis arba „Google“ žemėlapį labai operatyviai surinkti dalį įvykio tyrimui reikšmingos informacijos.

Specialistas rekomenduoja kuo greičiau susisiekti su draudėju dar iš įvykio vietos, kad bendrovės darbuotojai galėtų profesionaliai tarpininkauti.

„Siekiame, kad Lietuvos klientai žiūrėtų į mus kaip į partnerį, kuris draudimo ekspertų, turimų žinių bei įgūdžių pagalba gali sumažinti kaštus. Kadangi siekiame būti arčiau kliento bei kuo operatyviau jam padėti, Jungtinėje Karalystėje įsteigėme žalų reguliavimo padalinį turintį filialą, kuriame lietuviškai, rusiškai, lenkiškai, angliškai, prancūziškai bei ukrainietiškai bendraujantys darbuotojai, turintys teisinį išsilavinimą bei atitinkamą darbo patirtį yra pasirengę padėti. Šiuo metu turime platų partnerių bei klientų tinklą, kurio dėka dar sparčiau ir efektyviau reguliuojame žalas“, - teigia bendrovės atstovas.

Kadangi Didžiojoje Britanijoje draudimo paslaugos kainuoja 10 kartų brangiau nei Lietuvoje, dažnai šioje šalyje gyvenantys Baltijos šalių ir Lenkijos piliečiai draudiką renkasi Baltijos šalyse. Toks pasirinkimas laikomas nekorektišku, nes prieštarauja Didžiosios Britanijos įstatymams. Bendrovės filialas Didžiojoje Britanijoje įsteigtas padėti tiek klientams, keliaujantiems po šią šalį ar vykstantiems į svečius arba dalykines komandiruotes, tiek logistikos bendrovėms krovinius gabenančioms krovininiais automobiliais.

Patarimai, kaip elgtis patekus į kelių eismo įvykį (KEĮ) Didžiojoje Britanijoje

1. Niekada nepripažinkite savo kaltės įvykio vietoje!

2. Paprašykite, kad antrasis vairuotojas ir jo keleiviai pateiktų asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus, pasiteiraukite, ar jie yra transporto priemonės savininkai, jei ne – pasiteiraukite, kas yra transporto priemonės savininkas (vardus ir pavardes patikrinkite nepriklausomai nuo to, ar asmuo jau užrašė šiuos duomenis).

3. Užsirašykite šiuos duomenis apie KEĮ:

- laikas, vieta (kelio bei kilometro/viaduko numeris, eismo kryptis) ir oro sąlygos, kurioms esant įvyko įvykis;

- KEĮ dalyvių vardai, pavardės, adresai, gimimo datos, kontaktinė informacija;

- KEĮ dalyvavusių transporto priemonių draudimo duomenys;

- tikslus keleivių skaičius ir jų padėtis automobiliuose per KEĮ;

- užsirašykite įvykyje dalyvavusių transporto priemonių markę, modelį, valstybinį numerį ir spalvą;

- jei antroji transporto priemonė yra apgadinta stipriai, pažymėkite, kuriose vietose ir kokio dydžio žala padaryta. Jei pastebimų pažeidimų nėra, pasižymėkite, kuriose vietose, Jūsų nuomone,  jie galėjo būti;

4. Jei turite fotoaparatą ar mobilųjį telefoną su kamera, nufotografuokite automobilį susidūrimo vietoje, apylinkes ir, jei įmanoma, stabdymo kelią. Jei turite galimybę, ir tai negresia Jūsų gyvybei bei sveikatai, nufotografuokite ir KEĮ dalyvius.

5. Užsirašykite KEĮ liudytojų vardus, pavardes, kontaktinius duomenis. Jei to padaryti neįmanoma, užsirašykite iškart po KEĮ sustojusių automobilių registracijos numerius.

Galbūt Jūs neužfiksuosite visos patarimuose išvardytos informacijos, tačiau kuo daugiau duomenų sukaupsite, tuo daugiau galimybių turėsite apsisaugoti nuo rimtų finansinių nuostolių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

vfdtjko

vfdtjko portretas
siaures anglijoje isikureme dar 2000 ais...nei as/nei zmona neesame pakliuve I jokius autoivykius.

vfdtjko to

vfdtjko to portretas
Gal jus ne lietuviai?

Aha

Aha portretas
matyt, ne visai tikri lietuviai :)
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių