- Vytenis Radžiūnas, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Keliaujantieji autobusais ir traukiniais yra apdrausti ir saugūs, tuo metu tie, kurie renkasi važiuoti su nepažįstamaisiais, žaidžia „va bank“, primena keleivinio transporto atstovai.
Keliaujantieji autobusais ir traukiniais yra apdrausti ir saugūs, tuo metu tie, kurie renkasi važiuoti su nepažįstamaisiais, žaidžia „va bank“, primena keleivinio transporto atstovai. Jie neslepia, kad paslauga nuvežti automobiliu žmogų, važiuojantį į tą patį miestą ar miestelį, už sutartinę sumą vis populiarėja, o autobusų bendrovės praranda pelną.
Po visą Lietuvą sukrėtusios tragedijos, kai Šilutės rajone buvo nužudyta Klaipėdos universiteto studentė, vėl atgaivintos diskusijos dėl vis populiarėjančių kelionių su nepažįstamais asmenimis. Socialiniuose tinkluose gausu grupių, kuriose žmonės siūlo pavežti į reikiamą miestą už tam tikrą mokestį, kuris dažnai būna toks pats ar šiek tiek pigesnis nei autobusų bei traukinių bilietai.
Tarpmiestinių autobusų bendrovių atstovai neneigia – šios grupės atima vis didesnę dalį jų keleivių. „Lietuviai nuolat ieško, kaip nuvykti kuo pigiau. Negaliu neigti, kad jie neatima mūsų keleivių, tai tikrai egzistuoja – žmonės vežami nesaugiai ir nelegaliai“, – pripažįsta įmonės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.
Kad dėl to praranda keleivių, patvirtina ir UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ eksploatacijos direktorius Gintautas Mockevičius: „Žinoma, kad jaučiamas keleivių sumažėjimas, nes ta paslauga gana populiari soc. tinkluose. Keista, nes dar prieš 5–6 metus studentai taip sunkiai išsikovojo 50 proc. lengvatą.“ G. Mockevičius skaičiuoja, jog trečdalį visų pervežamų keleivių sudaro tie, kurie gauna 50 proc. nuolaidą bilietui.
Tuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ teigia ypatingų keleivių pokyčių po to, kai išpopuliarėjo keleivių vežimas automobiliais, nejaučia.
„Keliavimas su tų grupių nariais dažniausiai spontaniškas, o daugiausiai mūsų keleivių yra dirbantys žmonės, ypač keliaujantys tarp Vilniaus ir Kauno. Taip pat ir studentai, turintys ilgalaikius terminuotus bilietus. Mes turime įpratusį keliauti traukiniu keleivį“, – apibendrina bendrovės atstovas V. Gudas.
„Ar vairuotojas turi teises, o automobilis – techniškai tvarkingas?“
L. Skardžiukas teigia suprantantis, jog keliaudami su nepažįstamaisiais žmonės siekia solidarizuotis, būti labiau bendruomeniški, tačiau neretai pamiršta, kad žmonių vežimas yra labai atsakinga veikla.
„Sveikinčiau norą saugiai pavežti kitus, jei nebūtų kitų galimybių keliauti. Tačiau šiandien keleivinio transporto infrastruktūra išvystyta tikrai gerai, tinklas taip pat didžiulis, o patikimumas – 100 proc. Bilietų kaina taip pat tokia pati, autobusu nuvažiuoti iš Kauno į Vilnių studentui kainuoja apie 10 Lt.
Koks tuomet privalumas važiuoti su kitais pakeleiviais? Jie nuveža iki namų ar greičiau? Jei greičiau, tai lekia kaip bepročiai ir rizikuoja savo bei kitų gyvybe. Atminkime, kad mes vežame žmones, šiame darbe privalo būti darbo ir poilsio režimas, ne bet kokios kvalifikacijos žmonės šį darbą turi dirbti. Svarbi ir mašinos techninė priežiūra, autobusams ji atliekama kas pusmetį, yra daugybė kitų reikalavimų“, – LRT.lt komentavo L. Skardžiukas.
Savo ruožtu G. Mockevičius primena, jog keliaudami su svetimais žmonėmis net nenutuokiame, ar jie apskritai turi teisę sėsti už vairo.
Žiniasklaidoje jau buvo skelbta, jog Klaipėdos universiteto studentės nužudymu įtariamas šilutiškis net neturėjo vairuotojo pažymėjimo.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas V. Gudas teigia, jog per visus nepriklausomybės metus bendrovė neturėjo nė vieno incidento, kuriame būtų nukentėjęs keleivis.
„Tai turbūt parodo kelionės saugumą. Paslaugos taip pat tampa patogesnės, tikimės, kad po Naujųjų įšoksime į internetinių bilietų rezervavimo traukinį ir jaunimas bilietą galės įsigyti dar patogiau. Be to, šiemet gavome du dviaukščius traukinius kelionėms tarp Vilniaus ir Kauno, o nuo 2016 m. tarp Vilniaus ir Klaipėdos pradės kursuoti nauji dyzeliniai traukiniai, atsiras ir greitieji maršrutai tarp šių miestų. Galbūt tai šiek tiek leis mums pasiimti tų keleivių, kurie keliauja automobiliais“, – viliasi V. Gudas.
Tačiau UAB „Klaipėdos autobusų parko“ eksploatacijos direktorius G. Mockevičius dėl keleivių persėdimo į autobusus nėra toks optimistiškas: „Tai gali būti tik trumpalaikis poveikis. Gal po baisios tragedijos žmonės įvertins savo saugumą, tačiau vėliau viskas gali vėl užsimiršti, žmonės vėl pradės važiuoti su nelegaliais vežėjais.“
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Tele2“: augimą lėmė nuoseklios investicijos į tinklo modernizaciją bei klientų patirties gerinimą
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ skelbia pirmojo 2024 m. ketvirčio finansinius rezultatus. Dėl nuoseklių bendrovės investicijų į tinklo plėtrą, modernizaciją ir klientų patirties gerinimą toliau auga operatoriaus klient...
-
Seime liko paskutinis balsavimas dėl „Rheinmetall“ gamyklai palankių pataisų1
Seimas ketvirtadienį po svarstymo pritarė pataisoms, sudarančioms palankesnes sąlygas dideliems Vakarų ginklų ir šaudmenų gamintojams, įskaitant ir Vokietijos karinės pramonės milžinę „Rheinmetall“, greičiau Lietuvoje pastatyti ...
-
„Investuok Lietuvoje“ vadovas: „Rheinmetall“ Lietuvoje gali rasti įvairių partnerių3
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ ketinant statyti artilerijos šovinių gamyklą Lietuvoje ir pradedant ieškoti vietos partnerių, tokių potencialių bendrovių yra nemažai, sako agentūros „Investuok Lietuv...
-
„Citus“ projektai: sparčiai besivystančioje sostinės vietoje – naujas, kokybiškas 78 butų projektas
Kūrybiškų NT projektų ir vietokūros kompanija „Citus“ jau pažįstamoje lokacijoje, Justiniškėse planuoja naują būsto projektą. Sidaronių gatvėje, netoli Pilaitės, Vakarinio aplinkkelio ir vilniečių pamėgto, didžiausio ...
-
I. Šimonytė: „Rheinmetall“ atėjimas į Lietuvą gali būti išnaudojamas gąsdinant dalį visuomenės20
Vokietijos gynybos pramonės atstovei „Rheinmetall“ planuojant įkurti gamyklą Lietuvoje, ministrė pirmininkė Ingrida Šimonytė tikina, kad tam tikros grupės gali išnaudoti šį faktą, kaip dalies visuomenės gąsdinimo įr...
-
„Kauno autobusai“ kviečia kolekcionuoti „Žiogus“
Kauno viešasis transportas turi vieną moderniausių bilietų sistemų visoje Lietuvoje, o besinaudojančių ja kasmet vis daugėja – šių metų sausio mėnesį fiksuotas rekordinis 100 mln. e. bilietas. Minint „Kauno autobusų“...
-
Išskirtinėje vietoje – prestižiniai „Kauno panoramos“ apartamentai2
Žaliakalnyje, Pelėdų kalno pašonėje, naujakurių laukia išskirtiniai „Kauno panoramos“ apartamentai, pritaikyti patogiam ir tvariam gyvenimo ritmui. Projekto išskirtinumas – kvapą gniaužiantys Kauno vaizdai, kuriais...
-
Lietuvos bankas: bankų pelnas pernai augo du kartus4
Lietuvoje veikiantys bankai, neaudituotais duomenimis, pernai uždirbo 986 mln. eurų grynojo pelno – du kartus daugiau nei 2022 metais (491 mln. eurų), ketvirtadienį pranešė Lietuvos bankas (LB). ...
-
Seime – valstybės ir vietos gynybos pramonės ryšius skatinančios pataisos
Seimui ketvirtadienį teikiamos Gynybos ir saugumo pramonės įstatymo pataisos, kurios leistų į valstybės vykdomą karinės technikos įsigijimą įtraukti Lietuvos įmones. ...
-
LB: bankai nepakankamai informuoja savivaldybes apie alternatyvas uždarytiems skyriams3
Lietuvos banko (LB) vertinimu, nors mažėja fizinių bankų klientų aptarnavimo skyrių, poreikis „gyvai“ konsultacijai išlieka. Tačiau, anot LB atstovės, gyventojai nepakankamai informuojami apie alternatyvias aptarnavimo galimybes. ...