Tarptautinės parodos
Transportininkai nusivylė žadėtais aukso kalnais
Pasijuto apgauti
“Daugiau čia nevažiuosiu”. Ši nemirtinga A.Gribojedovo frazė pirmojoje tarptautinėje Maskvos parodoje “Rusijos transportas ir logistika-2004” skambėjo dažniausiai. Didžiulį nusivylimą pajuto daugelis tų, kurie ignoravo kovo mėnesį jau devintą kartą vykusią parodą “TransRusija” ir pasirinkę naująjį renginį. Jo organizatoriai, bendrovė “Europos centrinės parodos” ir “Informa Maritime & Transport”, plačiai reklamavo save, potencialiems dalyviams žadėdama aukso kalnus, netgi Maskvos centre parodoms pastatyti specialų modernų pastatą. Dauguma nuolatinių “TransRusijos” dalyvių pasirinko naująją parodą ir konferenciją “Rusijos transportas ir logistika”, kuri balandžio 20-22 dienomis vyko Maskvoje, ir pasijuto apgauti.
Anglijos kompanija “Informa Maritime & Transport” nėra parodų verslo naujokė. Daug metų visame pasaulyje ji puikiai rengia transporto parodas ir konferencijas. Tačiau Rusijoje patyrė triuškinantį pralaimėjimą, nors iš savo konkurentės “TransRusijos” paviliojo pagrindinius specialistus. Galbūt jie, kaip “pasiųsti kazokėliai”, ir nulėmė naujosios parodos nesėkmę?
Pirmosios parodos dalyviai nenoromis lygino ją su “TransRusija” - šis palyginimas buvo ne naujokės naudai. Anglai nespėjo pastatyti pastato, kaip buvo žadėję, todėl paroda vyko Lužnikų sporto rūmuose. Tačiau organizatoriai nepasirūpino rodyklėmis.
Reklama padarė savo - daugelis norėjo atvežti savas transporto ekspozicijas. Parodoje “Rusijos transportas ir logistika-2004” dalyvavo apie 200 kompanijų iš 14 pasaulio šalių. Parodų plotas buvo maždaug tris kartus mažesnis negu “TransRusijos”, todėl kai kuriems eksponentams neužteko vietos salėje - jie glaudėsi fojė. Jūrinių leidinių - dešimčių laikraščių ir žurnalų - atstovus suvarė į antrą aukštą, kur lankytojai nesusiprato užsukti.
Lietuvos uosto kompanijų delegacija į Maskvos parodą atvežė bendrą nacionalinį stendą, greta kurio salės centre eksponavo stendus ir “Linavos” vežėjai bei Lietuvos geležinkelininkai. Lietuvos laivybą pristatė UAB “Arijus ir partneriai” ir AB “Lisco Baltic Service”, kuri parodoje dalyvavo Danijos kompanijos “DFDS Tor Line” sudėtyje.
Įdomūs susitikimai
Lietuvos stendai turėjo didelį pasisekimą. Ypač daug lankytojų sulaukė kompanijų “Klaipėdos nafta”, “Bega”, “Klasco”, “Baltijos grupė”, “Lisco Baltic Service” atstovai. Nors ir nusivylė paroda, šių kompanijų vadovai liko patenkinti kelione į Maskvą. Pasak “Klasco” generalinio direktoriaus Eduardo Plauškos, jis turėjo naudingų susitikimų su įtakingais žmonėmis iš Rusijos Valstybės Dūmos, Ekonomikos ir Transporto ministerijų.
Viename tokiame susitikime nuskambėjo vilties teikianti informacija: naujoji Rusijos vyriausybė nori peržiūrėti geležinkelių kroviniams taikomą tarifų politiką. Tarifai bus vieningi nepriklausomai nuo to, per kokius uostus tie kroviniai gabenami. Dabar kroviniams, gabenamiems į užsienio uostus, “Rusijos geležinkeliai” taiko didelius tarifus, o kroviniams, gabenamiems į Rusijos uostus, - mažus. Dėl šios priežasties Klaipėdos uostas prarado pagrindinius tranzitinius Rusijos krovinius. Jie sugrįš, jeigu bus įvesti vieningi tarifai.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinį direktorių Sigitą Dobilinską nuolat atakavo Ukrainos, Latvijos ir Rusijos jūrinių leidinių žurnalistai, prašydami duoti interviu. Ypač daug klausimų pateikta apie Klaipėdos uosto darbo pokyčius Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą.
Didžiausias parodos “Rusijos transportas ir logistika-2004” trūkumas - nebuvo reikšmingesnių Rusijos isteblišmento atstovų. Naująjį renginį draugiškai ignoravo Rusijos transporto ir ryšių ministerijos vadovai, nors kovą parodą “TransRusija” atidarė naujasis transporto ministras Igoris Levitinas, o konferenciją - jo pavaduotojas Čingizas Izmailovas.
Parodos “Rusijos transportas ir logistika-2004” aukščiausias svečias iš Rusijos buvo šalies Transporto ministerijos vystymo ir logistikos departamento direktorius Aleksandras Kuznecovas. Prieš perkirpdamas parodos atidarymo juostelę, jis išdrožė beveik valandą trukusią kalbą - nuobodžią ir neturiningą.
Trukdo vystymuisi
Kur kas įdomesnė buvo parodos metu vykusi konferencija, skirta Rusijos transporto politikai ir strategijai, logistikai, geležinkelių ir muitinės sistemos reformoms. Tiesa, organizatoriai ir čia neįvykdė savo pažado - numatytų transporto ministro I.Levitino, jo pavaduotojo Č.Izmailovo, “Rusijos geležinkelių” prezidento G.Fadejevo pranešimų neišgirdome.
Latvijos žurnalistai anglų organizuotos naujos parodos nesėkmę aiškina tuo, kad konkurentus „skandinti“ neva padėjo buvęs susisiekimo ministras Genadijus Fadejevas. Anot gandų, “TransRusija” yra jo šeimos verslas, todėl toje parodoje dalyvavo visi pirmieji Transporto ministerijos asmenys, o anglų renginys buvo draugiškai ignoruotas.
Tačiau organizatorių neapvylė pranešėjai iš užsienio - nė vienas jų nepažeidė programos. Lietuvos susisiekimo viceministro Valerijaus Ponomariovo pranešimas apie naujus intermodalinio transporto horizontus ir Lietuvos kaip tarpininkės tarp Europos Sąjungos ir Rusijos vaidmenį buvo labai atidžiai išklausytas. Tik gaila, kad konferencijos rengėjai nutarė sutaupyti multiprojektoriaus sąskaita, o be jo nebuvo galima parodyti vaizdo filmo prie viceministro pranešimo. To negalima pateisinti.
Konferencijoje patys rusai kritikavo protekcionistinę Rusijos politiką, kuri dabar vyksta su šūkiu “Rusiški kroviniai - Rusijos uostams”. Kompanijos “Evrosib, Spb” generalinio direktoriaus pavaduotojas Michailas Sverdlovas tiesiai sakė, kad protekcionizmas pakenkė Rusijos uostams, kurie, stokodami sveikos konkurencijos, vystosi lėtai.
Vynas iš tetrapakų
Naujos Rusijos transporto parodos organizatoriai anglai iš “TransRusijos” perėmė tradiciją dalyviams surengti iškilmingą priėmimą. “TransRusijos” priėmimus dažniausiai rengia geriausiuose Maskvos restoranuose, kviečia koncertuoti žinomus artistus ir muzikantus, negaili pinigų rinktinėms vaišėms.
Pakvietusi svečius į pseudoaristokratinio stiliaus restoraną “Dvorianskaja usadba”, kompanija “Informa” juos vaišino ataušusiais pyragaičiais su grybais ir surūgusiu vynu iš tetrapakų, kvietė pažaisti biliardą. Svečiai tokiame priėmime neužtruko.
“Buvo ir teigiamų dalykų. Mūsų šalies ekspozicija pademonstravo dideles galimybes bei krovinių transportavimo per Lietuvą privalumus. Parodoje Klaipėdos uostininkai jautė Rusijos, Baltarusijos, Kazachstano ir kitų krovinių savininkų ir ekspeditorių susidomėjimą. Kaip kurti santykius su rusais, turėtume pasimokyti iš Suomijos transportininkų, kuriems pavyko ekonominiu pagrindu, be rusofobijos, užmegzti gerus kontaktus su kaimynais”, - tvirtino Maskvoje susisiekimo viceministras V.Ponomariovas.
Naujausi komentarai