Seimo rinkimų kampanija tuština politinių partijų kasas

Kas politinei reklamai išleis daugiau – Tėvynės sąjunga ar Darbo partija? Šios dvi politinės jėgos negaili išlaidų agitacijai.

Dar ne riba

Politinė Seimo rinkimų kampanija tuština politinių partijų kasas. Didžioji dalis rinkimams skirtų pinigų, žinoma, nusėdo politinei reklamai. Oficialiais Vyriausiajai rinkimų komisijai (VRK) pateiktais duomenimis, rinkimų pudrai daugiausia išleido valdantieji konservatoriai ir opozicinė Darbo partija.

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai vien politinei reklamai jau išleido per 2,8 mln. litų. Tokią informaciją VRK pateikė viešosios informacijos rengėjai ir skleidėjai.

„Buvau pasakęs, kad surengsime pačią geriausią rinkimų kampaniją, visi pripažįsta, kad ji solidi. Kontroliavome, kad nebūtų nepagarbos oponentų atžvilgiu, norėjome išlaikyti solidumą“, – dėstė konservatorių rinkimų štabo vadovas Raimundas Alekna. Akivaizdu, kad konservatoriai rinkimams, kurie baigsis po poros savaičių, išleis mažiausiai 3 mln. litų.

Antri pagal reklamai atseikėtų lėšų kiekį – Viktoro Uspaskicho vadovaujama Darbo partija. Ji, kaip rodo ataskaitos, šiam tikslui jau išleido 2,2 mln. litų. Ir tai, pasak partijos rinkimų štabo vadovo Vytauto Gapšio, dar ne riba.

Kairieji taupesni?

Treti pagal reklamai išleistų pinigų kiekį – Seimo rinkimus jau pirmajame ture pralaimėję liberalcentristai. Politinei reklamai išleidę net 1,7 mln. litų jie kol kas neiškovojo nė vieno mandato.

Socialdemokratai, oficialiais VRK duomenimis, agitacijai lig šiol teišleido kiek daugiau nei 1,4 mln. litų. Partijos propagandininkai aiškina, kad jie taupo – esą veiksmingiausia priemonė bendrauti su rinkėjais yra susitikimai.

Liberalų sąjūdis iki pirmojo rinkimų turo politinei reklamai atseikėjo 1,1 mln. litų, opozicinė Tvarkos ir teisingumo partija – apie 900 tūkst. litų, Valstiečių ir žaliųjų sąjunga – 574 tūkst. litų, o Artūro Zuoko politinis sambūris TAIP – apie 400 tūkst. litų, Lietuvos lenkų rinkimų akcija – 260 tūkst. litų, o „Drąsos kelias“ – per 128 tūkst. litų.

Tačiau visi šie duomenys dar negalutiniai.

Mandatų kainos

2004 m. politinei rinkimų į Seimą kampanijai išleista 21 mln. litų, o 2008 m. ši suma siekė 33 mln. litų. Tai, žinoma, tik oficialios politinės kampanijos ir rinkimų organizavimo išlaidos.

VRK specialistai yra suskaičiavę, kad per praėjusius rinkimus vieno Seimo nario mandato kaina partijoms siekė apie 420 tūkst. litų. O 2004-aisiais – vos 274 tūkst. litų.

2008-ųjų Seimo rinkimų kampanija nesėkmingiausia buvo tuometei Artūro Paulausko vadovaujamai Naujajai sąjungai. Vienintelė šios partijos laimėta Seimo nario vieta kainavo 2,87 mln. litų. Dabar Naujoji sąjunga jau susijungė su Darbo partija.

VRK duomenimis, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijai vieno mandato kaina per praėjusius rinkimus siekė apie 144 tūkst. litų, Liberalų ir centro sąjungai – 439 tūkst. litų, Liberalų sąjūdžiui – 211 tūkst. litų, o tuometei Arūno Valinsko partijai, kuri dabar jau susijungė su liberalcentristais, – tik 48 tūkst. litų.

Opozicijoje ketverius metus praleidusiems socialdemokratams viena Seimo nario vieta 2008 m. kainavo 244 tūkst., Tvarkos ir teisingumo partijai – 174 tūkst., Darbo partijai – 193 tūkst. litų. Valstiečiams liaudininkams vienas mandatas kainavo net 1,17 mln. litų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

tomas

tomas portretas
Ne reklama turi itakos,zmones zino uz ka balsuoti reikia,nusibodo dirzus verztis.Dabar tauta suverz dirzus ir gerkles susiauris tiem ,kas per daug privalge.Sakoma,persivalgius tenka isvemti,nepamirskite ....

atvirksciai

atvirksciai portretas
poros apygardu rezultatai galiojantys

nepanasu

nepanasu portretas
kad zino.
VISI KOMENTARAI 3

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių