Nutraukta “Specialaus autotransporto” pirkimo sutartis Pereiti į pagrindinį turinį

Nutraukta “Specialaus autotransporto” pirkimo sutartis

2003-05-06 09:00

Žlugęs sandoris

Nutraukta “Specialaus autotransporto” pirkimo sutartis

Antrą kartą nesėkme baigėsi bandymas privatizuoti savivaldybės įmonę “Specialus autotransportas”.

Nesumokėjo pinigų

Amerikiečių kapitalo įmonė “Caslin Baltik” neįvykdė bendrovės “Specialus autotransportas” 100 proc. akcijų paketo pirkimo ir pardavimo sutarties reikalavimų, todėl vakar Klaipėdos savivaldybės turto privatizavimo komisija nutraukė sutartį.

Praėjusių metų lapkričio pabaigoje įvykusio antrojo bendrovės “Specialus autotransportas” privatizavimo konkurso laimėtoja buvo pripažinta didžiausią kainą už bendrovės akcijų paketą pasiūliusi Vilniuje registruota amerikiečių kapitalo įmonė “Caslin Baltik”. Šių metų vasario 14 d. Klaipėdos savivaldybė ir “Caslin Baltik” pasirašė sutartį, pagal kurią pirkėjas iki kovo 31 d. turėjo sumokėti likusią sumą pinigų - 4,5 mln. litų. Terminas baigėsi, bet pinigų pirkėjas savivaldybei nesumokėjo. “Caslin Baltik” nepasinaudojo ir sutartyje numatyta galimybe pratęsti mokėjimo terminą dar dešimčiai dienų.

Nusprendė nerizikuoti

Vakar savivaldybės turto privatizavimo komisijai “Caslin Baltik” atstovas Vytautas Turonis išdėstė priežastis, dėl kurių įmonė apsisprendė nepirkti “Specialaus autotransporto”.

V.Turonis sakė, kad apsisprendusi dalyvauti atliekų surinkimu ir išvežimu užsiimančios įmonės privatizavimo konkurse, “Caslin Baltik” apie ją turėjo nepakankamai informacijos. Galimi investuotojai sunerimo, kai “Specialus autotransportas” pralaimėjo savivaldybės skelbtą konkursą.

“Įmonės būklė - sudėtinga. Pralaimėjusi konkursą, ji neteko beveik dviejų milijonų litų pajamų. Tai - didelis smūgis įmonei. “Specialus autotransportas” turėjo atleisti apie šimtą darbuotojų, išmokėti jiems išeitines kompensacijas, - vieną iš priežasčių įvardijo V. Turonis. - Buvo ir kitų, vidinių, bendrovės problemų.”

Kita priežastis, turėjusi įtakos galimų pirkėjų sprendimui, - miglotos įmonės veiklos perspektyvos. Sausio pradžioje paaiškėjo, kad savivaldybės taryba nusprendė keisti atliekų tvarkymo Klaipėdos mieste taisykles. “Niekas negali pasakyti, kokia bus atliekų tvarkymo sistema Klaipėdoje”, - sakė “Caslin Baltik” atstovas. Tačiau galimais investuotojais vadinta įmonė įvertino, kad, pasikeitus atsiskaitymo už atliekų surinkimą ir išvežimą tvarkai, gali sumažėti “Specialaus autotransporto” pajamos. Pasak V.Turonio, reikėjo įvertinti riziką, turint galvoje sutartyje numatytus įsipareigojimus investuoti į įmonę 3 mln. 650 tūkst. litų ir trejus metus išsaugoti ne mažiau kaip 50 proc. darbo vietų.

Atsakomybę dėl “neaiškių žaidimo taisyklių Klaipėdos rinkoje”, pasak Privatizavimo komisijos nario Valdemaro Anužio, turėtų prisiimti savivaldybės taryba, nesugebėjusi patvirtinti naujų atliekų tvarkymo Klaipėdoje taisyklių.

Savivaldybės turto privatizavimo komisija vienbalsiai nusprendė nutraukti įmonės “Specialus autotransportas” akcijų paketo pirkimo ir pardavimo sutartį.

Norėtų kompensacijos

Bendrovės “Specialus autotransportas” direktorius Juozas Kvaraciejus, paklaustas, kaip įmonę gali paveikti jau antrojo galimo pirkėjo pasitraukimas, sakė, jog, jo nuomone, tai įmonei neatsilieps. “Jokios įtakos tai neturės”, - sakė J. Kvaraciejus. Jis nesutiko su savivaldybės pareigūnų nuogąstavimais, kad kasmet krenta įmonės vertė. “Įmonė nesilpnėja. Pats privatizavimo procesas šiek tiek tą įvaizdį galbūt gadina. Šiaip viskas yra tvarkoje, - sakė įmonės direktorius. - Gerai, pralaimėjome konkursą dėl mechanizuoto valymo, bet vis tiek miestą šiandien valome”. Jau antrą kartą nesėkmingai pasibaigęs įmonės privatizavimo sandoris, pasak J.Kvaraciejaus, neigiamai veikia tik bendrovės kolektyvą.

Pašnekovas norėtų, kad tuos 100 tūkst. litų, kuriuos “Caslin Baltik” kaip pradinį įnašą laimėjusi konkursą sumokėjo savivaldybei, politikai atiduotų “Specialiam autotransportui”. “Būtų gerai, kad tie pinigai mus pasiektų. Šiokį tokį moralinį, jeigu ne materialinį, nuostolį turėjome, be abejo”, - sakė J. Kvaraciejus.

Stiprins įmonę?

Komisijos pirmininkė vicemerė Judita Simonavičiūtė sakė, kad yra trys variantai, ką toliau daryti dėl įmonės “Specialus autotransportas”: skelbti naują aukcioną, 15 - 20 metų išnuomoti įmonę koncesijos pagrindais arba palikti įmonę dirbti toliau, savivaldybei pačiai rūpinantis jos stiprinimu. Vicemerės nuomone, geriausia išeitis būtų pastarasis variantas. Tačiau galutinį sprendimą dėl įmonės ateities turės priimti savivaldybės taryba.

Privatizavimo komisija nusprendė informuoti merą Rimantą Taraškevičių apie priežastis, dėl kurių galimas pirkėjas nutraukė sutartį.

Įmonę “Specialus autotransportas” privatizuoti bandyta jau 2001 metais, tačiau ir tada vienintelė konkurso dalyvė - bendrovė “Vienituras” iš Vilniaus laiku nepervedė pinigų. Per dvejus metus įmonės akcijų paketo kaina krito beveik dviem milijonais litų - nuo 6,5 mln. litų iki 4,6 mln. litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų