Konfliktas
Mokymas be praktinio vairavimo kurso
Klaipėdietis Sergejus Sokolovas, sumokėjęs pinigus, negavo žadėtosios paslaugos. Jis nutarė išmokti vairuoti sunkvežimį pagal C kategoriją ir pasirinko Klaipėdos technikos mokyklą Birutės gatvėje.
Egzaminas sužlugo
“Po užsiėmimų “Vairavimas mieste” turėjau mokytis manevruoti aikštelėje. Kadangi ši mokykla neturi savo aikštelės, manevruoti taip ir neišmokau, - sakė S. Sokolovas. – Todėl teko atidėti numatytą vairavimo egzaminą.” S. Sokolovas sakė pats “Regitroje” išlaikęs “teoriją”, tai yra eismo taisyklių egzaminą. Po to jis išplaukė į jūrą, prieš tai susitaręs su mokyklos vadovais, kad grįžęs toliau mokysis praktiškai vairuoti sunkvežimį, išlaikys egzaminą.
Anot S. Sokolovo, dar didesnės keistenybės prasidėjo grįžus iš reiso. “Tuo metu Klaipėdos technikos mokyklos instruktoriai vienoje aikštelėje būsimuosius vairuotojus pradėjo mokyti figūrinio vairavimo. Tačiau užsiėmimai neįvyko – mano instruktorius išėjo iš darbo. Tada direktorius paskyrė man kitą instruktorių, kuris man girdint direktoriaus kabinete atsisakė vairavimo užsiėmimo, nes mašina buvo sugedusi”, - pasakojo S. Sokolovas. Jis kasdien ateidavo į užsiėmimus, tačiau būdavo užimta aikštelė arba sugedęs sunkvežimis ZIL 130. “Netvarkingas sunkvežimio vairo hidrostiprintuvas, rankinis stabdis, sankryžose užgęsta variklis, vairo mechanizmas iškleręs. Štai tokiomis techniškai netvarkingomis mašinomis teko mokytis”, - teigė S. Sokolovas. Dar kartą sužlugo vairavimo egzaminas. S. Sokolovas paprašė grąžinti pinigus už nesuteiktas manevravimo pamokas. Mokykla atsisakė. S. Sokolovas mano, jog praktiniai užsiėmimai trumpinami taupant lėšas.
Kaltinimus neigia
Klaipėdos technikos mokyklos direktorius Albertas Petronis pripažino, jog kai kuriomis dienomis, kai atvykdavo S. Sokolovas, mokymo aikštelė būdavo užimta, todėl kursantas prieš išplaukdamas į jūrą negalėjo mokytis sunkvežimio figūrinio vairavimo. “Aš tai žinau, pats išsiaiškinau, kodėl instruktorius atsisakė mokyti S. Sokolovą. Instruktorius Leonas Piktužis atsisakė todėl, kad susirgo. Dabar jis nedirba, nes turi laikino nedarbingumo lapelį. Pinigų S. Sokolovui negrąžinsime, nes jis pas mus mokėsi, įgijo teorinių žinių. Taip, jam pritrūko kelių vairavimo valandų, tačiau apskritai jis savo valandas važinėjo, gavo mūsų mokyklos baigimo diplomą pagal C kategoriją”, - sakė mokyklos direktorius. Pasak A. Petronio, sunkvežimiams atlikta techninė apžiūra, jie tinkami mokymui, nors ir seniai pagaminti.
A. Petronis negalėjo pateikti S. Sokolovo praktinio vairavimo kortelės, kurioje kursų klausytojas pasirašo po kiekvienos vairavimo pamokos. Direktorius negalėjo pasakyti, ar S. Sokolovui bus suteikta galimybė išmokti figūrinio vairavimo už tas valandas, kai jis nevažinėjo dėl užimto autodromo ir sugedusio sunkvežimio.
Atsiskaitoma ne grynaisiais
Kaip sakė kitos vairavimo mokyklos instruktorius, jie negauna pinigų mokymo mašinų degalams, nes degalinėse naudoja banko kortelę, kurioje fiksuojamas degalų pirkimas. Taip padaryta siekiant išvengti piniginių instruktorių ir kursantų santykių. “Tie kursantai, kurie nori papildomų užsiėmimų, į mokyklos kasą už vieną sunkvežimio vairavimo valandą turi sumokėti 27 Lt. Tik po to kursantas sėda prie vairo, o pasibaigus užsiėmimams – pasirašo kortelėje”, - sakė kitos mokyklos instruktorius.
Šiuo metu Klaipėdoje vairuoti lengvuosius sunkvežimius (pagal C1 kategoriją – keliamoji galia iki 3,5 t) mokoma trijose vairavimo mokyklose, sunkiuosius sunkvežimius – tik dviejose.
Naujausi komentarai