Dygliai bus reabilituoti Pereiti į pagrindinį turinį

Dygliai bus reabilituoti

2008-12-20 09:00
Dygliai bus reabilituoti
Dygliai bus reabilituoti / Roko Medonio nuotr. Nauda: per plikledį dygliuotos padangos daugeliui vairuotojų tapo tikru išsigelbėjimu.

Šalies kelius ir gatves milžiniška čiuožykla pavertęs plikledis privertė valdžios vyrus keisti vidurvasarį priimtą sprendimą nuo 2011 m. pavasario drausti transporto priemonėms važinėti su dygliuotomis padangomis.

Nuostatos keičiasi

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis vakar viešai pažadėjo imtis visų priemonių, kad toks Vyriausybės nutarimas būtų atšauktas.

"Tokie draudimai, ypač ekonominio sunkmečio laikotarpiu, tikrai nelogiški. Akivaizdu, kad kelininkai dėl daugybės įvairių priežasčių nespėja kovoti su plikledžiu ir kai kuriose vietovėse eismo sąlygos būna kritiškos tol, kol ledas ar suplūktas sniegas pats neištirpsta. Dygliuotos padangos neretai yra vienintelė priemonė išvengti nemalonumų ir atimti jų iš žmonių negalima", – sakė E.Masiulis.

Daugumoje Europos valstybių leidžiama naudoti dygliuotas padangas. Tokias padangas naudoti draudžiama Kipre, Vokietijoje, Olandijoje, Bulgarijoje, Lenkijoje, Portugalijoje, Rumunijoje ir Vengrijoje.


Žala smarkiai perdėta

Žinomas automobilininkas ir ralio meistras Stasys Brundza, dirbęs ankstesnės Vyriausybės visuomeniniu konsultantu eismo saugumo klausimais, vakar taip pat tikino niekada nebuvęs kategoriškas dygliuotų padangų draudimo šalininkas.

"Lietuvos tokia geografinė padėtis, kur oro temperatūra žiemą dažnai kaitaliojasi iš pliusinės į minusinę, o kelių būklė toli gražu ne visoje šalyje būna vienodai gera. Tokiomis eismo sąlygomis, kokios buvo keletą pastarųjų dienų, dygliai neturi jokių alternatyvų. Kita vertus, plikledis per metus būna vos vieną kitą dieną. Likusį laiką važiavimo sąlygos, ypač miestuose ir pagrindiniuose keliuose, tikrai neprastos. Manau, kad vairuotojams reikėtų palikti galimybę patiems įvertinti visas aplinkybes ir rinktis dygliuotas ar nedygliuotas žiemines padangas naudoti", – sakė S.Brundza.

Saugaus eismo specialistas taip pat pripažino, kad kalbos apie didžiulį neigiamą dygliuotų padangų poveikį keliams gerokai perdėtos.

Verslas visada laimi

Vieno didžiausių šalyje padangų prekybos tinklo "Egzotika" vadovas Rokas Lipeikis patikino, kad vasarą pasklidus informacijai apie ketinimus drausti važinėti dygliuotomis padangomis, verslininkai spėjo pakoreguoti asortimentą ir užsakė maždaug dvigubai mažiau tokio tipo padangų.

"Kadangi daug žmonių tikslios informacijos apie numatomo draudimo įsigaliojimą nežinojo, pernelyg nesigilindami atsisakė planų pirkti dygliuotas padangas. Tarp jų buvo ir tokių, kuriems anksčiau rekomenduodavome rinktis būtent tokį mašinų apavą – t. y. žmonės, gyvenantys nuošalesnėse vietose, kur keliai nevalomi ir nebarstomi. Kaip jiems sekėsi važinėti šią savaitę, baisu ir pagalvoti", – dėstė R.Lipeikis.

Kalbinti verslininkai pripažino, kad drausti dygliuotas padangas jiems būtų naudinga – minkšto gumos mišinio žieminės padangos susidėvi pusantro ar net du kartus greičiau nei dygliuotos ir yra gerokai brangesnės.


Dygliuotų padangų įtaka eismo saugumui ir aplinkai

Teigiamas poveikis

Dygliuotų padangų naudojimas gali sumažinti eismo įvykių skaičių iki 10 proc.

Automobilio stabdymo kelias su dygliuotomis padangomis ant ledo maždaug 15 proc. trumpesnis.

Dygliuotos padangos sumažina trinties koeficiento skirtumą tarp optimalaus rato sukimosi ir užblokuoto rato stabdymo.

Dygliai pašiurkština ledu ir suspaustu sniegu padengtų kelių paviršių taip sudarydami saugesnes eismo sąlygas automobiliams, naudojantiems nedygliuotas padangas.

Važinėjant ledu ir suspaustu sniegu padengtais keliais dygliuotos padangos yra 40–70 proc. saugesnės nei nedygliuotos.

Neigiamas poveikis

Dygliuotos padangos ardo kelio dangą – sudaro provėžas, nugludina asfaltą, ištrina horizontalųjį kelio ženklinimą.

Ant šlapio, sniegu ir ledu nepadengto asfalto dygliuotos padangos dirba prasčiau už nedygliuotas.

Dygliuotų padangų sukeliamos kelio dulkės ir triukšmas tankiai apgyvendintuose rajonuose kelia grėsmę žmonių sveikatai.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra

Daugiau naujienų