- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sena ir dar iki šiol neišspręsta problema – kur, gyvenantiems daugiabučiuose, grįžus po darbų palikti automobilius. Ekspertai pabrėžia, kad automobilių vietų trūkumas matomas ne tik sostinėje, bet ir kituose miestuose. Savivaldybė imasi įvairiausių būdų, tačiau dažniausiai tai būna žaliųjų zonų mažinimas plečiant stovėjimo aikšteles. Ekspertai mato ir naujų sprendimo būdų, pradedant daugiaaukštėmis aikštelėmis, praneša LNK.
Kalbinti vilniečiai neslėpė, kad daugiabučių aikštelėse nėra, kur statyti automobilių, todėl tenka palikti juos ir ant pievos, kur tik randa vietos. Šeimos turi ne po vieną, o kelis ar daugiau automobilių. Miestiečiai pažymi, kad su problema dažniau susiduria senesnių rajonų gyventojai.
Apie daugiabučių gyvenamųjų namų automobilių aikštelių problemas pokalbis su „Vilnius Tech“ profesoriumi Vidu Žurauliu.
– Iš kur kyla problemos?
– Problemų atsirado projektuojant kitoms žmonių realijoms, kitokiems poreikiams. Tikrai nebuvo skaičiuojama tokiam skaičiui transporto priemonių, kurias naktį reikia kažkur pastatyti. Naujai statomuose ar atnaujinamuose kiemuose situacija geresnė. Manau, kiekvienas ar didžioji dalis esame susidūrę, kai sudėtinga rasti vietą, kur pastatyti automobilį.
– Kokia tai problema Lietuvos mastu?
– Problema pagrindiniuose didžiuosiuose miestuose. Maži miesteliai pagal demografinę padėtį nedidėja, o pagrindiniai – plečiasi. Natūralu, kad problemos tampa tik aktualesnės.
– Daugiabučiai vienodi, vietos automobiliams irgi, tačiau miestai skirtingi ir jų dydis skiriasi.
– Taip, skiriasi ir gyventojų pragyvenimo lygis. Mažuose miesteliuose kai kurie išsiverčia su vienu automobiliu, didmiestyje turi daugiau mobilumo poreikių, veža vaikus, važiuoja darbo reikalais. Kartais šeima turi du ar daugiau automobilių.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Ar tai automobilių ir daugiabučių klausimo problema?
– Tai gana plati problema. Mūsų supratimas apie mobilumą, žvelgiant iš tvaraus vartojimo pusės, turėtų būti permąstomas. Tikiuosi, ateinantys dešimtmečiai turėtų keistis į gerąją pusę, kai mažinsime asmeninių automobilių skaičių, įsitrauksime į dalijimosi paslaugas. Naujosios kartos jau kitaip žiūrės. Šiandien dar turime gyventi ir verstis su šiomis problemomis.
– Ką galėtume padaryti ir kas daroma posovietinėse valstybėse, kur didžiulės problemos?
– Jeigu renovuojamas senos statybos daugiabutis, būtina neužmiršti ir jo prieigų, infrastruktūros, kad būtų išplėstas statymo vietų skaičius, optimizuotas plotas. Jeigu buvo galimybė lygiagrečiai statyti automobilį, stačiai išplėtus tą zoną keletą metrų jau dvigubina vietų skaičių. Su didesnėmis investicijomis atsiranda daugiau parkavimo vietų. Reikia neužmiršti išnaudoti aikštelių, kurios yra prekybos centruose.
– Taip, susidaro kontroversiška situacija, kai daugiabučių namų aikštelės užkištos, o priešais esančio prekybos centro – tuščios.
– Prekybos centrai arti gyvenamųjų rajonų ir tikrai galėtų aikštelės būti efektyviau išnaudojamos. Dalis naudojama, tačiau verslininkai turi savų interesų. Naktis – metas, kada įmanoma prižiūrėti, reikia rasti sprendimą, kad abi pusės nenukentėtų. Nereikėtų mažinti parkų, žaliųjų zonų, įrengiant plačias aikšteles, o išnaudoti tai, kad jau yra. Tai – tvarumas.
– Ar reikėtų savivaldybei įsikišti ir padėti, kad prekybos centrai leistų statyti automobilius?
– Tai gyventojų interesas. Jie moka mokesčius į savivaldybės biudžetą ir tikisi savivaldybės atsako. Jie turėtų dalyvauti derinimo procese, įsikišti tarp verslininkų ir gyventojų, kad būtų užtikrintas gerbūvis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniuje surastas Rusijos pilotas prašo prieglobsčio Lietuvoje13
Lietuvos pasieniečiai penktadienio vakarą registravo Rusijos oro pajėgų piloto leitenanto Dmitrijaus Mišovo prieglobsčio prašymą, jis apgyvendintas specialiose patalpose. ...
-
Pasienyje su Baltarusija apgręžta 13 neteisėtų migrantų
Lietuvos pasienyje su Baltarusija praėjusią parą apgręžta 13 neteisėtų migrantų, šeštadienį pranešė Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT). ...
-
Juodkrantėje vyks 1863-iųjų sukilimo jūrų žygio minėjimas1
Juodkrantėje, Neringoje, šeštadienį vyks jūrų žygio į Lietuvą, vykusio 1863-iųjų sukilimo metu, 160 metų iškilmingas minėjimas, pranešė organizatoriai. ...
-
Ginčai dėl fejerverkų renginiuose Lietuvoje tęsiasi14
Pirotechnikos atstovai atliko apklausą, kuri parodė, kad daugumai lietuvių fejerverkai patinka. Tačiau politikai siūlo juos uždrausti. ...
-
Rusijos oro pajėgų pilotą Vilniuje surado ir apklausia Lietuvos pasieniečiai13
Rusijos oro pajėgų pilotą leitenantą Dmitrijų Mišovą penktadienio pavakarę Vilniuje surado Lietuvos pasieniečiai, vykdoma jo apklausa. ...
-
Uostamiestyje duris atvėrė renovuotas bendrabutis5
Vakar oficialiai duris atvėrė renovuotas Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro bendrabutis. Šventėje dalyvavo šio centro atstovai ir svečiai, kurie linkėjo, kad bendrabutis būtų lyg antri namai, į kuriuos sugrįžti visu...
-
Miškininkai svarsto kreiptis dėl lankymosi miškuose ribojimo ar draudimo4
Lietuvoje įsivyravus itin sausiems orams, kurie palankūs miško gaisrams kilti, miškininkai svarsto kreiptis į savivaldybių vykdomąsias institucijas dėl laikymosi miškuose apribojimo ar uždraudimo. ...
-
S. Šedbaras KT nenusišalino nuo sprendimo dėl migrantų, kurį palaikė Seime4
Konstitucinio Teismo (KT) teisėjas bei šią kadenciją Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui (TTK) pirmininkavęs Stasys Šedbaras nenusišalino teismui svarstant neteisėtų migrantų sulaikymą įteisinusias įstatymo pataisas, už kur...
-
Kaune – dar daugiau atsivėsinimo vietų: nuo šiol dulksna praeivius džiugins ir Senamiestyje11
Dulksnos fontanas Kauno centre ypač pasiteisino ir jį pamėgo praeiviai. Nuo šiol taip atsigaivinti bus galima ne tik Laisvės alėjoje, bet ir Senamiestyje. ...
-
Viceministras: rusų pilotas yra Lietuvoje, jo prieglobsčio prašymas neregistruotas9
Rusijos oro pajėgų pilotas leitenantas Dmitrijus Mišovas yra Lietuvoje, jis kreipėsi į migracijos pareigūnus dėl prieglobsčio, bet jo prašymas neregistruotas. ...