- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Reklama ir žiniasklaida žengia į virtualią realybę
-
Reklama ir žiniasklaida žengia į virtualią realybę
-
Reklama ir žiniasklaida žengia į virtualią realybę
-
Reklama ir žiniasklaida žengia į virtualią realybę
-
Reklama ir žiniasklaida žengia į virtualią realybę
-
Reklama ir žiniasklaida žengia į virtualią realybę
Virtuali realybė tapo centrine tema šių metų prestižiniame reklamos festivalyje Kanuose: Prancūzijos Rivjeros mieste entuziastai suskubo paskelbti naujos eros pradžią, nors ribotas technologijos pasiekiamumas slopina staigaus proveržio lūkesčius.
„Kanų liūtų“ statulėlėmis šią savaitę apdovanoti autoriai, virtualios realybės technologijomis „perkėlę“ lankytojus į Salvadoro Dali paveikslų pasaulį ir „nuvežę“ moksleivius mokykliniu autobusu į Marsą.
„Šie metai yra virtualios realybės metai“, – tokiu šūkiu savo technologijas pristatė elektronikos milžinė „Samsung“, Kanuose įrengusi kelias virtualios realybės salas, reklamuodama 99 eurus kainuojančius akinius.
Nauja valiuta – potyriai
Virtualios realybės technologijos leidžia vartotojams naudojant specialius akinius pasinerti į dirbtinę aplinką 360 laipsnių kampu.
Iki šiol jos vyravo kompiuterinių žaidimų rinkoje, bet panaudojimas pastaruoju metu smarkiai išsiplėtė, ypač dėl išmaniųjų telefonų plėtros.
„Internete iki šiol vyravo informacija ir žinios. Su virtualia realybe judame link interneto, kur vyrauja potyriai. Potyriai taps nauja valiuta“, – Kanuose sakė technologijų žurnalo „Wired“ redaktorius Kevinas Kelly.
Entuziastai įsitikinę, kad virtuali realybė ilgainiui taps nepakeičiama daugelyje sričių, pradedant medicina ir švietimu bei baigiant žiniasklaida ir labdara.
Kanuose liaupsių sulaukė labdaros projektas, kuris leidžia persikelti į Etiopijos mergaitės kasdienes varginančias keliones parnešti į kaimą vandens. Taip siekiamaatkreipti dėmesį į vandens trūkumą Afrikoje.
Virtuali realybė pirmuosius žingsnius jau žengė ir Lietuvoje – sukurtos virtualios realybės ekskursijos Mikalojaus Konstantino Čiurlionio paveiksluose ir žiemiškoje Neringoje, o pirkėjams pristatyta galimybė virtualiai persikelti į nusižiūrėtą būstą.
Žiniasklaidos standartai
Vis dėlto, nepaisant kalbų apie proveržį, išlieka daug abejojančių, kiek greitai ir kiek plačiai technologija gali paplisti, nes techninės ir programinės įrangos vis dar yra sąlyginai nedaug.
Jokios virtualios realybės patirties neturi didžioji dalis Vakarų pasaulio gyventojų, nekalbant apie mažiau išsivysčiusias šalis. „Google“ sukurti „Cardboard“ akiniai ar „Facebook“ siūlomi „Oculus“ produktai žinomi tik mažai daliai visuomenės.
Dirbtinės aplinkos sukūrimas iki šiol atima daug laiko, o interaktyvumas išlieka ribotas. Dalis psichologų nerimauja dėl poveikio sveikatai.
Žiniasklaida savo ruožtu ima diskutuoti, kaip virtualios realybės panaudojimas dera su žurnalistų nešališkumo misija tiksliai perteikti pasaulį.
Siekdamas sustiprinti kritiką dėl kalinimo sąlygų Jungtinėse Valstijose, kairysis britų laikraštis „The Guardian“ pasiūlė skaitytojams persikelti į virtualią griežto režimo kalėjimo vienutę.
„360 laipsnių vaizdo įrašai turi būti parengti iš anksto, todėl žmonės klausia, ar tai falsifikuojama. Dar tik kuriami standartai, kas yra priimtina žiniasklaidai virtualioje realybėje“, - pripažino „Guardian“ projektų vadovė Francesca Panetta.
Nepaisant iššūkių, virtualios realybės projektų „Kanų liūtuose“ artimiausiais metais turėtų tik daugėti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kalėdinė magija jau gaubia pasaulio miestus
Nepaisant visos komercijos, Kalėdų magija jau gaubia įvairiausius pasaulio miestus – nuo Kopenhagos ir Vienos iki tolimojo Honkongo ir net Tokijo. Nors iki tikrųjų Kalėdų dar visas mėnuo, jų gerbėjai jau švenčia. ...
-
Tarpiniai rezultatai: Bazelio rinkėjai pritarė 2025-ųjų „Eurovizijos“ finansavimui1
Šveicarijos Bazelio miesto rinkėjai sekmadienį pritarė, kad 2025-ųjų „Eurovizijos“ dainų konkursui surengti būtų skirta beveik 38 mln. eurų, rodo tarpiniai rezultatai, gauti netrukus po balsavimo pabaigos. ...
-
J. Statkevičiaus sėkmės paslaptys: į kolekcijos pristatymą Paryžiuje vežėsi švęstą vandenį10
Vienas garsiausių Lietuvos dizainerių Juozas Statkevičius dar ne taip seniai pribloškė savo gerbėjus surengęs naujosios kolekcijos pristatymą Paryžiuje, o vėliau jį pakartodamas ir Vilniuje. TV3 laidoje „Pasaulis pagal moteris“ ži...
-
U. Siparės namuose jau sužibo įspūdinga eglė: nuo šiol mane vadina Kalėdų ambasadore17
„Didelio netikėtumo čia nėra – pas mane visada Kalėdos atkeliauja anksti“, – juokėsi jau šventiškai namus pasipuošusi televizijos laidų vedėja, naujoji LNK projekto „Kaukės“ detektyvė Ugnė Sipa...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...
-
E. Dragūnas prisiminė skandalą sukėlusią frazę: man neleido nei pasisakyti, nei pasiaiškinti
2022 metais prasidėjus karui Ukrainoje, grupės „SEL“ lyderis Egidijus Dragūnas socialiniuose tinkluose pareiškė, jog šis žmonių gyvybes pasiglemžiantis reiškinys – „natūralus planetos išvalymas“...
-
A. Švilpauskas ir A. Oleinik atliko DNR tyrimą: norėjo įsitikinti, ar ne broliai2
Lietuvos muzikos padangėje: naujas duetas, kokio muzikos mylėtojai jau seniai nematė ir negirdėjo! Du žinomi atlikėjai: Arnas Švilpauskas ir Anatolijus Oleinik suvienijo jėgas pasivadindami „NeBroliais“, dueto gimimui pasirinkdami tra...
-
Šveicarai balsuos dėl finansavimo 2025-ųjų „Eurovizijai“2
Bazelio rinkėjai sekmadienį spręs, ar galima išleisti dešimtis milijonų eurų viešųjų lėšų 2025-ųjų „Eurovizijos“ dainų konkursui organizuoti – oponentai šią galimybę vadina viešųjų i&s...
-
L. Suodaitis: maisto išmetimas man yra didelė nepagarba gamtai ir įdėtam darbui6
Žinomas verslininkas, LNK projekto „Kaukės“ penktojo sezono komisijos narys Laurynas Suodaitis neslepia – kulinarija yra jo aistra, tačiau maisto švaistymo problema jam kelia ne tik nerimą, bet ir daugybę klausimų. Kodėl pasauli...
-
Ragina naujai atrasti žiemišką Lietuvą
VšĮ „Keliauk Lietuvoje“ ragina keisti požiūrį į lietuvišką žiemą ir šaltąjį metų laiką skirti atradimams ir pažinčiai su dar neišbandytomis pramogomis. Siekdama paskatinti lietuvius keliauti po šal...