Paveikslų nuomos paslaugas Vilniuje siūlantys menininkai ir verslininkai atviri – klientų mažai, o ir susidomėjimas šia paslauga minimalus.
Kiek kainuotų – nežinia
Sakoma, kad apie žmogų galima daug pasakyti iš jo drabužių. Tas pats posakis turėtų tikti ir biurams. Juk atėjęs klientas ar potencialus verslo partneris susidaryti įspūdį apie įmonę gali ne tik iš jį sutinkančių darbuotojų, bet ir iš biuro interjero – baldų, gėlių, meno kūrinių. Nors sostinėje jau ne vienus metus biurams siūloma išsinuomoti paveikslų, paslaugą teikiantys verslininkai sako, jog šis verslas populiarumo nesulaukia.
Internete paveikslus išsinuomoti siūlanti menininkė Liudmila Komarickaja tikina, kad iš šios veiklos tikrai nepraturtėjo. Moteris pasakoja, jog užsiimti savo paveikslų nuoma sugalvojo prieš porą metų. Skelbimas kabo jau ilgą laiką, tačiau klientų pašnekovė dar nesulaukė.
„Šiaip esu dailininkė, ne verslininkė. Tai tik papildoma paslauga, kurią sugalvojau siūlyti, tačiau susidomėjusių asmenų skambučių dar nebuvo. Nuomos kainų neskelbiu, nes nesu nutarusi. Tiesiog su kiekvienu klientu tarčiausi atskirai“, – kalbėjo L.Komarickaja.
Paveikslunuoma.lt direktorius Marius Verbickas taip pat tvirtino, kad sostinės verslininkai neskuba savo biurams nuomoti paveikslų.
„Taip, šią paslaugą teikiame, tačiau tai tik papildoma mūsų verslo veikla. Per pusmetį sulaukiame vos 3 ar 4 klientų“, – kalbėjo pašnekovas.
Kaip teigė M.Verbickas, ši paslauga verslininkams turėtų būti patraukli, nes leidžia gana dažnai keisti paveikslus, o kartu ir pagyvinti, pakeisti biuro aplinką.
„Patalpos nebus apkrautos paveikslais ir kraustantis nereikės sukti galvos, kaip juos pervežti ar kur kaupti“, – paveikslų nuomos pranašumus aiškino įmonės vadovas.
Įmonė klientams siūlo tik lietuvių ir tik originalius kūrinius. Klientai gali pasirinkti iš dviejų planų: vienas siūlo už 150 litų per mėnesį paveikslus keisti kas pora mėnesių. Kitu atveju per mėnesį tektų mokėti 200 litų, tačiau paveikslai būtų keičiami kas 30 dienų.
M.Verbickas teigė, kad privačių klientų, norinčių nuomojamais paveikslais papuošti savo namus, neatsiranda. „Į mus kreipiasi tik biurų atstovai. Manau, ši paslauga padeda sukurti geresnį darbo aplinkos įspūdį bei papuošti biurą gerais meno kūriniais“, – kalbėjo pašnekovas.
Nerūpi aplinka
Paveikslų nuomą siūlo ir Pilies galerijos atstovas dailininkas Andrius Kalinauskas. Vyras pasakojo, kad retokai atsiranda susidomėjusių paveikslų nuoma. „Kartais atsiranda klientų, kurie prašo paveikslų tam tikriems renginiams“, – teigė dailininkas.
A.Kalinauskas svarstė, kad ši paslauga nesulaukia populiarumo tarp verslo atstovų, nes šie nelabai kreipia į dėmesį į verslo aplinką. „Jie kitaip išsisuka. Tikriausiai jiems gerai taip, kaip yra“, – samprotavo pašnekovas.
Dailininkas Vilmantas Marcinkevičius teigė girdėjęs apie paveikslų nuomą, tačiau pats šia veikla nežada užsiimti: „Tai yra verslo veikla, o ne kūrybinė. Norint užsiimti paveikslų nuoma reikia prie to rimtai dirbti.“
Menininkas pasakojo, kad užsienyje vadinamosios paveikslų bibliotekos – ne naujovė ir jų steigiasi vis daugiau. Vienos pirmųjų įsteigtos Olandijoje, dabar tokių įstaigų kuriasi ir Skandinavijoje.
V.Marcinkevičius teigė, kad verslininkų įprotis pirkti ar nuomotis paveikslus taip pat priklauso ir nuo mokesčių sistemos valstybėje.
„Šalyse, kur įmonės dėl meno kūrinių įsigijimo gali susimažinti mokesčius, paveikslų perkama daugiau. Biurai Skandinavijoje net neįsivaizduoja savo darbo pradžios, kol juose nėra meno kūrinių. Kitaip biuras atrodys, lyg dar remontas jame vyktų. Nesolidu“, – pasakojo užsienyje savo darbų parodas dažnai rengiantis dailininkas.
Menininkas įsitikinęs – norint, kad verslo veikla būtų sėkminga, prestižiniai meno kūriniai būtini.
„Įmonė savo veidą sukuria ne tik šūkiu, produktu, bet ir pasitikdama klientus. Anksčiau juos pasitikdavo administratorės ir už jų esantys išpjauti iš plastiko įmonių logotipai. Solidaus kliento tokiais triukais nepaimsi. Kaip natūrali medžiaga pranašesnė už plastiką ar imitaciją, taip ir meno kūrinys yra vertingesnis už plakatą, – svarstė V.Marcinkevičius. – Aišku, Gariūnų prekiautojams brangus meno kūrinys nesuteiktų prestižo ir nepakeltų jų siūlomų prekių vertės. Bet, pavyzdžiui, bankas, kur žmonės ateina turėdami gyvenimo ir verslo patirties, į šį reikalą turėtų žiūrėti kitaip.“
Paveikslai – prestižo reikalas
Interjero dizainerė Daiva Česnauskaitė teigė, kad įmonėms, kuriančioms savo aplinką, vertėtų atkreipti dėmesį į tai, kas kabinama ant sienos. „Tai prestižo reikalas. Jei įrengiamas prabangus biuras, pigių paveikslų nekabinsi, ypač kai kalbama apie dideles įmones“, – kalbėjo pašnekovė.
D.Česnauskaitė tikino, kad meno kūrinius, atsirandančius biuruose, reikėtų derinti prie sienų spalvų ir įmonės prestižo: „Jei biuras bus juodai baltas, tai norisi lietuvių grafikų darbų. Jei interjeras bus pigesnis, galima rinktis paprastus paveikslus, tapytus ant drobės. Žinoma, viskas priklauso nuo klientų interesų ir jų piniginės“, – konstatavo interjero dizainerė.
D.Česnauskaitė abejojo, kad paveikslų nuoma pasiteisina. „Juk paveikslas – tai vertingas daiktas, prie kurio galima prisirišti“, – sakė ji.
Interjero dizainerė Alina Venskutė įsitikinusi, kad paveikslai įmonėje svarbūs ne tik dėl klientams daromo įspūdžio. Jie prisideda ir prie darbo produktyvumo bei jo kokybės.
„Esu skaičiusi, kad žmonių darbingumas, priklausomai nuo darbo aplinkos, gali kisti iki 50 proc. Kokią įtaką daro paveikslai – sunku pasakyti“, – spėliojo pašnekovė.
Pasak interjero dizainerės, paveikslai biuruose gali padėti atspindėti įmonės veiklos esmę: „Reprezentatyvumo požiūriu paveikslų įtaka turėtų būti ypač didelė. Tinkamai parinkus paveikslą, atspindintį įmonės veiklos sritį bei tikslus, tinkamai jį akcentavus, galima nukreipti kliento dėmesį nuo kitų biure esančių nereikšmingų dalykų.“
A.Venskutė biurų darbuotojų zonose siūlo kabinti ramių gamtos spalvų erdvinius vaizdus, kurie leidžia akims ir protui pailsėti. „Gera ir raudona spalva. Ji aktyvina mąstymą, bet jos negali būti per daug, kitaip gali pradėti erzinti. Priimamuosiuose labiausiai tinka paveikslai, kurie atspindi įmonės veiklos sritį“, – aiškino interjero dizainerė.
Paklausta, ar biurams svarbi meno kūrinio kaina, pašnekovė teigė, jog tai priklauso nuo įmonės specifikos: „Jei tai yra interjero dizainerio biuras, tada svarbu, o jei valymo paslaugų bendrovės, ko gero, paveikslo prestižas neturi jokios reikšmės. Nors, žinoma, galima diskutuoti. Viskas priklauso nuo klientų, į kuriuos orientuota firmos veikla.“
Interjero dizainerė teigė, kad iš klientų sulaukia įvairių užgaidų dėl paveikslų, tačiau Lietuvoje jų pasirinkimas gana skurdus.
„Turime dviejų tipų paveikslų – banalių gamtos vaizdų, natiurmortų bei portretų ir “labai meniškų„, brangių paveikslų, kurių paprastai žmonės tiesiog nesupranta. Todėl dažnai jie renkasi fotografiją arba parsiveža paveikslų iš kitų šalių.“
Komentaras
Valentinas Seniut
Įmonės „Art&Area“ baldų nuomos vadovas
Baldų nuoma nėra labai populiari. Atsiranda vienas kitas klientas, bet nesakyčiau, kad masiškai nuomojasi baldus. Dažniausiai laikini baldai reikalingi, kai rengiama konferencija. Paprastai baldų nuomojamasi vienai ar porai dienų, labai retai būna, kad jų prireikia mėnesiui ar dar ilgesniam laikui. Žinoma, populiariausi yra stalai ir kėdės. Manau, įmonės baldus nuomojasi dėl finansinių priežasčių. Jei jiems baldų ilgam laikotarpiui nereikia, išsinuomoti yra pigiau nei pirkti. Be to, vėliau nekyla problemų, kur nereikalingus baldus dėti.
Naujausi komentarai