Vasaros skaitiniai: trileriai moteriškėja

  • Teksto dydis:

Geri trileriai ir detektyvai gali ne tik paįvairinti laisvalaikį, bet ir patenkinti smalsumą prisiliesti prie svetimų paslapčių. Kodėl jie taip mus traukia? Ir kodėl jų vis daugiau rašo moterys?

"Detektyvas – kūrinys, kuriame yra intrigos, įtampos, kuriame viskas sukasi apie atsakymą, ieškomą skaitytojo. Tai sužadina emocijas, ir jos lydi iki knygos pabaigos. Žavi ir įtampa, kai yra vilties, kad tuoj tuoj įminsime kažkokią mįslę. Po įtampos paaiškėjus tiesai, ateina atsipalaidavimas – juk pagaliau sužinojau tai, kas nedavė ramybės. Todėl suprantama, kodėl detektyvai tokie populiarūs, – tai vienas iš būdų sukelti tam tikrų emocijų", – sakė psichoterapeutas Olegas Lapinas interviu žurnalui "Knygos.lt". Jį kalbino žurnalistė Dovilė Štuikienė, detektyvinio romano "Antrininkė" autorė.

Pernai vykusioje Frankfurto knygų mugėje daug kalbėta apie tai, kad pastaruoju metu detektyvai ir trileriai moteriškėja – į teritoriją, kurioje dominavo vyrai, įsilieja vis daugiau moterų, o ir herojės – aukos, nusikaltėlės, policininkės – yra moterys.

"Rašytojų moterų nuo seno visada buvo mažiau nei vyrų. Todėl vėliau, atsiradus moteriškiems romanams, jos ėmė rinktis ir kitus žanrus, taip pat – ir trilerius. Manau, tai nesusiję su staiga prabudusiu ypatingu moterų polinkiu gąsdinti, tiesiog moterys rašytojos nukreipė dėmesį į tokio žanro literatūrą, kuri yra skaitoma", – mano O.Lapinas.


BALTO leidybos namai pristato

Trileriai, kuriuos parašė moterys, gyvenančios Lietuvoje, Nyderlanduose, Didžiojoje Britanijoje, Jungtinėse Valstijoje ir Australijoje.

Dovilė Štuikienė "Antrininkė"

Tai turėjo būti rami ir nuspėjama šeimos kelionė automobiliu po Europą. Tačiau, kai viename Čekijos mieste Lina išeina ieškoti šiukšlių dėžės, vyras ir dukra nebesulaukia jos grįžtančios. Netrukus jiems tenka vykti į ligoninę atpažinti avarijoje žuvusios moters kūno. Stulbinamas panašumas į kitoje šalyje gyvenusią moterį bloškia vertėją Liną iš saugaus gyvenimo į priešingą – pilną nešvaraus farmacijos verslo paslapčių ir nusikaltimų.

Nova Lee Maier "Gimdyvės padėjėja"

Po sunkaus gimdymo Didi įkalinta lovoje. Didžiausiu ramsčiu jai turėtų tapti gimdyvės padėjėja. Tačiau poros namuose pasirodžiusi Henekena, regis, turi kitokių planų. Tikrąsias gimdyvės padėjėjos užmačias gali perprasti tik Roterdamo policijos pareigūnė Mirijam. Ji sunkiai išgyvena brolio netektį ir įtaria, kad dėl jo mirties kalta gražioji našlė – ta pati Henekena, įsigudrinusi tapti nepakeičiama Didi namuose.

Sally Hepworth "Anyta"

Liusė mamos neteko paauglystėje, tad vylėsi, kad būsima anyta galės užpildyti jos širdyje atsivėrusią tuštumą. Deja... Dajana yra mylinti žmona ir atsidavusi besilaukiančių pabėgėlių globėja, bet šalta savo vaikams ir anūkams. Kai Dajana savo namuose randama negyva, stalčiuje aptinkamas ir atsisveikinimo laiškas, kuriame ji prisipažįsta nebeturėjusi jėgų kovoti su vėžiu. Tačiau po skrodimo paaiškėja, kad jokio vėžio nebūta...

Teresa Driscoll "Draugė"

Sofija troško pabėgti iš triukšmingo Londono ir mažame miestelyje saugiai auginti sūnų, tačiau po kelerių metų jaučiasi apimta nepakeliamo nuobodulio. Į miestelį atsikrausčiusi Ema taip pat turi panašaus amžiaus sūnų. Ema graži, paslaptinga ir kupina idėjų. Ji priverčia Sofiją vėl jaustis gyvą ir patikėti, kad jos gali tapti geriausiomis draugėmis. Nesvarbu, kad miestelyje apie naująją gyventoją sklando įvairiausių gandų...

Teresa Driscoll "Aš stebiu tave"

Traukinyje Ela Longfild stebi dvi paaugles, flirtuojanč̌ias su į̨tartinais vyrukais, kurie, pasirodo, ką̨ tik išė̇jo iš kalė̇jimo. Kitą dieną̨ išgirsta kraupią žinią: viena iš̌ traukiniu važ̌iavusių̨ merginų̨ dingo. Ela kreipiasi į policiją̨, bet jau per vė̇lu. Prabėga metai: mergina dingusi, du į̨tartini vyrukai – taip pat. Į̨ Elos paš̌to dėž̌utę̨ keliauja gąsdinantys laiškai, o nutylėti faktai sunkiai slegia ir Anos tė̇vą, ir drauge traukiniu važiavusią Sarą.

Joy Fielding "Bloga duktė"

Išgirdusi šiurpią žinią, kad tėvas, jauna jo žmona ir dvylikametė podukra buvo sunkiai sužeisti per ginkluotą apiplėšimą, Robina priversta grįžti į gimtąjį miestą. Tėvo valdingumas, arogancija ir nuolatinė neištikimybė, mamos liga ir mirtis, nevykusiai susiklostę sesers ir brolio likimai suskaldė šeimą. Robina bando atkurti santykius su artimaisiais. Bet... Šioje šeimoje visi turi, ką slėpti. Kaip atskirti melą nuo tiesos, kurios verčiau nežinoti?

Louise Jensen "Pasimatymas"

Tai turėjo būti paprastas pasimatymas su patikimai atrodančiu vyruku iš pažinčių svetainės. Alės santuoka subyrėjo ir ji neatsispyrė draugių įkalbinėjimams pabandyti. Tačiau, atsibudusi sekmadienio rytą, supranta, kad įvyko kažkas bloga: ji kruvina, nepamena, kas atsitiko pasimatymo metu. Dirstelėjusi į veidrodį, Alė neatpažįsta savęs. Neatpažįsta ir savo buvusio vyro, brolio, draugų. Ir negali atpažinti žmogaus, kuris ketina ją sunaikinti...

Amy Lloyd "Nekaltoji žmona"

Prieš 21 metus Denisas Dansonas buvo nuteistas už žiaurų vienuolikmetės nužudymą ir Altūnos kalėjime laukia mirties bausmės. Už tūkstančių mylių Anglijoje gyvena vieniša mokytoja Samanta. Užsimezgusį susirašinėjimą vainikuoja meilė. Samanta skrenda per Atlantą palaikyti mylimojo. Atsiradus naujų įrodymų, Denisas išeina į laisvę. Tačiau už jo ištekėjusi Samanta greitai pastebi tai, kas priverčia suabejoti sutuoktinio nekaltumu...

Alice Feeney "Kartais aš meluoju"

Amberė nubunda ligoninėje. Ji negali pajudėti. Negali kalbėti. Negali atmerkti akių. Moteris girdi, kas vyksta aplinkui, bet aplinkiniai to nežino. Amberė neprisimena, kas jai nutiko, nors įtaria, kad su tuo kažkaip susijęs jos vyras Polas.

Alice Feeney "Žinau, kas tu esi"

Aktorė Eimė Sinkler grįžta namo ir supranta, kad jos vyras dingo. Jeigu būtų dingęs dėl jos kaltės, juk prisimintų? Bet Eimė neprisimena. Kriminalistai mano, kad ji kažką slepia. Eimė tikrai turi tamsių paslapčių. Ir atrodo, kad kažkas jas žino. Kažkas iš jos praeities... Ar pavyks Eimei išsaugoti sveiką protą, aktorės karjerą ir tapatybę, kurią taip sunkiai susikūrė?

Victoria Helen Stone "Aš, Džeinė"

Džeinė puikiai pritampa Mineapolio draudimo kompanijoje. Ji patinka savo vadovui Stivenui Hepsvortui – romi, nuolanki, tirpstanti nuo jo rodomo dėmesio. Tačiau po pelytės įvaizdžiu slepiasi moteris, pasiryžusi viskam: ji gundys ir leisis sugundoma, seks, įsilies į Stiveno šeimą ir sužinos bjauriausias jo paslaptis. Džeinė išsiaiškins, kas jam svarbiausia. Tada galės visa tai atimti. Kaip jis kadaise atėmė iš jos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

...,labai megstu PREKYBOS CENTRUOSE...

...,labai megstu PREKYBOS CENTRUOSE... portretas
paGANYT AKIS i KNYGAS,bet...kai atsirado INTERNETAS skaityti JAS nebeLIEKA LAIKO... TASKAS
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių