Unikali menų sintezė lietuvio pianisto rečitalyje

  • Teksto dydis:

Rugsėjo 27 dieną Carnegie Hall’e įvyks pianisto ir dailininko Viktoro Paukštelio fortepijoninės muzikos „Šokančių paveikslų rečitalis“ (“Recital of Restless Paintings“).

Muzikos gerbėjų laukia istorinis įvykis: menininkas sumanė apjungti savo talentus – tapybą bei skambinimą fortepijonu ir sukūrė dviejų meno šakų sintezę. „Šokančių paveikslų rečitalis“ – tai koncertas, kuriame pianistas atliks baroko ir romantizmo epochų kompozitorių kūrinius, matomus per savo šiuolaikinią, pilną nevaldomos ekspresijos, dinamizmo bei ryškaus spalvingumo V. Paukštelio tapybos darbų prizmę. Dvi meno formos, papildys vieną kitą – garsų skalė prasiplės vizualinės įtaigos dėka. Autorius V. Paukštelis pasakoja: „Pagrindinis meno sintezę jungiantis veiksnys, žinoma, esu aš ir mano intelektiniai potyriai, vidinės emocijos. Ko gero būtų sunku nubrėžti siužetinę liniją tarp paveikslų ir didžiųjų genijų kūrinių, kuriuos atliksiu, tačiau pažadu, kad „Šokančių paveikslų rečitalį“ lydės mano vientisa vidinė energija“.

Pianisto koncertų geografija – tai JAV, Olandijos, Prancūzijos, Švedijos, Šveicarijos, Vokietijos, Lietuvos, Prancūzijos koncertų salės, kuriose pianisto talentas visuomet sutinkamas audringu publikos susižavėjmu. Šį kūrėją žymus prancūzų pianistas, profesorius Jean Marc Luisada apibūdino kaip ypač jautrų menininką, pasižymintį intelektualiomis kūrinio formos paieškomis, garsu, pilnu tūrio ir erdvės, bei turtinga, iškalbinga atlikimo technika. Nestandartinės interpretacijos, aristokratiškumas, ekspresyvumas, sceninė drąsa – skiriamieji V. Paukštelio bruožai. Šis menininkas į tradicinius kūrinius žvelgia per savo artistiškos asmenybės prizmę – scena jam nėra ta vieta, kur pateikiama fiksuota muzikinė interpretacija.

Subrandinta atlikimo vizija pianisto spontaniškumo dėka pasipildo energija, tampa vyksmu „čia ir dabar“, muzikavime ryškėja naujos emocinės spalvos, tapybiškumas. Atlikėjo nuomone, muzika ir dailė – du vienas kitą papildantys, persipinantys komponentai: jo tapybos darbų nenušlifuotas impulsyvumas prideda eksperimentinės drąsos scenoje, o vizualinis darbas spalvomis kuriant formą palaipsniui tampa girdėjimu, kuris perkeliamas į pianizmo plotmę.

V. Paukštelis mokėsi Vilniaus Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje ir B. Dvariono dešimtmetėje muzikos mokykloje. Studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (prof. Mariam Azizbekovos bei prof. Veronikos Vitaitės kl.), kur įgijo bakalauro, magistro, meno aspiranto diplomus bei Hamburgo aukštesniojoje muzikos ir teatro akademijoje (dėst. Evgeni Koroliov kl.). Vėliau studijavo Paryžiaus aukštojoje muzikos mokykloje „Ecole Normale de Musique de Paris“ (prof. Jean Marc Luisada kl.). Dalyvavo garsių fortepijono profesorių meistriškumo pamokose, tarp kurių – pasaulyje žinomų pianistų Gary Graffman, Jiří Hlinka, Boris Petrušanskij, Michail Voskresenskij, Anthony di Bonaventura pavardės.
Tapytojo talentą V. Paukštelis savyje pajuto prieš dešimtmetį. Meistriškumą gludino pas daugybę profesionalų, tarp jų – Izraelyje puikiai žinomą menininką Leo Ray. Yra surengęs ne vieną tapybos darbų parodą, dalyvavęs bendrose parodose su kitais dailininkais. Šiuo metu tapybą studijuoja Vilniaus dailės akademijoje.

Atlikėjo diskografijoje dvi kompaktinės plokštelės: J.S. Bacho, F. Liszto, C. Debussy kūriniai (2013) bei J.S. Bacho, A. Liadovo, A. Scriabino kūriniai (2014).

Koncerto programa: 

D. Scarlatti – Sonata in D minor K.9 D. Scarlatti - Sonata in E major K.380 D. Scarlatti – Sonata in D minor K.141 R. Schumann - Kinderszenen op. 15

C. Debussy - Prelude No. 10 (Book II) C. Debussy - Prelude No. 12 (Book II) F. Chopin - Scherzo No. 1, Op. 30

J. P. Rameau - From Pièces de Clavecin: Le Rappel des oiseaux, La Villageoise, Tambourin, Les Tendres Plaintes and Les Tourbillons

J. P. Rameau - From Nouvelles Suites de Pièces de Clavecin: La Poule and Les Sauvages

F. Liszt - Mephisto Waltz No.1, S.514



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių