Pažaislio muzikos festivalis pristato pradedamojo ir baigiamojo koncertų programas

Pažaislio muzikos festivalis skelbia pradedamojo ir baigiamojo koncertų programas.

Didžiausiuose festivalio koncertuose dvi operos – birželio 2 d. P. Mascagni „Kaimo garbė“ ir rugpjūčio 27 d. K. Szymanowskio „Karalius Rogeris“. Festivalio atidarymo vakaras skirtas italų kompozitoriaus sukurtai vienai pirmųjų ir ryškiausių verizmo srovės operų. Baigiamajame koncerte į mistišką viduramžiškosios Sicilijos pasaulį nukels didžiule dramatine jėga ir turtingu orkestriniu bei vokaliniu koloritu prisotintas lenkų kompozitoriaus kūrinys.

Opera „Kaimo garbė“ – žinomiausias ir sėkmingiausias Pietro Mascagni kūrinys. Dėl teisės operą pastatyti pirmiems kovojo tiek Europos, tiek ir Amerikos teatrai. Dar autoriui esant gyvam ši opera vien Italijoje, nuo jos pastatymo pradžios 1890 m., buvo atlikta 14 000 kartų. Šiais laikais pasaulinėse operos scenose kūrinys atliekamas daugiau kaip 700 kartų per metus.

Viktorija Miškūnaitė./ Organizatorių nuotr. 

Operos libreto pagrindas – to meto vieno ryškiausių verizmo literatūros autorių Giovannio Vergoso tuo pačiu pavadinimu sukurta novelė. Sulaukusi milžiniško populiarumo ir pripažinimo opera „Kaimo garbė“ tapo verizmo muzikos srovės pradininke, šios srovės manifestu, į pirmą planą iškeliančiu kasdienę buitį, psichologinius herojų išgyvenimus bei tamsiąsias žemiausių visuomenės sluoksnių gyvenimo puses. „Kaimo garbės“ muzika prisotinta lanksčia, aistringa kantilena, artima tautinei italų muzikai. Operoje pasakojama tragiška meilės istorija, įvykusi tyliame XIX a. Sicilijos kaimelyje.

Rugpjūčio paskutinį sekmadienį festivalį baigs visiškai kitokia sicilietiška istorija. Trijų veiksmų Karolio Szymanowskio opera „Karalius Rogeris“ pastatyta pagal paties kompozitoriaus kartu su dramaturgu Jarosławu Iwaszkiewicziumi sukurtą libretą. Operos pasaulinė premjera įvyko 1926 m. Viduramžių Sicilija, tapusi veiksmo vieta, sujungia asketišką ankstyvosios krikščionybės atmosferą su spalvingu ir paslaptingu bizantiškosios kultūros pasauliu.

Aleksandrs Antonenko./ Organizatorių nuotr. 

Daugelis žinovų šią operą vadina didžiuliu atradimu ir nepakankamai įvertintu kūriniu, kuriame susipina grigališkojo choralo melodijos, viduramžių mistika ir poetiškas rytietiškas jausmingumas. Orkestruotė įspūdinga, tiršta ir subtili, o įtakingojo „The Guardian“ apžvalgininkai „Karalių Rogerį“ pavadino „tobula opera tiems, kurie su šiuo žanru niekada nėra susidūrę gyvai“.

„Gražus sutapimas, kad šiųmetį 28-ąjį Pažaislio muzikos festivalį pradėsime ir pabaigsime Sicilijoje. Festivalio atidarymo ir uždarymo didieji koncertai – du labai skirtingi savosios epochos pavyzdžiai – verizmo perlas „Kaimo garbė“ nukels mus į XIX a. Sicilijos kaimą, o rugpjūčio gale grįšime į pirmojo amžiaus Sicilijos Karaliaus Rogerio laikus „lenkiškuoju C. Debiusi“ vadinamo kompozitoriaus K. Szymanowskio operos „Karalius Rogeris“ dėka. Pirmą kartą Pažaislio festivalyje pasirodysiantys Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro simfoninis orkestras bei choras, diriguojami Ričardo Šumilos, festivalį pradės P. Mascagni opera „Kaimo garbė“ su tarptautine solistų komanda: latvių tenoru Aleksandru Antonenko, lietuvių sopranu Viktorija Miškūnaite bei ukrainiečių baritonu Andrei Bondarenko ir sopranu Maria Bondarenko. Festivalį baigsime gurmaniška muzikos puota kartu su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru, Kauno valstybiniu choru, bosu Brett Polegato (Italija-Kanada), sopranu Lauren Fagan (Australija) bei kitais solistais, diriguojant maestro Gintarui Rinkevičiui“, – apie didžiuosius šių metų festivalio koncertus kalbėjo Pažaislio muzikos festivalio meno vadovas, Nacionalinės premijos laureatas Edgaras Montvidas, kuris atliks ir vieną iš pagrindinių operos „Karalius Rogeris“ vaidmenų.

Abiejų operų dramatiškus ir spalvingus pasakojimus iš senųjų laikų Sicilijos gyvenimo sustiprins ir paryškins XVII–XVIII a. italų architektūros meistrų sukurto Pažaislio vienuolyno ansamblio aplinka, kurioje vyks abu koncertai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių