- Rita Bočiulytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdos muzikinis teatras savo 23-iąjį sezoną šiandien pradeda netradiciškai - pirmąjį jo spektaklį parodys ne gimtajame mieste, o Ukrainos sostinėje Kijeve.
Nuveš į dvi sostines
Jame vykstančiame menų festivalyje klaipėdiečiai pristatys vieną naujausių savo pastatymų - choreografės Rasos Alksnytės (Belgija) šokio spektaklį „Prarastos sielos“. Šio spektaklio premjera įvyko šiemet rugpjūtį per Klaipėdos muzikinio teatro operos ir simfoninės muzikos festivalį “Muzikinis pajūris“. Šiandien jis bus parodytas Kijeve, istorinėse Kijevo arsenalo patalpose vykstančio didžiausio Ukrainoje tarptautinio menų festivalio „Gogolfest“ programoje.
“Teatro veikla turi būti įvairi, atitikti šiuolaikinės publikos skonį. Prisišaukti ją ne į operetę mūsų teatre dar labai sunku. Operetė vis dar labiau traukia žiūrovą. O “Prarastos sielos” - dar ne. Jų didžiausia vertė - festivalinė. Tačiau į festivalį Kijeve nenuvežtume mūsų “Štrausianos” - ją vežame į regioną”, - aiškino teatro vadovė Audronė Žigaitytė-Nekrošienė.
Klaipėdoje naujasis teatro sezonas prasidės atnaujintos Claudio Monteverdi'o operos „Orfėjas“ premjera, kuri scenoje po dvejų metų pertraukos pasirodys rugsėjo 26 ir 27 dienomis. A.Žigaitytės teigimu, šis spektaklis yra teatro pasididžiavimas. Seniausia pasaulyje išlikusi opera pirmą kartą Lietuvoje pastatyta būtent Klaipėdoje ir parodyta tik dukart. Barokinis kūrinys vėlgi bus atliktas autentiškai, italų kalba.
Spalio 1 ir 2 dienomis šią operą klaipėdiečiai nuveš į Vilnių ir parodys Lietuvos rusų dramos teatre.
Antrąsyk - į tą pačią upę
“Labai džiaugiuosi, kad mums pavyko į sceną sugrąžinti “Orfėją”, kad klausytojas gautų grožio ir gėrio supratimą. C.Monteverdi'o kūrinyje grožis - absoliutus“, - tvirtino A.Žigaitytė.
Į teatrą sugrįžo pirmojo jo „Orfėjo“ pastatymo komanda, kurioje tik vienas naujas narys - senosios muzikos interpretatorius, vokalo pedagogas Emanuelis Edoardo'as Forni iš Vokietijos. Kartu su jo kolega senosios barokinės muzikos žinovu, spektaklio muzikos vadovu ir dirigentu Martinu Lutzu projektui vėlgi „diriguoja“ režisierius Jonas Vaitkus, dailininkas Gintaras Makarevičius, „Orfėjui“ sukūręs scenografiją bei kostiumus, taip pat pastatymo choreografas Aurelijus Liškauskas. Spektaklyje dalyvaus Lietuvos muzikos ir teatro akademijos absolventai Andrejus Kalinovas (Austrija), Eglė Chisiu (Rumunija), Vytautas Vepštas (Didžioji Britanija), Tadas Girininkas (Didžioji Britanija), Žoržas Siksna (Latvija).
„Orfėjo“ sugrįžimas leidžia tikėtis, kad baroko opera taps dar viena mūsų teatro vizitine kortele“, - kalbėjo A.Žigaitytė.
M.Lutzo teigimu, antrąsyk įbridus į tą pačią upę, viskas einasi lengviau, rezultatas bus dar geresnis, nei prieš dvejus metus: „Tada pradėjome nuo nulio, dabar prisimename, ko išmokome, tobuliname. Choro dainuoja geriau, su orkestru jau gana paprasta dirbti. Man patinka, kad šis teatras mėgsta iššūkius“.
Publika viską supras
Anot J.Vaitkaus, tos muzikos solistai nepamiršo, dabar ir lengviau, ir įtaigiau viskas vyksta. „ Martinas ir Emanuelis - jautrūs žmonės. Su jais ir pats jautriau į viską žvelgiu, ir teatrui tai naudinga“, - pastebėjo J.Vaitkus.
„Mano pagrindinė užduotis - italų kalbos ekspresija. Nesu nuviltas, solistai moka tarti jos žodžius. Bet vien to maža. C.Monteverdi'o kūrinyje reikia jausti kiekvieną žodį jį dainuojant. Užtenka atlikėjų ekspresyvumo, ir opera paveiks publiką. Žinodama jos turinį, net nesuprasdama kalbos, ji supras esmę. Visa komanda dirba su entuziazmu, stengiasi, kad būtų kuo geriau. Tai - svarbiausia“, - tikino E.E.Forni.
„J.Vaitkaus režisūra irgi padeda suprasti, apie ką šis kūrinys, - papildė kolegą M.Lutzas. - A.Kalinovo Orfėjas - labai geras solisto darbas. Jo partija operoje - pagrindinė, kiti solistai - tarsi pagalbiniai. Jis scenoje vien dainuoja maždaug valandą. Labai sudėtinga partija, ją ne bet kas gali padainuoti. Andrejus čia tikras meistras, jo technika labai emocionali, būtent tokia, kokios ir reikia C.Monteverdi'ui.”
“Nepaprastai džiaugiuosi galėdamas vėl šią muziką dainuoti. Ji nedažnai atliekama ir Vakarų Europoje. Tai specifinis ir labai brangus žanras”, - sakė A.Kalinovas.
E.Chisiu penkiems „Orfėjo“ spektakliams atvažiavo iš Rumunijos, kur senovinė muzika labiau propaguojama, galima rasti specialistų, su kuo pasikonsultuoti. „Esu laiminga, kad galiu sugrįžti į šio žanro muziką. Dabar viskas einasi lengviau“, - tvirtino ir ji.
A.Žigaitytė paaiškino, kodėl „Orfėjas“ pasirodys scenoje tik penkis kartus: „Tiesa - tai labai brangus projektas. Meistrai turi prižiūrėti spektaklį. „Orfėjas“ - priesakas, kad salė būtų pilna. Nes tai yra istorija. Barokinę operą J.Vaitkus sušiuolaikino, bet labai trapiai, išsaugodamas prasmes.“
Premjerų lietus
Gegužę teatro repertuarą turėtų papildyti dar viena C.Monteverdi'o opera - „Popėjos karūnavimas“. Tai vėlgi bus tarptautinis projektas, sujungsiantis lietuvius, prancūzus, vokiečius, šveicarus šio žanro menininkus.
Su latviais teatras ruošiasi į savo sceną perkelti R.Paulo miuziklo „Sesuo Kerė“ pastatymą. Jis Latvijos nacionaliniame teatre anšlaginis jau trejus metus. Klaipėdoje miuziklas bus rodomas tik gruodį. Tikimasi, per tą laiką atsipirks.
G.Kuprevičiaus miuziklas „Veronika“ į sceną sugrįš jau spalį. Kartu bus pristatyta jo kompaktinė plokštelė. Taip pat scenoje pasirodys spektaklis visai šeimai - J.Gaižausko „Buratinas“, kurį teatre kurs 12 svečių komanda.
Pavasarį rampų šviesą pagaliau turėtų išvysti nauja A.Žigaitytės opera „Frank'Einstainas - XXI amžius“ ir P.Čaikovskio baletas „Spragtukas“, kaip žadama, nustebinsiantys publiką šiuolaikiškumu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ant mirties slenksčio balansavęs Valentinas Masalskis: atsitiktinumų gyvenime nėra4
Panevėžyje žinomas Lietuvos aktorius ir režisierius Valentinas Masalskis, statydamas spektaklį Juozo Miltinio dramos teatre, netikėtai atsidūrė realaus ligonio vaidmenyje. Menininkas sutiko viešai pasidalinti istorija apie užslėptą sveikatos ...
-
Valstybės kontrolierius: sudėtinga užtikrinti UNESCO vertybių priežiūrą
Atlikus auditą paaiškėjo, kad Lietuvoje nesilaikoma kai kurių tarptautinių reikalavimų, siekiant apsaugoti UNESCO vertybes. Valstybės kontrolieriaus teigimu, komunikacijos trūkumas, neatliekamas poveikio paveldui vertinimas bei tikslių duomen...
-
2025-ieji – Čiurlionio, Baroko literatūros ir Lietuvos aviacijos kūrėjų metai
Siekiant pažymėti Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 150-ąsias gimimo metines, Seimas 2025-uosius metus yra paskelbęs šio kompozitoriaus, dailininko metais. Šios sukakties proga taip pat priimtas sprendimas nuo ateinančių metų pradžios Vi...
-
Sausį planuojama skelbti naują konkursą į Kalbos inspekcijos vadovo pareigas
Sausį planuojama skelbti naują konkursą Valstybinės kalbos inspekcijos vadovo pareigoms eiti. ...
-
Obelynės sodyboje Kūčių vakarą vyks eglutės įžiebimo šventė ir Kalėdų sutiktuvės9
Tado Ivanausko Obelynės sodyboje antradienio vakarą vyks penktus metus iš eilės rengiama eglutės įžiebimo šventė ir Kalėdų sutiktuvės. ...
-
Mirė rašytojas ir vertėjas Četrauskas1
Eidamas 81-uosius pirmadienį mirė Lietuvos rašytojas ir vertėjas Teodoras Četrauskas. ...
-
Ukrainoje apdovanojimas „Už intelektinę drąsą“ įteiktas istorikui, muziejininkui Dolinskui1
Ukrainoje, Lvivo Potockių rūmuose, istorikui, Nacionalinio muziejaus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės generaliniam direktoriui dr. Vydui Dolinskui įteiktas prestižinis nepriklausomo kultūrologinio žurnalo „Ï“ apdovanojimas &n...
-
Romoje netrukus prasidės šventieji Jubiliejaus metai
Popiežius Pranciškus antradienį oficialiai pradės 2025-uosius Šventuosius metus, atgaivindamas seną bažnytinę tradiciją, skatinančią tikinčiųjų piligrimines keliones į Romą. ...
-
Kalėdinių giesmių festivalis Klaipėdoje: giedokime Lietuvą iš širdies į širdį
Gruodžio 28 d. Klaipėdos miesto chorinė bendrija „Aukuras“ kartu su Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčia organizuoja tradicinį Vakarų Lietuvos krašto bažnytinių chorų Kalėdinių giesmių festivalį. ...
-
Žagarėje vėl kvepia meduoliais: iškeptos net penkios pilys
Žagarės regioninio parko lankytojų centro meduolių pasaka nukelia atgal į praeitį, XIII amžių. Ant piliakalnių ten stūkso net penkios iš sausainių sulipdytos to amžiaus pilys. ...