Klaipėdos muzikinis teatras sezoną pradeda Kijeve

Klaipėdos muzikinis teatras savo 23-iąjį sezoną šiandien pradeda netradiciškai - pirmąjį jo spektaklį parodys ne gimtajame mieste, o Ukrainos sostinėje Kijeve.

Nuveš į dvi sostines

Jame vykstančiame menų festivalyje klaipėdiečiai pristatys vieną naujausių savo pastatymų - choreografės Rasos Alksnytės (Belgija) šokio spektaklį „Prarastos sielos“. Šio spektaklio premjera įvyko šiemet rugpjūtį per Klaipėdos muzikinio teatro operos ir simfoninės muzikos festivalį “Muzikinis pajūris“. Šiandien jis bus parodytas Kijeve, istorinėse Kijevo arsenalo patalpose vykstančio didžiausio Ukrainoje tarptautinio menų festivalio „Gogolfest“ programoje.

“Teatro veikla turi būti įvairi, atitikti šiuolaikinės publikos skonį. Prisišaukti ją ne į operetę mūsų teatre dar labai sunku. Operetė vis dar labiau traukia žiūrovą. O “Prarastos sielos” - dar ne. Jų didžiausia vertė - festivalinė. Tačiau į festivalį Kijeve nenuvežtume mūsų “Štrausianos” - ją vežame į regioną”, - aiškino teatro vadovė Audronė Žigaitytė-Nekrošienė.

Klaipėdoje naujasis teatro sezonas prasidės atnaujintos Claudio Monteverdi'o operos „Orfėjas“ premjera, kuri scenoje po dvejų metų pertraukos pasirodys rugsėjo 26 ir 27 dienomis. A.Žigaitytės teigimu, šis spektaklis yra teatro pasididžiavimas. Seniausia pasaulyje išlikusi opera pirmą kartą Lietuvoje pastatyta būtent Klaipėdoje ir parodyta tik dukart. Barokinis kūrinys vėlgi bus atliktas autentiškai, italų kalba.

Spalio 1 ir 2 dienomis šią operą klaipėdiečiai nuveš į Vilnių ir parodys Lietuvos rusų dramos teatre.

Antrąsyk - į tą pačią upę

“Labai džiaugiuosi, kad mums pavyko į sceną sugrąžinti “Orfėją”, kad klausytojas gautų grožio ir gėrio supratimą. C.Monteverdi'o kūrinyje grožis - absoliutus“, - tvirtino A.Žigaitytė.

Į teatrą sugrįžo pirmojo jo „Orfėjo“ pastatymo komanda, kurioje tik vienas naujas narys - senosios muzikos interpretatorius, vokalo pedagogas Emanuelis Edoardo'as Forni iš Vokietijos. Kartu su jo kolega senosios barokinės muzikos žinovu, spektaklio muzikos vadovu ir dirigentu Martinu Lutzu projektui vėlgi „diriguoja“ režisierius Jonas Vaitkus, dailininkas Gintaras Makarevičius, „Orfėjui“ sukūręs scenografiją bei kostiumus, taip pat pastatymo choreografas Aurelijus Liškauskas. Spektaklyje dalyvaus Lietuvos muzikos ir teatro akademijos absolventai Andrejus Kalinovas (Austrija), Eglė Chisiu (Rumunija), Vytautas Vepštas (Didžioji Britanija), Tadas Girininkas (Didžioji Britanija), Žoržas Siksna (Latvija).

„Orfėjo“ sugrįžimas leidžia tikėtis, kad baroko opera taps dar viena mūsų teatro vizitine kortele“, - kalbėjo A.Žigaitytė.

M.Lutzo teigimu, antrąsyk įbridus į tą pačią upę, viskas einasi lengviau, rezultatas bus dar geresnis, nei prieš dvejus metus: „Tada pradėjome nuo nulio, dabar prisimename, ko išmokome, tobuliname. Choro dainuoja geriau, su orkestru jau gana paprasta dirbti. Man patinka, kad šis teatras mėgsta iššūkius“.

Publika viską supras

Anot J.Vaitkaus, tos muzikos solistai nepamiršo, dabar ir lengviau, ir įtaigiau viskas vyksta. „ Martinas ir Emanuelis - jautrūs žmonės. Su jais ir pats jautriau į viską žvelgiu, ir teatrui tai naudinga“, - pastebėjo J.Vaitkus.

„Mano pagrindinė užduotis - italų kalbos ekspresija. Nesu nuviltas, solistai moka tarti jos žodžius. Bet vien to maža. C.Monteverdi'o kūrinyje reikia jausti kiekvieną žodį jį dainuojant. Užtenka atlikėjų ekspresyvumo, ir opera paveiks publiką. Žinodama jos turinį, net nesuprasdama kalbos, ji supras esmę. Visa komanda dirba su entuziazmu, stengiasi, kad būtų kuo geriau. Tai - svarbiausia“, - tikino E.E.Forni.

„J.Vaitkaus režisūra irgi padeda suprasti, apie ką šis kūrinys, - papildė kolegą M.Lutzas. - A.Kalinovo Orfėjas - labai geras solisto darbas. Jo partija operoje - pagrindinė, kiti solistai - tarsi pagalbiniai. Jis scenoje vien dainuoja maždaug valandą. Labai sudėtinga partija, ją ne bet kas gali padainuoti. Andrejus čia tikras meistras, jo technika labai emocionali, būtent tokia, kokios ir reikia C.Monteverdi'ui.”

“Nepaprastai džiaugiuosi galėdamas vėl šią muziką dainuoti. Ji nedažnai atliekama ir Vakarų Europoje. Tai specifinis ir labai brangus žanras”, - sakė A.Kalinovas.

E.Chisiu penkiems „Orfėjo“ spektakliams atvažiavo iš Rumunijos, kur senovinė muzika labiau propaguojama, galima rasti specialistų, su kuo pasikonsultuoti. „Esu laiminga, kad galiu sugrįžti į šio žanro muziką. Dabar viskas einasi lengviau“, - tvirtino ir ji.

A.Žigaitytė paaiškino, kodėl „Orfėjas“ pasirodys scenoje tik penkis kartus: „Tiesa - tai labai brangus projektas. Meistrai turi prižiūrėti spektaklį. „Orfėjas“ - priesakas, kad salė būtų pilna. Nes tai yra istorija. Barokinę operą J.Vaitkus sušiuolaikino, bet labai trapiai, išsaugodamas prasmes.“

Premjerų lietus

Gegužę teatro repertuarą turėtų papildyti dar viena C.Monteverdi'o opera - „Popėjos karūnavimas“. Tai vėlgi bus tarptautinis projektas, sujungsiantis lietuvius, prancūzus, vokiečius, šveicarus šio žanro menininkus.

Su latviais teatras ruošiasi į savo sceną perkelti R.Paulo miuziklo „Sesuo Kerė“ pastatymą. Jis Latvijos nacionaliniame teatre anšlaginis jau trejus metus. Klaipėdoje miuziklas bus rodomas tik gruodį. Tikimasi, per tą laiką atsipirks.

G.Kuprevičiaus miuziklas „Veronika“ į sceną sugrįš jau spalį. Kartu bus pristatyta jo kompaktinė plokštelė. Taip pat scenoje pasirodys spektaklis visai šeimai - J.Gaižausko „Buratinas“, kurį teatre kurs 12 svečių komanda.

Pavasarį rampų šviesą pagaliau turėtų išvysti nauja A.Žigaitytės opera „Frank'Einstainas - XXI amžius“ ir P.Čaikovskio baletas „Spragtukas“, kaip žadama, nustebinsiantys publiką šiuolaikiškumu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

sprangiai

sprangiai portretas
Čaikovskio baletas „SpraNgtukas“,

kas cia

kas cia portretas
kiek galima ta pacia tema tekstu deti?
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių