Atgimsiantis baletas „Don Kichotas“ sužibės imperatoriškuoju spindesiu

  • Teksto dydis:

Balandžio 29 ir 30 d. Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre įvyks klasikos perlu laikomo baleto „Don Kichotas“ premjera. Spektaklį stato choreografas iš Sankt Peterburgo Vasilijus Medvedevas.

Jis žada grąžinti šiam baletui autentišką pirminį pavidalą, sukurtą garsaus choreografo Mariuso Petipa. „Ne visi pripažįsta, supranta ir įvertina tikrąjį senojo baleto žavesį – turtingą scenografiją, kostiumus, žmonių ir mizanscenų gausą scenoje“ – savo sumanymą atskleidžia choreografas. Jis daug laiko ir dėmesio skiria klasikinio rusų baleto pagrindus suformavusio M. Petipa kūrybos išsaugojimui – šįmet net įkūrė M. Petipa palikimo fondą.

Kalbinamas baleto kritikės Skaidrės Baranskajos, žurnalui „Bravissimo“ V. Medvedevas atskleidė, kad ruošdamasis „Don Kichoto“ pastatymui Vilniuje nemažai laiko praleido... bibliotekose, tyrinėdamas M. Petipa užrašus. Pirminiai šaltiniai leido sugrąžinti nemažai dalykų, kurie buvo prarasti: „Atsisakiau visų tarybinių metų papildinių, kad ir kokie jie būtų meniški ir talentingi, ir pabandžiau suteikti baletui 1871 m. spindesį.“

Choreografas remiasi ne tik M. Petipa rankraščiais, bet ir „iš kojų į kojas“ perduotomis žiniomis: jaunystėje mokydamasis Agrippinos Vaganovos baleto mokykloje V. Medvedevas sutiko dėstytojų, kurie dar šoko Peterburgo imperatoriškojo teatro scenoje.

V. Medvedevas stato baletus ne tik Rusijoje, bet ir daugelyje Europos teatrų – dirbo Čekijoje, Italijoje, Slovakijoje, Vokietijoje, Azerbaidžane, ypač glaudus bendradarbiavimas jį siejo su Estijos baleto scenomis, V. Medvedevas pelnė apdovanojimų už nuopelnus šio krašto kultūrai.

Statydamas „Don Kichotą“ choreografas džiaugiasi darbu LNOBT. „Esu dėkingas šio teatro vadovams, kad sudarytos visos galimybės įgyvendinti sumanymą. Tiesa, nepavyko susitarti dėl tikro arklio ir asiliuko scenoje. Lietuvoje gyvūnų cirko nėra, todėl surasti „artistus“ iš tiesų sudėtinga, – dėl vienintelio dalyko apgailestauja choreografas. – Tikro vandens fontanas scenoje bus, o arklio ir Sančo Pansos asilo nebus. Gaila.“ Gyvūnai scenoje – senojo pastatymo ypatumai.

Prabangų istorinį spektaklį su pieštomis dekoracijomis choreografui padeda kurti dailininkas Andrejus Voitenko, kostiumų dailininkė – žymiausių pasaulio teatrų pastatymams kurianti Jelena Zaiceva.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių