Uosto laukia pokyčiai Pereiti į pagrindinį turinį

Uosto laukia pokyčiai

2009-02-12 09:00
Uosto laukia pokyčiai
Uosto laukia pokyčiai / Vytauto Liaudanskio nuotr. Nekalbus: S.Dobilinskas nenorėjo spėlioti, kas galėtų užimti jo postą.

Liberalų sąjūdžio lyderiui Eligijui Masiuliui užėmus susisiekimo ministro kėdę socialdemokratai nujaučia, jog bus išvyti iš vadovaujančių postų.

Posto geidžia ne vienas

E.Masiulis patvirtino, jog keisis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas. "Kaip ir gamta atsinaujina šiuo metų laiku, taip ir Uosto direkcijoje pavasarį bus pokyčių", – prasitarė E.Masiulis.

Jis užsiminė, jog besisiūlančių ir siūlomų kandidatų į šį geidžiamą postą – ne vienas. Bet pavardžių ministras neišdavė.

Tikėtina, kad į Uosto direkcijos vadovo postą gali pretenduoti Eugenijus Gentvilas. Baigęs savo darbą Europarlamente jis žada grįžti į uostamiestį. Tačiau E.Masiulis tvirtino, jog E.Gentvilo kandidatūra į šį postą nebuvo svarstyta.

Europarlamentaras neslėpė kalbėjęs su susisiekimo ministru apie direkcijos ir kitų ministerijos įstaigų valdymą, bet pretenduoti į uosto vadovo kėdę sakėsi neketinąs.

Dažnai minima ir Palangos konservatorių atstovo 33 metų Šarūno Vaitkaus kandidatūra, tačiau ministras to komentuoti nenorėjo.

Nebūtinai liberalas

E.Masiulis kategoriškai neigė, jog kandidatas bus atrinktas pagal partinę priklausomybę. "Svarbiausia, kad žmogus būtų žinomas Klaipėdoje, kompetentingas, organizuotas, mokėtų vadovauti, taip pat svarbus ir jo autoritetas tarp uosto verslininkų", – kalbėjo ministras.

Jo nuomone, postą turėtų užimti klaipėdietis, bet nebūtinai tiesiogiai susijęs su uostu. "Taip norime išvengti verslo įtakos uosto valdyme", – sakė E.Masiulis. Ministras teigė, jog į kitų Uosto direkcijos darbuotojų kaitos procesą nesikiš.

Susisiekimo ministerijos viceministras Arūnas Štaras, patariantis uosto ir geležinkelių sistemos klausimais, tvirtino, jog kandidatai į valdančius postus dar neatrinkti.

"Iki šiol Uosto direkcijos vadovai buvo atrenkami pagal politinę priklausomybę. Bet mes taip nesielgsime. Manau, tai įrodėme parinkdami Tarptautinio Vilniaus oro uosto direktorių Tomą Vaišvilą, kuris nėra mūsų partijos narys", – kalbėjo A.Štaras.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius 50 metų Sigitas Dobilinskas nenorėjo spėlioti, kas gali užimti jo vietą.

J.Aušra ramus

Ar keisis Susisiekimo ministerijai pavaldžios Smiltynės perkėlos bendrovės vadovas, kol kas neaišku. Šios įmonės generalinis direktorius Algirdas Žukauskas greitai turėtų sulaukti pensinio amžiaus.

"Apie vadovybės pakeitimą su manimi nekalbėta. Ministras pagyrė mūsų darbą, sakė, jog perkėla tvarkosi gerai. Kol kas į pensiją nesiruošiu", – kalbėjo A.Žukauskas.

Į "Klaipėdos naftos" vadovo postą pretenduoja uostamiesčio konservatorius 50 metų Genius Vygantas. "Jeigu atsirastų tokia galimybė, mėginčiau. Bet ar atsiras ta galimybė, nežinau", – neatviravo G.Vygantas.

Jau septynerius metus bendrovei vadovauja rudenį 69-erių sulauksiantis Jurgis Aušra. Jis tvirtino, kad su juo apie atleidimą niekas dar nekalbėjo.

"Mane kaip nepartinį vadovu paskyrė dėl darbo, o ne dėl politinių pažiūrų. Aš jaučiuosi ramiai. Jau keturis ministrus pragyvenau", – kalbėjo J.Aušra. Paklaustas, ar nenumano, kas galėtų pretenduoti į "Klaipėdos naftos" vadovo postą, dabartinis direktorius pajuokavo: "Jurgis Aušra".

Socdemų epochos pabaiga

Daugiau nei aštuonerius metus Susisiekimo ministerijai vadovavo socialdemokratai. Nuo 2001 metų ministru buvo Lietuvos socialdemokratų narys Zigmantas Balčytis, vėliau tos pačios partijos nariai – Petras Čėsna, Algirdas Butkevičius.

Susisiekimo ministerijai pavaldžiose įstaigose vadovaujamus postus taip pat užėmė socialdemokratai. Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui septynerius metus vadovavo miesto socialdemokratų lyderis S.Dobilinskas. "Lietuvos geležinkeliams" taip pat vadovauja socialdemokratai.

Liberalas E.Masiulis pirmiausiai ėmėsi pertvarkyti "Lietuvos geležinkelius". Bendrovėje buvo atliktas "valymas". Iš administracijos atleisti 66 darbuotojai. Apribota ir "Lietuvos geležinkelių" vadovo galia. Nuo šiol svarbius klausimus, tokius kaip tarifų politika, spręs bendrovės valdyba.

Tai dar ne visi pokyčiai, laukiantys "Lietuvos geležinkelių". Susisiekimo ministerija rimtai svarsto liberalizuoti krovinių vežimo rinką, todėl "Lietuvos geležinkeliams" teks pasistengti, kad išliktų konkurencingi.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų