Tarp Lietuvos ir Švedijos pradeda plaukioti didžiausias DFDS keleivinis–krovininis keltas

  • Teksto dydis:

Sausio 23 d. į savo pirmąjį reisą išplaukė naujutėlis didžiausias pirmaujančio Europoje keltų operatoriaus DFDS krovininis–keleivinis keltas „Aura Seaways“. Keltas plukdys keleivius ir krovinius maršrutu tarp Klaipėdos ir Švedijos Karlshamno.

„Tai nepaprasta diena mums visiems. „Aura Seaways“ yra pirmasis keleivinio laivo sertifikatą turintis DFDS pastatytas keltas nuo 1982 metų. Pagaliau galėsime pasiūlyti savo klientams didesnius pajėgumus, komfortiškesnes ir kokybiškesnes keliones keleiviams bei vilkikų vairuotojams, daugiau paslaugų ir modernias erdves – tai leis užtikrinti dar geresnę kelionių patirtį. Naujasis keltas geriau atliepia ir mūsų tvarumo ambicijas – iki 2030 metų 45 proc. sumažinti CO2 emisiją. „Aura Seaways“ atitinka EEDI (energijos efektyvumo projektavimo indeksas) standartus. Kelto CO2 emisija vienai perkeliamai puspriekabei bus 20 proc. mažesnė nei dabartinių mūsų keltų“, – sako DFDS viceprezidentas ir Baltijos regiono vadovas Andersas Refsgaardas.

„Tokio dydžio kelto Klaipėdoje dar neturėjome. Kalbant apie krovininę talpą, šiuo metu Baltijos jūroje jis, ko gero, didžiausias ropax tipo laivas, galintis plukdyti 4,5 km ilgio automobilių eilę. Jo galinės rampos, per kurias įvažiuoja automobiliai, krovinių denių, keleivių viešosios erdvės atrodo įspūdingai“, – pasakoja AB „DFDS Seaways“ vykdantysis direktorius Jonas Nazarovas.

DFDS nuotr.

Kelionė į Lietuvą – su ginkluota apsauga

Kelto kelionė iš laivų statyklos Kinijoje iki Klaipėdos truko 28 dienas. Įveikęs daugiau nei 11 000 jūrmylių, naujasis DFDS krovininis–keleivinis keltas „Aura Seaways“, 2022 sausio 17-osios naktį prisišvartavo Klaipėdoje. Dar savaitę užtruko paruošiamieji darbai ir Lietuvos bei Danijos jūrinių administracijų inspekcija.

„Aura Seaways“ kapitonas, ilgametis DFDS darbuotojas Vytautas Valteras dalinasi įspūdžiais, kaip sekėsi ši neeilinė kelionė: „Plaukimas iš Kinijos į Lietuvą buvo labai jaudinantis, kadangi tokia ilga kelionė keltu nėra įprastas dalykas. Adeno įlanka, Sueco kanalas, Malakos sąsiauris – yra vietos kurios jaudina kiekvieną jūrininką. Apskritai kelionė buvo sklandi, na o nedideli techniniai nesklandumai yra tai, ko galima tikėtis, ypač kai laivas ką tik iš laivų statyklos.“

Mūsų keltais keliasi daugybė vairuotojų, todėl labai džiaugiamės, galėdami jiems pasiūlyti dar komfortiškesnes keliones.

Išplaukęs iš Kinijos, keltas turėjo daryti 120 jūrmylių lankstą, kad išvengtų ten siautėjusio taifūno. Pakeliui link Sueco kanalo, palei Somalio krantus, „Aura Seaways“ plaukė su ginkluota apsauga tam, kad apsisaugotų nuo teroristų ir piratų atakų. Tuo metu laive galiojo specialus saugumo režimas, kurio metu buvo laikomasi sugriežtintų procedūrų.

Patogumas keliautojams ir ypatingas komfortas vairuotojams

„Krovinių gabenimas yra viena esminių mūsų įmonės teikiamų paslaugų. Mūsų keltais keliasi daugybė vairuotojų, todėl labai džiaugiamės, galėdami jiems pasiūlyti dar komfortiškesnes keliones. Vairuotojų patogumui kelte įrengta atskira maitinimosi ir poilsio zona. Taigi, tikiuosi, kad tiek vairuotojai, tiek keleiviai teigiamai įvertins naujojo laivo teikiamus patogumus“, – sako J. Nazarovas.

Keliaujantys „Aura Seaways“ jame ras tris restoranus, tris barus, parduotuvę, vaikų žaidimo kambarį, erdvias viešąsias zonas.

DFDS nuotr.

Naujasis keltas neturi sėdimų vietų salono – visi keleiviai keliaus dvivietėse arba keturvietėse kajutėse.

Pirmuoju savo reisu „Aura Seaways“ į Karlshamną išplukdė daugiau nei 3000 linijinių krovinio metrų ir 330 keleivių įskaitant ir vilkikų vairuotojus, kuriuos aptarnauja 49 lietuviškos įgulos nariai. Keltas tarp Švedijos iš Lietuvos plaukios kasdieną. Išvykęs vakare, po 11 valandų kelionės paskirties uostą pasieks ryte.

DFDS visoje Europoje valdo virš 20 keltų maršrutų (devyniais iš jų gabenami ir keleiviai). Per metus kompanija perveža per 5 milijonus keleivių. Baltijos jūroje šiuo metu plaukioja 8 DFDS keltai, aptarnaujantys keturis maršrutus: iš Klaipėdos į Kylį (Vokietija), Karlshamną (Švedija), Kiogė / Fredericiją (Danija) bei iš Paldiskio (Estija) į Kapelskarą (Švedija).

Techniniai laivo duomenys:

statybos metai: 2021;

laivo ilgis: 230 m;

laivo plotis: 32 m;

krovinių talpa: 4500 linijinių metrų;

keleivių talpa: 600;

dedveitas: 12750 t.



NAUJAUSI KOMENTARAI

bbd

bbd portretas
Titanikas 3

To Konservatdegeneratu liberastine LGBT-istu gauja

To Konservatdegeneratu liberastine LGBT-istu gauja portretas
Pidoraška raminkis, eik rosijos ziniu zeti.

švedai sesrpisiai

švedai sesrpisiai portretas
Visi pedrylos ir seserpisiai džiaugiasi.
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių