- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Uosto direkcija pradeda naują Malkų įlankos tvarkymo etapą, kuris suteiks galimybę bendrovei „Vakarų laivų gamykla“ pradėti naudoti neseniai įsigyta naują doką.
Neįvyko konkursai
Šiuo metu naujo doko panaudojimas Malkų įlankoje stringa dėl to, kad neįvyksta viešųjų pirkimų konkursas dėl Vakarų laivų gamyklos naudojamų dokų duobės kasimo, naujos dokų inkaravimo sistemos įrengimo ir 137A, 138A bei 139 krantinių sutvarkymo.
Dėl šio projekto konkursai jau vyko 2016 m. gruodį, po to šių metų balandį. Dabar vėl skelbiama naujo konkurso pradžia. Pernai buvo pasiūlytos pernelyg didelės darbų kainos, šiemet balandį ir gegužę norinčių vykdyti darbus jau neatsirado.
Projektas yra gana sudėtingas. Dokų duobių gylis ties tomis krantinėmis numatomas net 18 metrų. Todėl kai kur polius ties krantinėmis reikia kalti net į 32 metrų gylį. Tokių gylių prie krantinių ir polių kalimo Klaipėdos uoste dar nebuvo.
Tiesa, po šiemet neįvykusio konkurso projekto sąlygos buvo kiek paprastintos. Bet esminė sąlyga, kad gylis tose vietose kur stovės dokai turi būti 18,5 metrų išliko. Kitaip ir būti negali, nes Vakarų laivų gamykla įsigijo „Panamax“ laivams priimti skirtą doką.
Išskirtinės nei įprastose krantinėse yra ir dokų tvirtinimo – inkaravimo sistemos. Pavyzdžiui, „Panamax“ dokui inkaruoti numatyta įrengti pamatus, kur poliai bus kalami į 32 m gylį.
Ant krantinės - ir kranas
Rekonstruojamos 137A krantinės ilgis 152 m, 138A – 50 m, 139 – 345 metrai. Po rekonstrukcijų bendras jų ilgis bus apie 550 metrų.
Krantinės nebus naudojamos krovai, tačiau prie jų galės stovėti remontuotis atplaukę laivai. Tačiau dalyje jų numatoma įrengti 88 metrų ilgio geležinkelio dalį. Taip pat numatyta galimybė, kad krantinėje dirbtų 100 tonų mobilusis kranas.
Tokie papildomi apkrovimai jau reikalauja kruopštesnio krantinių sustiprinimo, nes jos turės išlaikyti papildomas apkrovas.
Prie 137 A krantinės numatyta įrengti ir baržos švartavimo platformą.
Bus viena didelė duobė
Vakarų laivų gamykla į naujai įrengtą dokų duobės vietą numato perkelti 3 dokus. Iki 18,5 m gylio bus išgilinta 260 metrų kvadrato formos akvatorijos dalis.
Įrengiant dokų duobę planuojama iškasti apie 500 tūkst. kubinių metrų grunto.
Bus įrengta viena didelė dokų duobė. Dabar prie Vakarų laivų gamyklos kiekvienas dokas turi savo atskiras duobes. Jų projektinis gylis 16 metrų, tačiau realiai gylis siekė 12–13 metrų, nes duobės per ilgą laiką užsinešė. Jau vyksta šių duobių valymas. Didesnė dalis grunto yra užteršta ir specialiuose maišuose sandėliuojama pradėtoje statyti valčių prieplaukos teritorijoje Smeltės pusiasalyje.
Atlikus gilinimo ir dokų rekonstrukcijos darbus, prie naujų krantinių galės stovėti dideli „Handymax“ ir „Panamax“ laivai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į Teatro aikštę atkeliavo Kalėdų pranašas – eglutė
Trečiadienio rytą į Teatro aikštę atkeliavo svarbiausias Kalėdų elementas – eglutė, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Klaipėdoje bus atnaujinami pėsčiųjų ir dviračių takai
Ateinančiais metais Klaipėdoje bus pradėti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklo atnaujinimo darbai Smiltelės ir Minijos gatvių atkarpose, pranešė savivaldybė. ...
-
Kaip žiemos sezonu tinkamai pasirūpinti vandens skaitikliais?
Prasidėjus šaltajam periodui, „Klaipėdos vanduo“ primena gyventojams apie būtinybę pasirūpinti geriamojo vandens apskaitos mazgų apšiltinimu. Atsakinga vamzdynų ir skaitiklių priežiūra padės išvengti ne tik nepatogum...
-
Žvejybos uosto rajone teko stabdyti darbus: nepagelbėjo net skambutis policijai
Žvejybos uosto rajone rangovai buvo priversti stabdyti darbus dėl gyventojų paliktų automobilių. Paaiškėjo, kad statybininkams nepagelbėjo net skambutis policijai. ...
-
„Mano būsto“ taurės siekia aštuonios komandos
Klaipėdos krepšinio mėgėjai, praeitą sezoną dalyvavę „Bendruomenių“ turnyruose, šiemet kovoja „Mano būsto“ taurės varžybose. ...
-
Senamiestyje pajudėjo viešbučio statybos
Po septynerių metų atkaklios kovos su vietos biurokratais senamiestyje, Tomo gatvėje, viešbutį ketinantys statyti verslininkai pagaliau gavo statybos leidimą. Šioje vietoje, kur dar visai neseniai archeologų kadaise išraustose ir pal...
-
Virš jūros – atominis debesis?
Tarp Klaipėdos ir Palangos sekmadienio popietę užfiksuotas įspūdingos formos debesis. Danguje pasirodė atominės bombos sprogimo metu susiformuojančio grybo formos debesis. ...
-
Klaipėdoje – Kalėdų eglutės įžiebimas: šventę stebėti galės visi
Lapkričio 30-ąją uostamiestyje sužibs šventinio stebuklo laukimo simbolis. Klaipėdiečiai ir miesto svečiai kviečiami į Teatro aikštę, kur vyks šventinis koncertas ir bus įžiebta pagrindinė uostamiesčio eglė bei atverta ledo ...
-
Siuntų patikra – tik kilus įtarimų
Vienas būdų į mūsų šalį atgabenti draudžiamus dalykus – atsisiųsti juos siuntiniais. Nors pareigūnai neretai randa tokių neteisėtų siuntinių, kiek jų pasiekia adresatus, atsakyti niekas negali. ...
-
Ko Lietuvos švietimo sistema galėtų pasimokyti iš tarptautinio bakalaureato programos?
Kodėl Lietuvoje verta mokytis pagal tarptautinę programą? Kokios jos stipriosios pusės lyginant su lietuviška nacionaline švietimo programa, kokias galimybes ji padidina? Į šiuos klausimus atsakė Lietuvoje apsilankę tarptautinio bak...