Rengiamasi tvarkyti dokų inkaravietes

Uosto direkcija pradeda naują Malkų įlankos tvarkymo etapą, kuris suteiks galimybę bendrovei „Vakarų laivų gamykla“ pradėti naudoti neseniai įsigyta naują doką.

Neįvyko konkursai

Šiuo metu naujo doko panaudojimas Malkų įlankoje stringa dėl to, kad neįvyksta viešųjų pirkimų konkursas dėl Vakarų laivų gamyklos naudojamų dokų duobės kasimo, naujos dokų inkaravimo sistemos įrengimo ir 137A, 138A bei 139 krantinių sutvarkymo.

Dėl šio projekto konkursai jau vyko 2016 m. gruodį, po to šių metų balandį. Dabar vėl skelbiama naujo konkurso pradžia. Pernai buvo pasiūlytos pernelyg didelės darbų kainos, šiemet balandį ir gegužę norinčių vykdyti darbus jau neatsirado.

Projektas yra gana sudėtingas. Dokų duobių gylis ties tomis krantinėmis numatomas net 18 metrų. Todėl kai kur polius ties krantinėmis reikia kalti net į 32 metrų gylį. Tokių gylių prie krantinių ir polių kalimo Klaipėdos uoste dar nebuvo.

Tiesa, po šiemet neįvykusio konkurso projekto sąlygos buvo kiek paprastintos. Bet esminė sąlyga, kad gylis tose vietose kur stovės dokai turi būti 18,5 metrų išliko. Kitaip ir būti negali, nes Vakarų laivų gamykla įsigijo „Panamax“ laivams priimti skirtą doką.

Išskirtinės nei įprastose krantinėse yra ir dokų tvirtinimo – inkaravimo sistemos. Pavyzdžiui, „Panamax“ dokui inkaruoti numatyta įrengti pamatus, kur poliai bus kalami į 32 m gylį.

Ant krantinės - ir kranas

Rekonstruojamos 137A krantinės ilgis 152 m, 138A – 50 m, 139 – 345 metrai. Po rekonstrukcijų bendras jų ilgis bus apie 550 metrų.

Krantinės nebus naudojamos krovai, tačiau prie jų galės stovėti remontuotis atplaukę laivai. Tačiau dalyje jų numatoma įrengti 88 metrų ilgio geležinkelio dalį. Taip pat numatyta galimybė, kad krantinėje dirbtų 100 tonų mobilusis kranas.

Tokie papildomi apkrovimai jau reikalauja kruopštesnio krantinių sustiprinimo, nes jos turės išlaikyti papildomas apkrovas.

Prie 137 A krantinės numatyta įrengti ir baržos švartavimo platformą.

Bus viena didelė duobė

Vakarų laivų gamykla į naujai įrengtą dokų duobės vietą numato perkelti 3 dokus. Iki 18,5 m gylio bus išgilinta 260 metrų kvadrato formos akvatorijos dalis.

Įrengiant dokų duobę planuojama iškasti apie 500 tūkst. kubinių metrų grunto.

Bus įrengta viena didelė dokų duobė. Dabar prie Vakarų laivų gamyklos kiekvienas dokas turi savo atskiras duobes. Jų projektinis gylis 16 metrų, tačiau realiai gylis siekė 12–13 metrų, nes duobės per ilgą laiką užsinešė. Jau vyksta šių duobių valymas. Didesnė dalis grunto yra užteršta ir specialiuose maišuose sandėliuojama pradėtoje statyti valčių prieplaukos teritorijoje Smeltės pusiasalyje.

Atlikus gilinimo ir dokų rekonstrukcijos darbus, prie naujų krantinių galės stovėti dideli „Handymax“ ir „Panamax“ laivai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių