Nuo transporto dusulio gelbėtų ir geležinkeliai

Aiškėja, jog Klaipėdoje didžiausias teršėjas yra ne uostas, o miesto transportas, ypač seni lengvieji automobiliai.

Dominuoja geležinkelio kroviniai

Naudinga žvilgtelėti, kokie krovinių kiekiai ir kokiu transportu keliauja į uostą. Iš 43 mln. tonų krovinių 2017 m. keliais buvo atgabenta 14,9 mln. tonų (43 proc.), geležinkeliais - 28,3 mln. tonų (66 proc.).

Kol kas nėra statistikos, kiek laivais į Klaipėdos uostą atkeliavusių krovinių toliau iškeliauja laivais neišriedėdami į Klaipėdos miesto gatves. Tokių krovinių yra ir jų vis daugės, nes kai kurie terminalai uoste jau veikia „transshipment“ principu, kai didesniais laivais atgabenti kroviniai perkraunami į mažesnius ir keliauja į kitus uostus.

Liepą vien „Klaipėdos Smeltėje“ apie ketvirtadalis konteinerių iškeliavo toliau nepasiekę Klaipėdos gatvių. Prognozės tokios, kad po poros dešimtmečių apie 70 proc. konteinerių atkeliaus į Klaipėdos uostą ir iškeliaus iš jo neišriedėdami į kelius ar geležinkelius.

Grūdai pereina į vagonus

Pagrindiniai keliais į uostą siunčiami ar iš jo gaunami kroviniai yra konteineriai ir jūrų keltuose gabenamos „fūros“.

Beveik visi naftos produktai ir birūs kroviniai į uostą pristatomi vagonais.

Yra tokia tendencija, kad geležinkeliais į uostą pristatomų krovinių daugės. Tie patys konteineriai labiau perreitų į geležinkelius, jei daugėtų specialių šaudyklinių traukinių. Tikėtina, kad šaudyklinis traukinys iš Klaipėdos uosto galėtų atsirasti į Baltarusiją. Tai būtų įmanoma, kai netoli Minsko oro uosto pradėtų veikti logistikos centras „Didysis akmuo“.

Įdomi tendencija yra tai, kad kasmet geležinkeliais vis daugiau transportuojama grūdų. Oficialiai teigiama, kad geležinkeliais į uostą jau atgabenama net 70 proc. perkraunamų grūdų.

Netgi ir jūrų keltais gabenamų krovinių kiekis puspriekabėse galėtų labiau įsitvirtinti geležinkeliuose. Tai realu, nes į „Centrinį Klaipėdos terminalą“ nutiestos dvi geležinkelio linijos. Dabar apie 95 proc. visų Ro-Ro krovinių juda keliais.

Geležinkelių pralaidumas didėjo

Klaipėdos geležinkelio mazgo galimybės ypač pagerėjo sutvarkius ne tik pagrindinę geležinkelio liniją iš Kenos į Klaipėdą per Radviliškį, Plungę, bet ir papildomą liniją per Šilutę, Pagėgius. 

Dabar pagrindinės geležinkelio linijos pralaidumas yra 26 traukiniai per parą į vieną pusę ir atgal ir 16 sąstatų į vieną pusę ir atgal per Pagėgius. Maksimalus geležinkelių, kurie veda į uostą, paros pralaidumas tonomis yra  apie 140 tūkst. tonų (tiek pakraunama į du didelius laivus).

Skaičiuojant, kad vidutiniškai sąstate yra 69 sunkiasvoriai vagonai pakrauti po 57 tonas, per metus geležinkelių į uostą pralaidumas viena kryptimi gaunasi 51 mln. tonų. 

Siauruoju uosto geležinkelių kakleliu visada buvo laikomos ne magistralinės linijos, o krovinių padavimai į uostus. Naudojantis pačių geležinkelių ir ES lėšomis sutvarkyti pagrindiniai uosto aptarnavimo mazgai - „Draugystės“, Rimkų, Klaipėdos ir Pauosčio stotys, tvarkomi atskiri kelynai, kaip Anglinės, kuris aptarnauja KLASCO. Jiems tvarkyti 2009-2014 m. skirta beveik 30 mln. eurų. Dar 29 mln. eurų buvo panaudoti magistraliniam keliui nuo Kūlupėnų iki Kretingos tvarkyti. Beveik 23,6 mln. eurų buvo skirta uosto rezerviniam magistraliniam geležinkeliui iš Klaipėdos iki Pagėgių tvarkyti.

Geležinkeliai draugiškesni miestui

Nuo geležinkelių nors ir sklinda triukšmas, bet jie yra draugiškesni aplinkai. Yra priimta nuostata iš miesto teritorijos palaipsniui iškeldinti Klaipėdos geležinkelio krovininę stotį.

Lietuvos geležinkelių bendrovės vadovas Mantas Bartuška teigė, kad vykdoma uosto naudojamo Anglinės kelyno plėtra. Jos tikslas mažinti operacijų kiekį Klaipėdos stotyje. Ateityje numatoma ir dar didesnė Pauosčio geležinkelio kelyno plėtra. Miestas norėtų, kad centrinės stoties geležinkeliai būtų kaip galima greičiau išardomi ir perduodama sutvarkyta teritorija.

Iš 15 uosto operatorių devyniems pagrindiniams krovinius iš geležinkelio stočių iki terminalų gabena pačių Lietuvos geležinkelių vilkikai. Nuosavi lokomotyvai aptarnauja Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“, „Birių krovinių terminalą“, „Klaipėdos Smeltę“ ir „Klaipėdos šaldytuvų terminalą“. Į „Malkų įlankos terminalo“ ir „Vakarų krovos“ bendroves krovinius pristato privačios kompanijos lokomotyvai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

A čia tas Klaipedos Paulauskas

A čia tas Klaipedos Paulauskas portretas
kur biški be balkio?

pastebejimui

pastebejimui portretas
uz kiek "pastebi"? :D

Pastebėjimas

Pastebėjimas portretas
Profesorius Paulauskas jau daugiau nei prieš savaitę pasakė, kad pagrindiniai teršėjai Klaipėdos mieste yra seni automobiliai.
VISI KOMENTARAI 15
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Kelto į Klaipėdą Smiltynėje laukia tūkstančiai automobilių
    Kelto į Klaipėdą Smiltynėje laukia tūkstančiai automobilių

    Poilsį Neringoje pamėgę žmonės turi būti pasirengę nemenkam iššūkiui. Įveikti Kuršių marias trunka ne vieną valandą. ...

    10
  • Klaipėdos paplūdimiuose – bičių ataka
    Klaipėdos paplūdimiuose – bičių ataka

    Sekmadienį uostamiesčio paplūdimių gelbėtojai buvo priversti kviesti ugniagesius ir bitininkus, nes medinėje kavinės pakyloje susisuko bičių spiečius. ...

    3
  • Joninės Klaipėdoje – ir tautiškos, ir modernios
    Joninės Klaipėdoje – ir tautiškos, ir modernios

    Joninių šventė – ne tik šokinėjimas per laužus ir triukšmingos linksmybės. Prie tokios minties klaipėdiečius ir miesto svečius pratina Klaipėdos etnocentro darbuotojai, surengę šių metų Jonines uostamiestyje. ...

    1
  • Klaipėdiečiams – gabalėlis Rumunijos
    Klaipėdiečiams – gabalėlis Rumunijos

    Rumunija pirmąjį šių metų pusmetį pirmininkauja Europos Sąjungos tarybai, tai tapo puikia proga klaipėdiečiams geriau susipažinti su šia šalimi neišvykstant iš namų. ...

    2
  • LED juostų remontas užtruko
    LED juostų remontas užtruko

    Prieš pusmetį intensyvioje Liepų ir Herkaus Manto gatvių sankryžoje, ties dviejomis pėsčiųjų perėjomis, grindinyje įrengtos visą parą šviečiančios juostos, kurios jau trečią savaitę neveikia. ...

    7
  • Švęsti Joninių – prie vandens
    Švęsti Joninių – prie vandens

    Ilgajam Joninių savaitgaliui lietuviai renkasi poilsį ne tik pajūryje. Vis didesnė – kaimo turizmo sodybų paklausa. Klaipėdos krašte jau sunkoka rasti laisvų vietų šioms poilsio dienoms. ...

    1
  • Palangos magija: atostogos čia nesibaigia niekada
    Palangos magija: atostogos čia nesibaigia niekada

    Į klausimą, kas yra tobulos atostogos ar poilsis, kiekvienas atsakytų savaip. Tačiau didžiausias šalies kurortas neabejotinai patenkintų net išrankiausius poreikius. Svetingai bet kurį poilsiautoją pasitinkanti Palanga garantuoja nei&scar...

    6
  • Klaipėdos rajone daugėja jaunų šeimų, įsigyjančių pirmąjį būstą su finansine paskata
    Klaipėdos rajone daugėja jaunų šeimų, įsigyjančių pirmąjį būstą su finansine paskata

    Nuo praėjusių metų rugsėjo 1 dienos Klaipėdos rajone jaunos šeimos pirmąjį būstą gali įsigyti su finansine valstybės paskata. Klaipėdos rajonas pagal subsidijų prašančių ir jas gaunančių šeimų skaičių – vienas pop...

    7
  • Meras, kuris nemėgsta rinkimų kampanijos
    Meras, kuris nemėgsta rinkimų kampanijos

    Buvęs žemės ūkio ministras Bronius Markauskas šį pavasarį parlamentaro mandatą nusprendė iškeisti į Klaipėdos rajono mero postą. Rinkėjai jam parodė itin didelį pasitikėjimą, nors kandidato biografijoje ir buvo įrašas apie...

    10
  • Joninių laužų lietus negesins
    Joninių laužų lietus negesins

    Šventinį Joninių savaitgalį orai leis mėgautis pramogomis – karščiai atslūgs, o lietus netrukdys leisti laiko gamtoje. ...

    3
Daugiau straipsnių