- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastarąjį pusmetį apie Klaipėdos uostą išpilta tiek neigiamos informacijos, kiek jos nebuvo per nuo nepriklausomos Lietuvos atkūrimo, išskyrus gal tik Eugenijaus Gentvilo vadovavimo uostui laiką.
Skalpuojamas jūrinis verslas
Tai išprovokavo kelios aplinkybės: rengiamas uosto bendrasis planas, kuriame numatoma išorinio uosto plėtra. Buvusio Uosto direkcijos vadovo Arvydo Vaitkaus dalyvavimas Klaipėdos miesto mero rinkimuose. Taip pat, kaip mano dalis jūrinės bendruomenės atstovų, yra dirbtinai organizuotas „dramblio darymas iš musės“ naudojantis Rusijos ar Baltarusijos grėsmių baubais.
Keičiantis Lietuvos prezidentui, dalis žmonių nuogąstauja, kad gali didėti Rusijos įtaka. Bandoma įžvelgti per jūros ir laivybos verslą kylančias grėsmes. Skalpuojamas jūrinis verslas, kuris mažoje Klaipėdos uosto rinkoje negali išsilaikyti, todėl ieško užsakovų Kaliningrado, Rygos ir kituose uostuose. Bet Rusijoje neva negalima gauti užsakymų nesusidūrus su Federaline saugumo tarnyba, kuri yra KGB patirties perėmėja.
Tai galima pasakyti apie jau kelis dešimtmečius Lietuvoje gyvenančių, verslą čia susikūrusių klaipėdiečių rusiškomis pavardėmis paviešinti mokesčių mokėtojų pinigais apmokamos žiniasklaidos tyrime.
Ar tai tyrimas dar galima suabejoti, nes medžiaga apie uostą ir su juo susietus verslininkus labiau panaši ne į žurnalistų surinktą, o į specialiųjų tarnybų dozuojamą informaciją? Kam tokia vien prielaidomis parengta informacija pateikta kaip tik šiuo metu? Greičiausiai tai yra tam tikra „nuoroda“ naujam Prezidentui ir būsimam premjerui neturėti reikalų su Rusija.
Trūksta tikrumo
Kita vertus, jau yra išbandytas būdas, kai kam nors „prispausti“ užtenka „prasukti“ kompaniją per mokesčių mokėtojų pinigais išlaikomą žiniasklaidą į kurią reaguojama. Jog po prielaidomis paremtos medžiagos apie Klaipėdos miesto mero rinkimų kompaniją buvo atleistas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas A.Vaitkus.
Jo atleidimo iš darbo istorija iki šiol sukelia daug vertinimų ir kalbų jūrinėje bendruomenėje. Praėjusią savaitę į Klaipėdą atvykęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis nesiėmė nieko komentuoti. Panašu, kad trūksta tikrumo dėl to, ar iš tiesų teisingai buvo atleistas A.Vaitkus.
Pats A.Vaitkus ir teisme, ir viešai įvardino, kad Uosto direkcijos valdybos protokolo sprendimas, kuris turėjęs įtakos jo atleidimui, buvęs suklastotas. Jei iš tiesų yra taip, tai pasitikėjimas Uosto direkcijos valdyba ir ministro sprendimu atleisti A.Vaitkų gerokai susiūbuoja.
Bet viską lems teismo sprendimas. Jis Vilniaus apygardos teisme dėl A.Vaitkaus atleidimo turi būti skelbiamas šią savaitę.
Prieš uostą – išgalvotais teiginiais
Minėtame informacijos sraute, kuris nukreiptas prieš klaipėdiečius su rusiškomis pavardėmis, keistokai atrodo per elektroninius paštus platinama Lietuvos piliečiu save įvardinusio Vincento Sako kūrinys pavadintas „Giliavandenio afera“.
Jis skelbiamas ir internetiniuose portaluose „Ekspertai.eu,“ „LDiena.lt“, kur pavadintas „Klaipėdos uostas yra Klaipėdos piliečių nuosavybė, o ne asmeninis valdžiagyvių lovys“. Šie portalai priskiriami geltonajai, rusišką propagandą skleidžiančiai žiniasklaidai.
Viešojoje erdvėje figūruojantis, kaip nepriklausomos mitybos ir kulinarijos ekspertas V.Sakas „į šuns dienas deda“ A.Vaitkų netgi „iš piršto laužtais“ argumentais. Anot V.Sako, neva „buvę komunistai G.Kirkilas ir A.Butkevičius pavedę A.Vaitkui įsteigti viešąją įstaigą „Klaipėdos uostas“, kad perimtų iš Klaipėdos miesto savivaldybės piliečių didžiausias Lietuvos pinigines įplaukas“.
Straipsnyje V.Sakas viską išvartė taip, kad atrodytų, jog Klaipėdos uostą valdo „gobšių sukčių kompanija“. Bet nepaisant to nurodyta ir tai, kad Lietuvos valstybė iš uosto pastaraisiais metais gavo pinigų. Dėl išorinio uosto sudėliota, kad patys uosto kompanijų vadovai jį visais įmanomais būdais stabdę. Didžiausiu argumentu tapę „Klaipėdos Smeltės“ konteineriniai laivai, kurie įrodę, kad dabartinis uostas ir taip galintis priimti didelius laivus ir nereikia jokio išorinio uosto.
Perskaičius V.Sako straipsnį, susidaro įspūdis, kad Klaipėdoje blogos esančios visos uosto kompanijos, kurias valdo arba savininkais yra asmenys su rusiškomis pavardėmis. Įvardinta, kad netgi Centrinis Klaipėdos terminalas priklausantis Rusijai. Gal dėl to, kad į valdančio koncerno savininkės pavardė kažkada buvusi rusiška? Kliūva ir jūrų krovos kompanijų asociacijai, kuri esanti sukurta dėl neaiškių tikslų. Įvardinti uoste atlikti neva technologiniai diversiniai projektai dėl gilinimo ir uosto vartų pertvarkymo. Ir išorinis uostas neva esantis sumanytas tam, kad milijonai saugiai nuskęstų „gudručių kišenėse“, tarp kurių paminėtos konkrečios Seimo narių, Uosto direkcijos darbuotojų, verslininkų, net Klaipėdos mero pavardės.
Bendrame puolimo prieš uostą žinių sraute „kreivomis lentomis sukaltas“ V.Sako straipsnis nebeatrodo niekalas. Tai yra tarsi vienos gijos šaka, kurios tikslas apjuodinti tarp rytinės Baltijos uostų vis dar geriausiai dirbantį, Baltarusijos tranzitą išlaikantį Klaipėdos uostą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?20
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai20
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas5
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką6
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...