- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
-
Nauja era Lietuvos laivyboje: pradėtas statyti pirmasis vandeniliu ir elektra varomas laivas
Lietuvos laivybos istorijoje šiandien įrašytas naujas puslapis. Vakarų Baltijos laivų statykloje oficialiai duotas startas pirmojo šalies istorijoje vandeniliu ir elektra varomo laivo statybai. Jo užsakovė – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Laivas, skirtas atliekoms tvarkyti, taps Lietuvos pažangos ir siekio mažinti poveikį aplinkai simboliu. Projektas kartu liudija gebėjimą sutelkti aukštas kompetencijas, įgyvendinant inovatyvius projektus.
„Džiaugiuosi, kad šis modernus, aukščiausius aplinkosaugos reikalavimus atitinkantis laivas statomas būtent Klaipėdoje, tai nepaprastai aktualu ir reikšminga ne tik Lietuvos, bet ir globaliu mastu. Lietuvoje turime visas sąlygas įgyvendinti pažangiausius jūrinio transporto ir infrastruktūros vystymo projektus, tad tikiuosi, kad tai taps stipriu impulsu mūsų laivybos pramonei ir tokių laivų šalies uostamiestyje bus gaminama daugiau. Tai kartu ir puikus pavyzdys, kaip mūsų įmonės gali skatinti inovacijas ir rodyti pavyzdį visai rinkai“, – teigė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Pagal galiojančias taisykles, atplaukę ir prieš išplaukdami iš Klaipėdos uosto laivai privalo atiduoti juose susidariusias atliekas. Jų surinkimo paslaugą užtikrinti patikėta Uosto direkcijai. Siekdama dar labiau pagerinti atliekų surinkimo iš laivų paslaugos kokybę, bendrovė nusprendė pasitelkti modernią ir aplinkai draugišką techniką.
Tai kartu ir puikus pavyzdys, kaip mūsų įmonės gali skatinti inovacijas ir rodyti pavyzdį visai rinkai.
„Uosto direkcija pastaraisiais metais imasi itin ambicingų projektų. Įmonė pirmoji Lietuvoje jau po poros metų ne tik gamins žaliąjį vandenilį, bet ir turės juo varomą laivą. Nepalikdamas pėdsako aplinkoje, jis švarins ir kitus į uostą įplaukiančius laivus, priims iš jų atliekas. Didžiuojamės, kad naujas, modernus ir aplinkai draugiškas tanklaivis statomas ne bet kur užsienyje, bet Lietuvoje, Klaipėdos uoste“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Šiandien įvykusi simbolinė kilio padėjimo ceremonija yra neatsiejama laivo statybos proceso dalis. Ji žymi modernaus atliekų surinkimui skirto tanklaivio oficialų statybos darbų startą. Svarbus etapas tradiciškai įprasmintas specialios lentelės, kuri papuošta trimis monetomis, pritvirtinimu tarp jau pagaminto pirmo laivo bloko konstrukcijų. Ant lentelės įamžinti laivo užsakovės – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, statytojų – Estijos kapitalo kompanijos „Baltic Workboats“ ir Vakarų Baltijos laivų statyklos pavadinimai. Ceremonija užbaigta protokolo, pažyminčio, kad kilis padėtas laikantis visų reikalavimų, pasirašymu. Šį dokumentą savo parašais patvirtino statytojų ir laivo klasifikacinės bendrovės, kuri seka visą statybos procesą, atstovai.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuotr.
„Šio istorinės svarbos projekto, generuojančio aukštą pridėtinę vertę, įgyvendinimas mums – dviguba sėkmė. Pirmiausia pažangų laivą statome savo šaliai, Lietuvai, o tai yra ir garbė, ir didelis įsipareigojimas, ir atsakomybė. Taip pat projektą įgyvendiname kartu su partneriais iš Estijos, ir šis bendradarbiavimas dar kartą atskleidžia šalių stiprų ryšį verslo srityje. Neabejoju, kad suvieniję savo kompetencijas pasieksime patį geriausią rezultatą, daug metų nešiantį naudą Lietuvai“, – akcentavo Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupės, kuriai priklauso Vakarų Baltijos laivų statykla, generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Klaipėdos uoste esančioje Vakarų Baltijos laivų statykloje bus statomas laivo korpusas su antstatu ir vairine, atliekami krovininių sistemų montavimo ir kiti darbai. Estijos kompanija „Baltic Workboats“ yra atsakinga už pagrindinių ir pagalbinių mechanizmų montavimą, visų laivo sistemų suderinimą ir išbandymą. Estijoje taip pat bus diegiama vandenilio kuro celių sistema.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuotr.
„Šis projektas – reikšmingas įvykis „Baltic Workboats“ kompanijai. Itin džiaugiamės šį modernų laivą statydami Baltijos jūros regiono kaimynams, esantiems Klaipėdoje. Tai pirmasis mūsų kompanijos statomas tanklaivis, taip pat pirmasis mums laivas, kuris galės būti varomas ir vandeniliu. Pastarasis aspektas svariai prisidės dar labiau praplečiant „Baltic Workboats“ projektų portfolio, kuris šiuo metu pasižymi didele elektrinių laivų gausa. Norime pabrėžti mūsų kompanijos ir Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės bendradarbiavimo svarbą įgyvendinant šį projektą – sutelkdami savo ir partnerių patirtį, nestokojame užtikrintumo, kad šis modernus ir ekologiškas laivas svariai papildys Klaipėdos uosto laivyną“, – teigė „Baltic Workboats“ valdybos narys Jüri Taal.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuotr.
Pagrindinis uždavinys laivo statytojams – suprojektuoti ir pastatyti lijalinių vandenų, nuotekų, šlamo ir šiukšlių surinkimo laivą. Jame turės būti sumontuotos atliekų surinkimo talpyklos, taip pat lijalinių vandenų valymo įrenginys, kuriuo vandenys bus išvalyti ir kartu su nuotekomis perduodami į krante esančius miesto valymo įrenginius. Planuojama, kad laivas dirbs ištisą parą.
Tanklaivis, kurio ilgis 42 metrai, o plotis 10 metrų, galės surinkti 400 kubinių metrų skystų atliekų. Jame bus įdiegti du elektriniai varikliai, kuriuos elektros energija aprūpins 2 000 kwh talpos akumuliatoriai ir laive sumontuota vandenilio kuro celių sistema. Laivas, priklausomai nuo darbų intensyvumo, galės būti eksploatuojamas Klaipėdos uoste iki 36 val. be papildomų energijos įkrovimų.
Laivą Uosto direkcijos užsakymu stato „Baltic Workboats“, veikianti pagal jungtinės veiklos sutartį su Vakarų Baltijos laivų statykla. Bendra projekto vertė siekia 12 mln. 91 tūkst. Eur be PVM.
Tikimasi, kad Klaipėdos uosto vandenyse laivas plaukios jau kitų metų pabaigoje.
![](/img/dmn-pr-kd.png)
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje esančios Tauralaukio progimnazijos teritorijoje prasidės rekonstrukcija1
Klaipėdos miesto savivaldybė praneša, kad senosios Tauralaukio progimnazijos teritorijoje artimiausiu metu prasidės rekonstrukcijos darbai. ...
-
Savaitgalį „The Tall Ships Races 2024“ burlaiviai įveikė pirmąjį lenktynių etapą Helsinkyje
Birželio 30 d. „The Tall Ships Races“ didieji burlaiviai iškilmingai išskleidė „The Tall Ships Races“ bures ir gavo lenktynių startą atviroje Baltijos jūroje. Išplaukė 41 burlaivis, iš kurių –&nb...
-
Šauliai padėkojo vadui už tarnybą2
Atsisveikinimas su vado pareigas tris kadencijas ėjusiu Rolandu Lukšu Klaipėdos šauliams tapo ir iškilmėmis, ir šiokiu tokiu išbandymu. Iškilminga rikiuotė vyko būtent tuo metu, kai pliaupė lietus. ...
-
Istorikams dovana – iš už Atlanto4
Klaipėdos sukilimo vado Jono Polovinsko-Budrio asmenybės ir veiklos tyrimai jo palaikų perlaidojimu Klaipėdoje nesibaigė. Priešingai, šis faktas atvėrė naują istorikų tyrimų kryptį, o medžiagos jiems tik daugėja. ...
-
Dėl S. Nėries gatvės pavadinimo keitimo atsiklaus klaipėdiečių nuomonės20
Uždegta žalia šviesa gyventojų apklausai dėl Salomėjos Nėries gatvės pavadinimo pakeitimo Klaipėdoje. Siekiama, kad apklausoje, kuri bus surengta tiek internetu, tiek gyvai, dalyvautų kuo daugiau klaipėdiečių. Vienas variantų – gatvei...
-
Kviečia surasti geriausią vadovą Palangos senajai gimnazijai
Palangos meras Šarūnas Vaitkus kviečia surasti Palangos senajai gimnazijai patį geriausią vadovą. ...
-
Pajūrio miškuose – nemalonūs pėdsakai: neretai poilsiautojai čia atlieka gamtinius reikalus12
Miškai prie Klaipėdos, kurių takais klaipėdiečiai kasdien pėdina prie jūros, yra ir kvapnūs, ir gražūs. Tik kai kuriems jie – dar ir vieta nusilengvinti. ...
-
Poilsis palapinėje – dar neužmirštas
Žmonės renkasi atostogas praleisti skirtingai: vieni poilsiauja sodybose, kiti išskrenda į šiltuosius kraštus, treti renkasi ekstremalų poilsį. Vienintelis Klaipėdoje esantis kempingas vis dažniau sulaukia poilsiautojų, kurie atvyk...
-
Vaikų ir jaunimo dienos centras „Liberi“ atidaro filialą pietinėje Klaipėdos dalyje1
Klaipėdos miesto savivaldybės administracija kartu su partnere nevyriausybine organizacija VšĮ „Liberi“ 2020 m. pateikė ir laimėjo paraišką pagal 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prio...
-
Klaipėdos kultūros magistrai – B. Lauciuvienė, B. V. Karaciejus ir K. Pūdymas3
Paskelbti trys Klaipėdai nusipelnę kultūros žmonės – ilgametė bibliotekos direktorė Bronislava Lauciuvienė, fotografas Bronius Vytas Karaciejus ir skulptorius Klaudijus Pūdymas. Jiems šiemet per miesto gimtadienį, rugpjūčio 1-ąją, bu...