Klaipėdoje elektriniai autobusai nuvažiavo 1 000 000 kilometrų

  • Teksto dydis:

UAB „Klaipėdos paslaugos“ skelbia, jog jos naudojami elektra varomi autobusai Klaipėdos gatvėmis jau nuvažiavo virš milijono kilometrų ir sumažino miesto užterštumą apie 1 000 000 kilogramų teršalų.

Dar 2020 metais UAB „Klaipėdos paslaugos“ uostamiesčio keleivių pervežimui įsigijo pirmuosius šalyje du elektrinius autobusus „Dancer“. 2023 metais bendrovė elektra varomų autobusų parką papildė trylika ilgųjų YES EU, o šiemet – vienuolika standartinių, 12 metrų ilgio, „Iveco Crossway“ bei įsirengė galingiausią Lietuvoje elektra varomų autobusų įkrovimo terminalą. 

„Pirmiems žengti inovacijų keliu nelengva, bet tai yra būtina. Kas nėra eksploatavęs elektra varomų autobusų, mėgsta skeptiškai vertinti, esą elektra varomi autobusai yra neišbandyta ir nepatikima technologija. Mūsų patirtis priešinga. Tai puiki naujos kartos technika, ir jos teikiami privalumai mūsų miestui bei jo gyventojams – neabejotini“, – įsitikinęs Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinis direktorius.   

Palyginus dyzelinių ir elektrinių autobusų anglies dvideginio (CO2) emisijas, rezultatai rodo reikšmingą elektrinių autobusų pranašumą. Elektriniai autobusai eksploatacijos metu neišmeta CO2, tuo tarpu dyzeliniai autobusai vidutiniškai išmeta apie 1 kg CO2 vienam kilometrui. Jei Klaipėdos gatvėmis kursavusių dyzelinių autobusų nebūtų pakeitę elektriniai, į uostamiesčio orą būtų išmesta apie 1 000 000 kilogramų kenksmingų dujų.

Be to, elektra varomi autobusai yra kur kas tylesni už varomus iškastiniu kuru ir ženkliai mažina triukšmo lygį Klaipėdoje.

„Nepamirškime vairuotojų ir keleivių. Elektriniai autobusai yra visiškai nauji, ergonomiški, veikia itin tyliai, palyginus su dyzeliniais. Vairuotojai gali geriau girdėti, kas vyksta salone, o tai savo ruožtu didina saugumą ir užtikrina didesnį kelionės komfortą. Beje, tylūs nauji autobusai mažina vairuotojų nuovargį, ypač ilgose pamainose​“, – sakė V. Ramanauskas.​

Kalbant apie elektra varomos technikos aptarnavimą, UAB „Klaipėdos paslaugos“ neturi esminių pastabų – nauja technika tarnauja patikimai, galioja gamintojo garantinis aptarnavimas.

Klaipėdos miesto savivaldybei priklausanti bendrovė „Klaipėdos paslaugos“ yra didžiųjų elektrinių miesto tipo autobusų naudojimo pradininkė Lietuvoje, turinti didžiausią ekologiškų autobusų parką. Pagal įgyvendinamą Klaipėdos keleivinio transporto strategiją, paruoštą atsižvelgiant į Europos Sąjungos aplinkosaugines direktyvas, iki 2030 metų mieste turi nelikti viešojo transporto, varomo iškastiniu kuru.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

  • Smėlio gatvėje Gargžduose perkami garažai
    Smėlio gatvėje Gargžduose perkami garažai

    Klaipėdos rajono savivaldybė tęsia Gargždų miesto centro atnaujinimo darbus ir vėl skelbia kvietimą parduoti garažus Smėlio gatvėje. Siekiant paspartinti teritorijos pertvarkymo darbus, garažų savininkams siūloma 10 proc. didesnė nei rinkos kaina...

  • Lietuvos jūrinio saugumo skydui – laivas „Perkūnas“
    Lietuvos jūrinio saugumo skydui – laivas „Perkūnas“

    Ambicija Lietuvoje išvystyti naujos kartos Karinių jūrų pajėgų laivo projektą jau duoda apčiuopiamų rezultatų. Bendradarbiaudami su partneriais Danijoje, Vakarų laivų gamyklos (VLG) grupei priklausančios įmonės „Western Baltic Engine...

    2
  • Dėl pažeidimų stabdomas Kretingos Rotušės aikštės projektavimas
    Dėl pažeidimų stabdomas Kretingos Rotušės aikštės projektavimas

    Remdamasi Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) rekomendacijomis, Kretingos rajono savivaldybės administracija priėmė sprendimą stabdyti Rotušės aikštės ir jos prieigų projektavimą. ...

  • Gyventojams naktimis miegoti neleidžia nepageidaujamas svečias: nepadeda jokie ritualai
    Gyventojams naktimis miegoti neleidžia nepageidaujamas svečias: nepadeda jokie ritualai

    Klaipėdos daugiabučio gyventojams tris savaites miegoti naktimis neleidžia ventiliacijos angomis po namą keliaujanti, o kartais net į butą prasibraunanti kiaunė. Norėdami kiaunės atsikratyti, žmonės net kvapų terapiją išbandė ir neapsikent...

    9
  • Uostamiestyje žygeiviai įveikė 20-ies kilometrų nakties trasą
    Uostamiestyje žygeiviai įveikė 20-ies kilometrų nakties trasą

    Prie Dovilų pagrindinės mokyklos pasidėjęs 20-ies kilometrų nakties žygis, skirtas atminti 1923 metų sausio įvykius Klaipėdoje, baigėsi paryčiais. Per 3,5 tūkst. žygeivių iš visos Lietuvos stengėsi įveikti iššūkių kupin...

  • Uostamiestyje prasidėjo nakties žygis
    Uostamiestyje prasidėjo nakties žygis

    Gargždų priemiestyje pasidėjo nakties žygis, skirtas atminti 1923 metų sausio įvykius Klaipėdoje. Per 3,5 tūkst. žygeivių iš visos Lietuvos laukė ne tik žygio organizatoriai, bet ir vietos žmonės, pasirengę supažindinti atvykėlius su sa...

    1
  • Žiemos malonumų neverta laukti
    Žiemos malonumų neverta laukti

    Jeigu dabar sektume pasaką apie žiemos viduryje pamotės išvarytą žibučių skinti našlaitę, klaipėdiečiai nė kiek nenustebtų ir pamanytų, jog geroji moteriškė norėjo, kad vaikas pakvėpuotų grynu oru. Artimiausiu metu nei did...

    1
  • Už pasiūlytas idėjas balsavo tik kas šimtasis klaipėdietis
    Už pasiūlytas idėjas balsavo tik kas šimtasis klaipėdietis

    Šiemet Klaipėdos savivaldybė 200 tūkst. eurų skirs keturių dalyvaujamojo biudžeto idėjų įgyvendinimui. Iki metų pabaigos mieste turėtų atsirasti Žardininkų parko vaikų žaidimų aikštelė, mobilus takas neįgaliesiems Melnragėje, ...

  • Ekskursijų į švyturį teks palaukti
    Ekskursijų į švyturį teks palaukti

    Ekskursijų į suremontuotą švyturį lankytojai dar turės palaukti. Švyturį valdanti Lietuvos transporto saugos administracija, atsižvelgdama į susiklosčiusią geopolitinę ir saugumo situaciją, kol kas vertina rizikas dėl šio navi...

  • Pražydo sausio viduryje
    Pražydo sausio viduryje

    Pajūryje galima išvysti augalų, kurie žydi net ir sausio viduryje – darželiuose ir gėlynuose saulutės taip ir nebuvo nustojusios žydėti, akį džiugina ir pražydę hamameliai. ...

Daugiau straipsnių